Forum DACIA LOGAN Strona Główna DACIA LOGAN
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII LOGAN
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Czy ktoś ma/miał problemy z dci?

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum DACIA LOGAN Strona Główna -> Dział ogólny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
El Logano
Loganowy maniak



Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trójmiasto

PostWysłany: Pią 9:51, 23 Mar 2007    Temat postu: Czy ktoś ma/miał problemy z dci?

Niedawno zamówiłem auto z takim silnikiem. Niedługo odbieram. Podjechałem do zaprzyjaźnionego warsztatu się pochwalić, a tam mnie zganili za to, że akurat ten silnik wziąłem (1.5 dci) (specjalizują się w Renault) Rolling Eyes Mówili, że wtryski masowo siadają, że kilka razy to cały silnik do wymiany był, że drogie filtry często się zapychają (ponoć 400zł za filtr paliwa!! Shocked ). W związku z tym proszę o opinie posiadaczy diesli na temat usterek tych silników. Rozwiejcie moje obawy, bo podoba mi się to auto i jestem pełen nadziei, że nie będę miał z nim problemów (generalnie dbam o swoje auta).

Pozdr 4 all.

P.S. Jakie są obroty użytkowe tego silnika (1.5dci K9K)? Tzn minimalne na których się jeździ na codzień (jak znosi np jazdę 1500-2000 obr/min?, a jak nie znosi, to jakie niskie obroty lubi?), bo maksymalne to się domyślam że 3500-4200 na min i wtedy są maksymalne osiągi. Jakie prędkości auto rozwija na biegach? Dobra mam masę pytań, zostawię je na póżniej Smile Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Black Eryk
Stary wyga



Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Pią 10:19, 23 Mar 2007    Temat postu:

Owszem co do wtrysków mieli 100% racji, siadają przedewszystkim wtryski ale w tych wersjach wysilonych czli 86KM, oraz jezeli lejesz zlej jaksci olej, ja tankuje tylko na jednej stacji i tylko ON BP ULTIMATE

Na poczatku poki sie nie dotrze bedzie slaby np na 5 biegu na obrotach ponizej 1300, na 1500 obrotach silnik tan posiada jakies 80% mocy wiec nie moze byc slaby Smile. Na 1700obrotach uzyskujesz juz 100% mocy silnika i od tego momentu az do 4 tysiecy masz te 100% powyzej 4000 nawet nie wychodz, nieoplacalne, kosztowne, i mozesz szybko sobie wykonczyc silnik.

W czasie docierania trzymaj sie mniejwiecej maksymalnie 2500 obrotwo podczas normalnej jazdy, co nie oznacza ze jak bedziesz jechal majac 3000 obrotow to sie cos stanie, poprostu chodzi o to zeby go nie katowac przez dluzszy okres czasu. Wiaqdomo ze czasem trzeba redukcje i rura zeby kogos wyprzedić Wink.


5 bieg kolo 1500 masz 60km/h, 2200 obrotow bedziesz mial kolo 90km/h, 2600-2700 chyba bedzie cos kolo 110km/h. Sam se sprawdzisz Smile

Moj rekord to 3.6litra/100km Very Happy - fajna spokojna jazda, bez korkow itp.

U mnie spalanie na poczatku bylo nieco wyzsze , teraz troche sie dotarlo autko i spalanie spadło Smile, pali mi 50% miasto/50% trasa -od okolo 4.1l do 4.5l /100km, zalezy od tego jak go butuje. Moze byc i wiecej , ale narazie powyzej 4.7 mi nie spalil.

Zanim ruszysz 0.5minuty do 1 minuty silnik pracuje, zanim wylaczysz to samo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
El Logano
Loganowy maniak



Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trójmiasto

PostWysłany: Pią 11:03, 23 Mar 2007    Temat postu: Dzięki za odpowiedź / paliwo!!

Dzięki - no to teraz mam pewne rozeznanie co do eksploatacji tego silnika. Wnioskuję, że jeśli będę lał dobre paliwo i eksploatował silnik, to nie powinno być problemów. Najprawdopodobniej będę tankował na lotosie, bo ponoć w Polsce jest dwóch głównych dostawców paliwa, którzy obsługują większość stacji beznynowych: lotos i orlen. Słyszałem pogłoskę, choć nie wiem na ile to jest pewne, że orlen ma dwie linie produkcyjne paliwa: do aut i na opał. Stwarza to stacjom możliwość przekrętów dolewając opał do ropy samochodowej. Co innego ponoć w lotosie. Ponoć ma tylko jedną linię produkcyjną dobrej jakości paliwa i jest ono wspólne dla opału i aut i nie ma możliwości przekrętów. Do opałowego dolewa się ponoć tylko czerwnoego barwnika. Co więcej, słyszałem, że paliwo z Lotosu jest mniej "suche" od tego z Orlenu i dlatego jest lepsze. Ciekawe ile w tym prawdy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Black Eryk
Stary wyga



Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Pią 12:28, 23 Mar 2007    Temat postu:

Dużo osób jeżdżących autami z silnikami dci i innymi nowymi dieslami tankuje BP ULTIMATE i SHELL V-POWER, są tacy co tankują na statoilu i orlenie i tez nie narzekają, wybór należy do Ciebie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dr.Bunsen
Stały bywalec



Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 21:45, 10 Lip 2007    Temat postu:

Na podstawie 50 kkm eksploatacji mojego dotychczasowego TDI mogę potwierdzić zdecydowanie dobrą jakość ON Statoil i Shella (zwłaszcza V-Power), z 2. zastrzeżeniami:
1/ V-Power zamarzł mi w trasie w zimie 2 lata temu (przy -30 st. Shocked ), co mnie na okres ok. 1 roku okrutnie do niego zraziło Twisted Evil
2/ od tamtej pamiętnej przygody tankuję wyłącznie na Statoil - SupraDiesel - cena "normalna", kultura pracy silnika zawsze OK, nie zamarza do -35 st. Twisted Evil , no i jest tzw. "bezsiarkowy" w standardzie.

Tankowałem też sporadycznie Vervę - szału nie ma Confused


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Black Eryk
Stary wyga



Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Śro 8:16, 11 Lip 2007    Temat postu:

U nas w miescie na statoilu kolega nażeka na to ON bezsiarkowe i twierdzi ze jego bodajze 1.9TDi w Skodzie SuperB ma strasznego muła...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dr.Bunsen
Stały bywalec



Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 19:04, 11 Lip 2007    Temat postu:

Rolling Eyes faktycznie podobno w niektórych autach (nie ma reguły, ale na ogół są to podobno TDI - chociaż kolejne zwycięstwo w Le Mans 24 przez Audi TDI raczej za tym nie przemawia) właśnie takie są objawy po zatankowaniu "bezsiarkowego" ON.
Znajomy w BMW E46 ma "stare" TDI (2.0 - 136 KM) i ma takie same objawy "przymulania". U mnie wręcz przeciwnie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum DACIA LOGAN Strona Główna -> Dział ogólny Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin