Forum DACIA LOGAN Strona Główna DACIA LOGAN
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII LOGAN
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

1.6 MPI

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum DACIA LOGAN Strona Główna -> Dział ogólny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel1
Bywalec



Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ta straszna Warszawka :)

PostWysłany: Nie 19:06, 10 Cze 2007    Temat postu: 1.6 MPI

Ciekawi mnie niezmiernie jak sie jezdzi Loganikiem 1,6 mpi .
Moze koledzy podziela sie swoimi doswiadczeniami z eksploatacji takiego autka , tzn ile pali , jak przyspiesza , jakie predkosci uzyskuje.
Pozdrawiam pawel1


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
El Logano
Loganowy maniak



Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trójmiasto

PostWysłany: Wto 8:22, 12 Cze 2007    Temat postu:

Mój ojciec miał kilka lat temu nowiutkiego megane classica z tym silnikiem. Jak się go dotrze i ułoży, to jest to silnik bardzo zrywny, subiektywnie odnosi się wrażenie, że jest mocniejszy (niektórzy pasażerowie twierdzili, że chodził jak ośmiozaworowa dwulitrówka o mocy 115KM). Jest to jednostka trwała i sprawdzona. Jest z nim wiele mniej problemów niż z 1.6 16v.

Silnik ten ma dwa oblicza: albo statecznego popychacza, co niewiele pali przy oszczędnej jeździe - mój ojciec "zszedł" do 5,4L/100km, albo zrywny motor uwielbiający obroty, ale sporo palący (9-10L/100km).

Mój ojciec najbardziej w clasicu chwalił między innymi właśnie ten silnik. Uważał wręcz, że zawieszenie meganki było za miękkie dla możliwości tego silnika. Setkę w 11,5 s uzyskiwał bez problemu, najwięcej jechał 190km/h.

W Loganie pewnie będzie podobnie, ma podobną masę, a nawet jest troszkę lżejszy, za to ma troszkę większy opór powietrza, więc pewnie wychodzi na to samo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dmas
Bywalec



Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa-Bielany

PostWysłany: Wto 10:49, 12 Cze 2007    Temat postu:

witam,
ja mam taki u siebie - ten slabszy (v8, 87KM). Dopiero 2 tys na liczniku wiec jeszcze trzeba troche poczekac - choc juz widac roznice w dynamice jazdy. Ale jestem zadowolony z osiagow - mi to zupelnie wystarcza. Po miescie - w warszawskich korkach i z klima spalal ok 9,5l.
Na trasie jakis czas temu uzyskalem 6,9l z 6os na pokladzie i bagazem.
Przy wyprzedazniu tez nie mam klopotow, jestem zadowolony.
No, do momentu az przychodzi zaplacic za tankowanie calego baku...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel1
Bywalec



Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ta straszna Warszawka :)

PostWysłany: Wto 11:16, 12 Cze 2007    Temat postu:

To wszystko wskazuje ze to bardzo fajny silniczek Smile jedno wałkowiec niewysilony.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotrres
Stary wyga



Dołączył: 31 Paź 2006
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Wto 19:20, 12 Cze 2007    Temat postu:

A że niewyżyłowany to, odpukać trwalszy....
U mnie wygląda to tak:
Miasto (korki) ok. 9 l/100
Kraj za miastem: 5,4...5,5 l/100
Cykl mieszany, lato, przwaga miasta: 7,3 l/100
Dwa rekordy zużycia paliwa:
1) Ja, miasto, zimny silnik, zima (2005/06 -28...30 st. C za oknem), krótkie trasy: 11 l/100 !!!
2) Zona, lato kraj za miastem, spoookojna jazda (max. 90..95): 4.9 l/100
Zależy jeszcze jak cieżkie obuwie kto nosi.
Jutro jadę w delegację, to postaram się rzucić okiem (nie za długo Laughing) jak wygląda chwilowe spalanie przy różnych prędkościach, w ruchu quasi-ustalonym. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
elephant
Nowicjusz



Dołączył: 12 Maj 2007
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Śro 13:09, 13 Cze 2007    Temat postu:

El Logano napisał:Jest to jednostka trwała i sprawdzona. Jest z nim wiele mniej problemów niż z 1.6 16v.

Witam!
Podczepie sie pod watek aby nowego nie zakladac. Jakie to problemy z 16v moga wystapic. Pytam bo wlasnie ten mnie interesuje do MCV. Moze ktos ma ? wie jak sie sprawuje.
Jezeli bedzie sie sypal to wole 1,6 8v ale producent nawet podaje, ze pali wiecej niz 16v, a ja jezdze glownie po miescie.
Za wszelkie rady i opinie dziekuje Smile

Pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KaS602
Gaduła



Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 15:22, 13 Cze 2007    Temat postu:

Witam.

Mogę polecić ten silnik z czystym sumieniem. Na pierwszy rzut oka (87 KM) może wydawać się ospały. Dodając jednak do tego stosunkowo nie wielką masę pojazdu robi się ciekawy zestaw. Jak potrzeba jest wystarczająco dynamiczny, a kiedy indziej bardzo oszczędny. Fakty z życia:

najniższe spalanie na 100 km - 5,1 l (zmierzone od zimnego silnika na dystansie = 102 km)
najwyższe spalanie na trasie - 10,9 (zmierzone na tym samym dystansie ale z gazem cały czas w podłodze - udało się osiągnąć licznikowe 185 km/h).
srednio w mieście - 7,5 - 8 l (przy normalnej jezdzie, bez szaleństw ale nie zamulając).
Dodam tylko, że jeżdżę na paliwiach Verva 98 (Orlen) lub Ultimate 98 (BP).

Na długiej trasie przy płynnej jeżdzie napewno możliwe jest zejście poniżej 5l /100 km.

Patrząc przyszłościowo napewno okaże się tańszym motorem w utrzymaniu niż wersja 16V. Pomijam kwestie spalania (powinno być troszkę niższe w wersji 16V) tylko skupiam się na samej eksploatacji silnika. Dodać trzeba też niższy koszt ewentualnych napraw motoru 8V wynikający z prostszej konstrukcji.

Pozdrawiam, Krzysiek.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotrres
Stary wyga



Dołączył: 31 Paź 2006
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Śro 16:20, 13 Cze 2007    Temat postu:

Dzisiaj zrobiłem 170 km (delegacja) Głównie trasa ale i tochę stania w korkach (gł. w Rzeszowie), kilka dynamicznych wyprzedeń i... średnia zużycia wyszła 5,6 1/100 km (Shell V-Power).
Acha zrobiłem taki eksperyment: przy rówmiernej jeździe 50 km/h zmieniłem III na IV i... zużycie chwilowe (ale mierzone wdłuższym czasie) zjechało z 5.9...6.0 do 4.6-4.8 (bo jednak trzeba było minimalnie operować gazem) ....ciekawe ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
elephant
Nowicjusz



Dołączył: 12 Maj 2007
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Pią 0:57, 15 Cze 2007    Temat postu:

Dziekuje Panom za odpowiedz, ale nie rozwialiscie moich problemow.
Rozumiem, ze chodzi o tansza eksploatacje, ale co dokladnie dzieje sie z 16v co nie dzieje sie z 8 ?

Pytam bo teraz mam astre 16v i niby drozsza i bardziej zawodna od 8v, ale nic a nic sie nie dzieje - leje paliwo, zmieniam olej i do przodu... a mowili, ze zawodna bedzie Very Happy

Takze jakby ktos jeszcze mogl przyblizyc ewentualne usterki 16v bede wdzieczny.
Jak pisalem eksploatacja przewidziana jest na miasto - ok 5lat, ok 17tys rocznego przebiegu.

Pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KaS602
Gaduła



Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 17:58, 15 Cze 2007    Temat postu:

Witam.

Nikt nie mówi że motor 16V jest bardziej zawodny. W ojca meganie z silnikiem 1,6 16V (115KM) po 70k km kompletnie nic się nie dzieje. Napewno rozsądnie eksploatowany będzie służył długo.
Przy wyborze wychodziłem z założenia, że silnik o tej samej pojemności ale mniejszej mocy powinien być bardziej trwały a i EWENTUALNE naprawy będą tańsze ze względu na prostszą jego konstrukcję. Może i powiesz, że jestem ze "starej szkoły" [bo co tu powiedzieć o nowym silniku fiata czy VW 1,4 t 140-170 KM?] ale tak zrobiłem i jestem z tego zadowolony.

Kupiłem Logana z zamiarem użytkowania go do jego śmierci. Nie planuje go sprzedać a jak już będziemy się rozstawać to Dacia trafi na składowisko złomu. Między innymi dlatego też nie wybrałem jednostki 1,5dCi ani 1,4 MPI. Jak już pisałem założeniem było kupno silnika o stosunkowo dużej pojemności ale nie bardzo wysilonego. Tyle. Wersja 16V montowana w loganach ma 105 KM czyli również mniej niż podobny (o ile nie ten sam) montowany w Meganach II (115KM) i równiż spełniał to kryterium.
Jeszcze raz podkreślam: nie jest powiedziane że z silnikiem 16V coś złego musi się dziać.
Druga sprawa taka, że nie wiem czy bym teraz nie śmigał 16V gdyby był dostępny w Loganie w wersji Laureate bo czarne wnętrze Prestige'a najzwyczajniej w świecie mi się nie podoba.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KaS602 dnia Sob 18:55, 16 Cze 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
El Logano
Loganowy maniak



Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trójmiasto

PostWysłany: Pią 18:27, 15 Cze 2007    Temat postu:

Witam,

Odpisał bym wcześniej ale mam chwilowe problemy z dostępem do internetu.

Mam zaznajomiony serwis w trójmieście, który styczność z autami marki dacia i renault ma od końca lat 60tych XX wieku. O wszystkich autach francuskich i pochodnych mogą powiedzień naprawdę wiele, bo mają ogromne doświadczenie.

Silnik 1.6 16v ma droższy wałek rozrządu.

Silnik 1.6 16v sprawia więcej kłopotów od 1.6 8v głównie ze względu na padające notorycznie cewki (zdarzają się rzadko szczęśliwe przypadki trwałego podzespołu), a 1.6 8v nie sprawia totalnie żadnego problemu.

1.6 16v ma wspaniałą kulturę pracy nieznacznie jednak niższą od tej z 1.6 8v.

Oba silniki są udane, za wyjątkiem cewek Sagem w 16v. Po wymianie na cewki innej firmy problem jest mniej nurtujący.

Pozdro.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jan ostrzyca
Stały bywalec



Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Sob 9:08, 16 Cze 2007    Temat postu: Logan MCV (7 os.) 1.6 mpi 8v, 87 km

Po 5000 km pali mniej niż piszą w instrukcji. Miasto (Lublin) 7.5-8.5 l. / 100 km w zależności od korków (instrukcja 10.5 l.). Trasa 6 l / 100 km. (pomiar na dystansie 600 km, w tym 200 km w górach, 3 os. i obładowany bagażami). Styl jazdy: obroty 2500-3000 / min, prędkość 90-110 km/h, hamowanie silnikiem, wykorzystanie spadków terenu, unikanie gwałtownego wyprzedzania. UWAGA: na dotarciu palił 14 l. / 100 km w mieście. Docieranie silnika się opłaca.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum DACIA LOGAN Strona Główna -> Dział ogólny Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin