Forum DACIA LOGAN Strona Główna DACIA LOGAN
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII LOGAN
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Cisnienie w kołach...

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum DACIA LOGAN Strona Główna -> Dział ogólny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RWw
Stały bywalec



Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 16:09, 03 Sie 2007    Temat postu: Cisnienie w kołach...

Wg instrukcji w kołach na felgach 15-calowych powinno wynosić: przód - 2 atm., tył - 2,2 atm.
Dzisiaj, 2 miesiące po odbiorze samochodu, sprawdziłem ciśnienie i okazało się, że we wszystkich kołach jest ok. 2,8 (po przejechaniu kilku km, koła lekko ciepłe).
Co radzicie - zmniejszyć ciśnienie, czy jeździć tak jak było "fabrycznie"?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kratylos
Młodszy administrator



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 506
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lodz

PostWysłany: Pią 16:27, 03 Sie 2007    Temat postu:

ja przod tyl mam 2.2 praktycznei od początku.. jest dobrze z tego co czytalem na drzwiach samochodu to 2-2.2 to wlasciwe cisnienei wyzsze moze byc nie zdrowe np przy hamowaniu... tak mysle

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RWw
Stały bywalec



Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 16:29, 03 Sie 2007    Temat postu:

Dodzwoniłem się do serwisu - powiedzieli żeby zmniejszyć do 2 - 2,2. Inna sprawa, że chyba to na przeglądzie zerowym przed odbiorem powinno być sprawdzone.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gerrad
Stały bywalec



Dołączył: 29 Kwi 2007
Posty: 192
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 17:28, 03 Sie 2007    Temat postu:

Wyzsze ciśnienie = mniejsze opory toczenia - szybszy zryw, wieksza V max, ale gorsze hamowanie, komfort jazdy, szybsze zużycie zawieszenia.Jednak 2,8 atmosfery nawet po dłuższej jeżdzie wydaje się za dużo. Na gorących oponach, stalowej feldze i standardowym wymiarze opon dla Loganika max 2,5.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dr.Bunsen
Stały bywalec



Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 18:17, 03 Sie 2007    Temat postu: Re: Cisnienie w kołach...

RWw napisał:
CUT
(po przejechaniu kilku km, koła lekko ciepłe).
Co radzicie - zmniejszyć ciśnienie, czy jeździć tak jak było "fabrycznie"?

Zaleca się badanie ciśnienia na "zimnych" kołach - jest bardziej wiarygodne, bo na gorących wzrasta i to czasami znacznie Cool
Ja jestem zwolennikiem fabrycznych (rozmiarowo) opon i takiegoż ciśnienia w nich...
Pozdrawiam Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Black Eryk
Stary wyga



Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Pon 9:05, 06 Sie 2007    Temat postu:

2.8 to szybkie zużywanie się środka opon, gorsza przyczepnosc - szczegolnie widoczna na zakretach , itp., ja bym to spuścił do 2.2

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
swissman
Stały bywalec



Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: od 25 lat CH, przedtem warszawa

PostWysłany: Pon 9:29, 06 Sie 2007    Temat postu:

Black Eryk napisał:
2.8 to szybkie zużywanie się środka opon, gorsza przyczepnosc - szczegolnie widoczna na zakretach , itp., ja bym to spuścił do 2.2


dziwne bo ja tez mierzylem ostatnio cisnienie i mi pokazalo prawie 3 z przodu i z tylu a jak patrze na opony z boku to przednie prawie kapcie sa... albo ja tu czegos nie rozumiem albo........?

musze kiedys sprobowac jak beda calkiem zimne zmierzyc bo przed dluga jazda do polski zawsze podbijam troche cisnienie o 0.2 - 0.3 atmosfery czy jak to tam sie teraz nazywa...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gregosa
Stały bywalec



Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Pon 9:31, 06 Sie 2007    Temat postu:

W loganie MCV instrukcja zaleca ciśnienie: przód 2,4, tył 2,8.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
swissman
Stały bywalec



Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: od 25 lat CH, przedtem warszawa

PostWysłany: Pon 10:11, 06 Sie 2007    Temat postu:

Gregosa napisał:
W loganie MCV instrukcja zaleca ciśnienie: przód 2,4, tył 2,8.


dzieki za info bo albo za glupi jestem zeby zrozumiec co pisza albo u mnie nigdzie tego nie znalazlem...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dr.Bunsen
Stały bywalec



Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon 12:28, 06 Sie 2007    Temat postu:

swissman napisał:
CUT
jak patrze na opony z boku to przednie prawie kapcie sa... albo ja tu czegos nie rozumiem albo........?
CUT.

Nie patrz na wygląd opon - nie ma on ŻADNEGO znaczenia dla prawidłowego ciśnienia.
Miałem kiedyś Lagunę, w której opony (zwłaszcza przednie) ciągle wyglądały jak "niedopompowane" - niektóre modele już tak mają...
A z tym zwiększaniem ciśnienia też bym nie przesadzał - w trakcie długiej jazdy ciśnienie i tak znacznie wzrasta... Confused

--------------------
EDIT
Zdecydowanie odradzam korzystanie z ciśnieniomierzy na stacjach benzynowych - są totalnie rozregulowane Twisted Evil
Dobrze jest dopompowywać opony jedną pompką z manometrem (w Polsce polecam wyroby firmy START, firma istnieje od 1937 Shocked [link widoczny dla zalogowanych] - żadne chińskie badziewie się nie umywa), bądź po prostu korzystanie z małego, sprawdzonego ręcznego ciśnieniomierza.
Zawsze porównywalne pomiary.
Na wygląd opon nie patrz, jak masz pewność co do dobrze zmierzonego ciśnienia Exclamation


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dr.Bunsen dnia Pon 19:24, 06 Sie 2007, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
swissman
Stały bywalec



Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: od 25 lat CH, przedtem warszawa

PostWysłany: Pon 13:17, 06 Sie 2007    Temat postu:

Dr.Bunsen napisał:
Nie patrz na wygląd opon - nie ma on ŻADNEGO znaczenia dla prawidłowego ciśnienia.
Miałem kiedyś Lagunę, w której opony (zwłaszcza przednie) ciągle wyglądały jak "niedopompowane" - niektóre modele już tak mają...
A z tym zwiększaniem ciśnienia też bym nie przesadzał - w trakcie długiej jazdy ciśnienie i tak znacznie wzrasta... Confused


wiem ze wzrasta ale kurde ciezko mi uwierzyc ze jest dosyc powietrza w srodku gdy to wyglada jak kapec... zawsze przed jazda do polski daje ciutke wiecej powietrza i wtedy lomocze po tej tam hitlerowskiej "autostradzie" od granicy do wroclawia...

przyjrze sie dokladniej cisnieniu i moze kupie jakis drozszy cisnieniomierz... bo te na stacjach benzynowych to przewaznie sycza, piszcza a prawidlowego cisnienia nie pokaza...

Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Black Eryk
Stary wyga



Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Wto 8:28, 07 Sie 2007    Temat postu:

po przejechaniu 10 tysiecy z przodu mialem 2.2 a z tyłu 2.4 na serwisie sprawdzili i stwierdzili ze wlasnie takie ma byc.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum DACIA LOGAN Strona Główna -> Dział ogólny Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin