Forum DACIA LOGAN Strona Główna DACIA LOGAN
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII LOGAN
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jak dotrzeć silnik 1,6

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum DACIA LOGAN Strona Główna -> Dział ogólny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hartwig
Nowicjusz



Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 15:40, 14 Maj 2006    Temat postu: Jak dotrzeć silnik 1,6

Jak prawidłowo powiniem dotrzeć silnik Daci Logan 1,6. Odbieram Logana około 22-26 maj.Bedzie to mój pierwszy nowy samochód. Wdzieczny bedę także za wskazówki jak odbierac nowe auto na co mam zwracać szczególna uwagę, I jeszcze jedno bodajze najwazniejsze pytanie gdzie ubezpieczyć pojazd w Allianzie salon - oferuja mi koło 1700 złotych za auto casco i oc, w Pzu gdzie mam 60% zniżke za oc oferują mi ubezpieczenie o 300 złotych wiecej co wybrac. Pozdrawiam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
radioactiveman
Bywalec



Dołączył: 04 Maj 2006
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 19:11, 14 Maj 2006    Temat postu:

nie jeździć na wysokich obrotach, trzymać sie tak ok. 3.000 obrotów/min.
nie jeździć zbyt szybko, tak do 120 km/h i starczy.
|| jak coś nie tak, prosze o korekcje ||
i tak do 3.000 km a potem wymienić olej i filtr.

ale co do tej pierwszej wymiany oleju to wiele ludzi ci powie że to marnotrawstwo i że do 20.000 smiało można jeździć na pierwszym oleju. bo niby nowe silniki już sie tak nie docierają i opinków metalowych w oleju niema a jak są to filtr wyłapie itd. itp.

jak masz zamiar sprzedać samochod zanim bedzie miał 150 tys. to pewnie bez rożnicy. jak masz zamiar pojeżdzić dłużej to dbaj o silnik od samego poczatku.
znam ludzi którzy na tym silniku zrobili po 300-400 tyś. ale nie w loganie tylko w dostawczym kangoo. Renault montuje te silniki już od 10 lat. bardzo trwala i niezawodna jednostka


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pawku80
Bywalec



Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:26, 23 Maj 2006    Temat postu:

Witam.
W czwartek odbieram nowiutkiego Logana 1.4 Laureate Arctica i jako ze pracuje w warsztatcie (ale nie jako mechanik) kumple z pracy polecili mi wymiane oleju w silniku po 1500-2000km i w skrzyni biegów po jakis 8000 km jako ze te dwie rzeczy sa dosyc wazne w nowym samochodzie.
Pozatym nie katowac silnika (nie wykrecac na wysokie obroty) i nie szalec z predkosciami dopuki sie nie ułoża hamulce i bebechy w silniku.
Pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kratylos
Młodszy administrator



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 506
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lodz

PostWysłany: Wto 21:54, 23 Maj 2006    Temat postu:

z tym olejem po 2000tys to raczej daje sobei spokoj, sam pytalem w serwisie czy trzeba i czy sinkowi nei zaszkodzi powiedzeli ze to bylo konieczne przy starszych konstukcjach i mineralnym oleju jak jest syntetyk nei trzeba (5w30), wymienie teraz w czerwcu z przebiegiem 14-15 tys. Obecnie mam 13.000 i jest ok, silnik nei bierze oleju pracuje rowno.
Bardzo wazne jest natomiast traktowanie silnika przez pierwsze 2-3 tys kilometow. Tutaj nalezy sie stosowac do instrukcji obroty max 3.5 a zazwyczja do 3.000 i predkosc nie wiecej niz 120 zazwyczaj do 100km/h
z wlasnego doswiadczenai po przejechaniu pierwszych 10.000 tak naprawde mozna powiedzec ze silnik sie dotarl - jak by pare konikow mu przybylo. Spokojnie ciagnie z predkoscia podrozno 120 z max obaldowaniem wyprzedzanie tirow na 4 biegu z obrotami w okolicach 4-5 tys itp chodzi znakomicie Smile
silniczek 1.4


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pawku80
Bywalec



Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 22:49, 23 Maj 2006    Temat postu:

nie rozumiesz do konca procesu docierania silnika - jezli masz zamiar miec sprawny silnik dbaj o niego a wymiana oleju po takim przebiegu jest bardzo wskazana - spuszczasz caly syf (mikro opiłki metalu i zanieczyszczenia powstale podczas montazu silnika). Jezeli żałujesz kasy na wymiane oleju to za 100tyś. to odczujesz... zreszta nie zawsze to co mówia w serwisie to prawda.
Jak uważasz ja jednak wymienie olej po 2tyś w silniku i po 8tyś w skrzyni - wazna jest dla mnie opinie ludzi ktorzy naprawiaja samochody bardzo dlugi czas a te pare zlotych na olej moge przebolec. Moze wymiana bardzo pomoc nie pomoze ale na pewno nie zaszkodzi a ja lubie dmuchac na zimne.

troszke lektury:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
no i ogolnie pan google


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kratylos
Młodszy administrator



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 506
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lodz

PostWysłany: Śro 5:59, 24 Maj 2006    Temat postu:

opiłki metalu hmm to nie sa czasy syrenki czy warszawy technologia wykoania silnikow troche poszla w gore i sa one "odlewane" duzo precyzyjjniej.
do tego jakosc olejow. Jesli producent oleju mowi ze mozna go wymienaic co 30.000 - ELF to jak ja wymenie co 15 nie bedze zle. A przebieg, nie oszukujmy sie przy rocznym przebiegu 15.000 km przebieg 120.000 osiagam po 8 latach, nie sadze abym dluzej jezdzil jednym autem...
zreszta ten silnik jak w loganei byl montowany np w kongo - gdzie samochody firmowe gdzie olej zmieniany byl zgodnie z zaleceniem produzenta -a nie pana Henia z warsztatu robily bez problemu przebiegi po 300-400 tys km.
Ja nikomu nie bronie zmieniac oleju czesciej ale po co ...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
radioactiveman
Bywalec



Dołączył: 04 Maj 2006
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 11:48, 24 Maj 2006    Temat postu:

Kratylos napisał:
technologia wykoania silnikow troche poszla w gore i sa one "odlewane" duzo precyzyjjniej.

tak jest

Kratylos napisał:
Ja nikomu nie bronie zmieniac oleju czesciej ale po co ...

jak wyzej: technologia poszla do przodu, ale to nieznaczy ze juz nic sie niedociera. Producent sam nakazuje pierwsze 1000km jechac "spokojniej". Gdyby wszystko bylo perfekt odlane itd., to spokojna jazda na poczatku niebyla by potrzebna.

Natrualnie dzisiejsze oleje dluzej moga "zwiazac" w sobie zanieczyszczenia itd. ale pomysl pare lat doprzodu, jak twoj logan bedzie mial 120 tys na liczniku.
Ja wole po paru latach sprzedac samochod z silnikiem w dobrym stanie (moze za wyzsza cene) niz musiec sprzedac auto bo juz mi bierze olej. Pozatym nigdy niewiadomo jak bedzie. Moze bedzie krucho z pieniedzmi i bede musial jezdzic dluzej (?)....

Ja tez nikomu niebronie zmienic olej po 15.000 lub 20.000 km. Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pawku80
Bywalec



Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 18:17, 24 Maj 2006    Temat postu:

drx dokladnie, zgadzam sie ze silniki sa wykonane precyzyjniej ale opinie jak juz wspomnialem mechanikow z serwisu ktory posiada autoryzacje Reanult robi przynajmniej 2-3 samochody tej firmy dziennie tez sie licza a dla mnie nawet bardziej niz opinia producenta. Olej jest nie drogi i moge wymienic - zreszta czytalem na jakis forach reanulta ze to co leja w fabryce to niezly shit...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kratylos
Młodszy administrator



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 506
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lodz

PostWysłany: Śro 20:36, 24 Maj 2006    Temat postu:

kazdy robi jak uwaza, ja wpelni sie zgadzam z tym ze sinik musi sie dotrzec i ja b.uwaznie przejechalem nawet nie 3 ale 5-6 tys km. Co do oleju to jednak moje zdanie zostanei nei zmienione wymienei na pierwszych przegladzie. Teraz sinik pracuje bardzo ladnie i nei moge o nim zlego slowa powiedzec, wyraznie zrobil sie cichszy przy kreceniu na wyzsze obroty i ma nieco wieksza moc niz na samym poczatku. A olej caly czas jest przy pozycji max na bagnecie i wcale nei trzeba bylo go dolewac...
Co do tego jak sinik bedze wygladal po 5,10 latach mysle ze duzo bardzej ma znaczenie niz wymiana oleju po 2-3 tys jak traktujemy silnik przez ten dlugi czas, czyli jakie lejemy paliwo , jak regularnie wymieniamy filtry swiece olej i w jakim sylu jezdzimy...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pawku80
Bywalec



Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:42, 24 Maj 2006    Temat postu:

no coz - ale patrzac po twoim blogu widac ze zasialem pewna nutke niepewnosci w Twoim umysle Smile

PS.
Widzialem dzisiaj jak sie wymienia kompletny rozrzad w Clio z takim silnikiem jak moj przyszly Logan (czyli 1.4) z klima i wspomaganiem... co tu duzo mowic roboty jest sporo i trwala to caly dzien ale na pewno nie za taka kase jak sobie chce liczyc serwis hehe (maja przynajmniej 50% przebicia)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum DACIA LOGAN Strona Główna -> Dział ogólny Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin