Forum DACIA LOGAN Strona Główna DACIA LOGAN
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII LOGAN
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Czy warto wymienić opony 165 na większe?
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum DACIA LOGAN Strona Główna -> Dział ogólny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ian
Bywalec



Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: katowice

PostWysłany: Wto 12:19, 12 Cze 2007    Temat postu: Czy warto wymienić opony 165 na większe?

To pytanie skierowane przede wszystkim do tych, którzy jeżdżą na oponach 165 R 14. Są wąskie, ja jestem do nich uprzedzony, gdyż w pierwszym roku produkcji Dacii zbierała bardzo złe noty za drogę hamowania, i przyczepność na mokrej, śliskiej nawierzchni z powodu źle dobranych opon, właśnie 165.

Od początku chcę je wymienić na 175/70, lub 175/65 R 14. Jednak czy w tym przypadku warto, czy jest to opłacalne? Najlepsze (chyba) rozwiązanie podsunięto mi przy odbiorze samochodu: wziąść zestaw opon taki jak w wersji Laureate. Szersze opony zapewniają lepsze prowadzenie samochodu, ale też zwiększają spalanie. W dodatku jak do tej pory nie narzekam na komfort jazdy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
El Logano
Loganowy maniak



Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trójmiasto

PostWysłany: Wto 12:23, 12 Cze 2007    Temat postu:

Do auta lżejszego niż 1000kg nie polecam opon szerszych niż 175, ponieważ pojawiają się problemy z aquaplanningiem na mokrym. Auto jest za lekkie i nie tnie np kałuży, tylko pływa. Też miałem w poprzednim aucie oponki 165, po czym wymieniałem na 185 (chciałem na 195), zawiodłem się i wróciłem na 175. Te sotatnie oponki najlepiej zdały egzamin.

Jeśli autko jest cięższe niż 1000kg można pomyśleć o 185.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Black Eryk
Stary wyga



Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Wto 13:38, 12 Cze 2007    Temat postu:

wg mnie to zależy czy opona jest dobra, a masa 900kg powinna wystarczyc aby spokojnie "przeciąć wode" Smile Jezeli 2cm roznicy sprawil u Ciebie brak przyczepnosci to wg mnie to wina opon. Szersze opony mają wieksze tarcie i na zakretach autko powinno sie lepiej trzymac, z czym ze bardziej mozna odczuc dziury.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
r
Nowicjusz



Dołączył: 23 Mar 2007
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 17:11, 12 Cze 2007    Temat postu:

Logan 1,4 ambiens zmieniłem opony na 185/65 R15 uważam że samochód się lepiej trzyma jezdni i nie czuć bocznych powiewów wiatru. Lepiej wchodzi w zakręty

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gerrad
Stały bywalec



Dołączył: 29 Kwi 2007
Posty: 192
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 17:21, 12 Cze 2007    Temat postu:

A może ktoś próbował rozmiaru 205/55 R 16 z ALUFELGAMI Question Wygląda bosko, komfort też nie powinien ucierpieć, tylko jak ze spadkiem osiągów Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotrres
Stary wyga



Dołączył: 31 Paź 2006
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Wto 18:56, 12 Cze 2007    Temat postu:

Black Eryk napisał:
wg mnie to zależy czy opona jest dobra, a masa 900kg powinna wystarczyc aby spokojnie "przeciąć wode" Smile Jezeli 2cm roznicy sprawil u Ciebie brak przyczepnosci to wg mnie to wina opon. Szersze opony mają wieksze tarcie i na zakretach autko powinno sie lepiej trzymac, z czym ze bardziej mozna odczuc dziury.


Nie tylko przeciąć wodę ale i dokopać się do czegoś twardego pod śniegiem! Co prawda mamy prawie lato ale.... Laughing
Co do dziur również zgoda.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Black Eryk
Stary wyga



Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Śro 8:23, 13 Cze 2007    Temat postu:

Poza tym uważam ze do mojego DCI lepsze bylyby jeszcze szersze oponki, np 195 lub 205 Very Happy bo w tej chwili w ostrych zakretach poprostu plywam.

Czy ktos moze ma na kołach cos szerszego niz 185? Jeżeli tak to niech powie jak sie to zachowuje Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mgg
Gaduła



Dołączył: 26 Kwi 2006
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GLIWICE

PostWysłany: Pią 14:36, 15 Cze 2007    Temat postu:

Każde poszerzenie opony to dodatkowe spalanie w plecy , może i lepiej sie trzyma drogi , może i troche droga hamowania jest krótksza , ale spalanie idzie o conajmniej 0,5l/100km do góry.
Po za tym jesli już to tylko szersze letnie, zimówki im węższe tym lepsze.
I tak już przez jeżdżenie na światłach żadko udaje mi się zejść średnio poniżej 7l/100km , daweniej bywało nawet 6,3l/100km.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aaryt
Bywalec



Dołączył: 17 Kwi 2007
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rennes, BZH

PostWysłany: Pią 15:50, 15 Cze 2007    Temat postu:

mgg napisał:
I tak już przez jeżdżenie na światłach żadko udaje mi się zejść średnio poniżej 7l/100km , daweniej bywało nawet 6,3l/100km.

Ja to nie rozumiem... Ojciec mi kiedys powiedzial, ze jazda na swiatlach poprawia bezpieczenstwo. I od tamtej pory jezdze non stop na swiatlach, czy to w miescie, czy po autostradzie. I jakos na spalanie nie narzekam:
4,5 do 5,5 na trasie
do 5,8 w miescie
Przy wlaczonych swiatlach. I radiu. I wentylatorku na 1-szej szybkosci. I kierunkowskazow czasem uzywam, i wycieraczek, i nawet czasami laduje GPSa, itp. Cholerne jezdzenie na swiatlach... (patrz zdjecie obok)

Wiec to chyba nie od swiatel spalanie zalezy... a od masy nogi Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gerrad
Stały bywalec



Dołączył: 29 Kwi 2007
Posty: 192
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 16:55, 15 Cze 2007    Temat postu:

aaryt napisał:
Wiec to chyba nie od swiatel spalanie zalezy... a od masy nogi Wink


Oj dużo zależy od włączonych odbiorników prądu, a co do świateł to nie sądze że wprowadzony nakaz jazdy na światłach znacząco wpłynie na statystyki wypadków, a w czasie stania w korkach to słono ten nakaz nas kosztuje, nijak się mając do zwiększnia bezpieczeństwa Evil or Very Mad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aaryt
Bywalec



Dołączył: 17 Kwi 2007
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rennes, BZH

PostWysłany: Pią 17:05, 15 Cze 2007    Temat postu:

Czyli jesli nie bede sluchal radia ni ladowal GPSa to zejde do 3,2 na 100? Pieknie Smile Ale ja tam lubie sluchac radia Smile Jednak caly czas bede sie upieral, ze w glownej mierze spalanie zalezy od sposobu jezdzenia.

Poza tym fakt, swiatla w korku to niezbyt trafione jest. Ale wtedy trzeba jeszcze okreslic co to jest korek. I znowu interpretacja przepisow sie zaczyna...

Co do poprawienia statystyk, to nie wiem, nie znam sie na statystykach. Jednak nikt mi nie powie, ze nieoswietlony samochod jest tak samo widoczny jak i jadacy na swiatlach, nawet w sloneczny dzien. Wiec na trasie naprawde to pomaga w jakis sposob Smile

Aha, uprzedzajac tego typu komentarze, u okulisty juz bylem Razz Nie znalazl nic zlego. Widze dobrze, i daleko i blisko Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magcn
Bywalec



Dołączył: 21 Paź 2006
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią 21:05, 15 Cze 2007    Temat postu:

aaryt napisał:
mgg napisał:
I tak już przez jeżdżenie na światłach żadko udaje mi się zejść średnio poniżej 7l/100km , daweniej bywało nawet 6,3l/100km.

Ja to nie rozumiem... [----ciach---] nie od swiatel spalanie zalezy... a od masy nogi Wink

Zdecydowanie zgadzam się z aarytem. Od czterech lat (myślę, że to dość długi czas "doświadczenia") z własnej, nieprzymuszonej woli Laughing jeżdżę cały rok na światłach i nie zaobserwowałem żadnej istotnej zmiany w spalaniu. Czasem więcej, czasem mniej - zależy gdzie i jak jadąc. I nie zdarzyło mi się, żeby przepaliły się żarówki (philips +30%) Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gerrad
Stały bywalec



Dołączył: 29 Kwi 2007
Posty: 192
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 21:39, 15 Cze 2007    Temat postu:

magcn napisał:
z własnej, nieprzymuszonej woli Laughing jeżdżę cały rok na światłach i nie zaobserwowałem żadnej istotnej zmiany w spalaniu. Czasem więcej, czasem mniej - zależy gdzie i jak jadąc. I nie zdarzyło mi się, żeby przepaliły się żarówki (philips +30%) Very Happy


Ja niestety mam inne doświadczenia (średnio 2 - 3 spalone żarówki w ciągu roku i wyraźnie wyższe wskazania przy dystrubutorze), ale to głównie z autami stajni VW,SEAT, SKODA Wink Poobserwuję jak wypadnie francuska myśl technologiczna. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mgg
Gaduła



Dołączył: 26 Kwi 2006
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GLIWICE

PostWysłany: Pon 13:07, 18 Cze 2007    Temat postu:

Wracając do tematu opon to wydaje mi się że opony 175/70R14 lub 175/65R14 są za niskie i mogą przekłamywać licznik i zmniejszyć prześwit (co zawsze było atutem Logana) Do logana są dobre: 165/80R14 , 185/70R15 , 195/65R15.

A jesli chodzi o jazdę na światałach to musi być odczucie w baku bo alternator jest bardziej obciązony 55Wx2+2Wx2+10Wx2 = 134W przy napięciu 12V to jest prąd ponad 11A.
Wydaje mi się im aternator bardziej obciążony tym stawia wiekszy opór mechaniczny i tym potrzebna wieksza siła by go napędzać.
Nie jestem elektrykiem , ale tak na chłopski rozum.

Przy jeżdzeniu na światłach mniej widać pieszych i rowerzystów, bo człowiek przyzwyczaja się że jak widzi światła to coś jest , jak świateł nie ma to jezdnia pusta.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gregosa
Stały bywalec



Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Pon 13:51, 18 Cze 2007    Temat postu:

mgg napisał:
Do logana są dobre: 165/80R14 , 185/70R15 , 195/65R15.

Chyba raczej 185/65 R15 Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum DACIA LOGAN Strona Główna -> Dział ogólny Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin