Forum DACIA LOGAN Strona Główna DACIA LOGAN
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII LOGAN
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jaki silnik 1.6 czy 1.4.
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum DACIA LOGAN Strona Główna -> Dział ogólny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xsdun
Nowicjusz



Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 22:13, 25 Lip 2007    Temat postu: Jaki silnik 1.6 czy 1.4.

Jestem nowym użytkownikiem tego forum także prosze o wyrozumiałość! Na poczatku przyszłego roku chciałbym kupic dacie logan sedan w wersji laureate plus druga poduszka powietrzna i klimatyzacja.Będzie to mój pierwszy samochód. Wacham sie odnosnie wersji silnikowej. Samochód bedzie uzywany sporadycznie w mieście, w 90 % będzie to jazda pozamiejska, głównie w terenie górskim-trasa zakopiańska i tego typu klimaty. Z natury raczej nie jestem "ścigantem" , jazda będzie więc prowadzona zgodnie z przepisami max na trasie to 90km/h- choćby z uwagi na spalanie Exclamation Dlatego pytanie-czy 75 koników starczy dla tego typu kirowcy i takie warunki czy lepiej mieć te 90 koników Question
Kolejna sprawa dotyczy lakieru-czy metalik jest lepszy od zwykłych lakierów, nie chodzi mnie tu o walory estetyczne ale raczej praktyczne tzn trwałości lakieru typu metalik i jego lepszej ochrony pod względem ewentualnej korozji i odporności mechanicznej-żwir, piasek i tego typu rzeczy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gregosa
Stały bywalec



Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Śro 23:56, 25 Lip 2007    Temat postu: Re: Jaki silnik 1.6 czy 1.4.

xsdun napisał:
Samochód bedzie uzywany sporadycznie w mieście, w 90 % będzie to jazda pozamiejska, głównie w terenie górskim-trasa zakopiańska i tego typu klimaty.

Odpowiedź jest wyjątkowo prosta - 1.6. Właśnie trasa prosi o nieco więcej mocy i elastyczności.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KaS602
Gaduła



Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 23:57, 25 Lip 2007    Temat postu:

Jako, że ja używam motoru 1,6 polecam Ci go z czystym sumieniem. Jeśli mówisz, że zależy ci na niskim spalaniu po dotarciu ten silnik mile Cie zaskoczy. Z dobrym paliwem przy przepisowej, płynnej jeździe bez problemu (w trasie, z włączoną klimatyzacją) zmieścisz się w 5.8 litra/100 km. Po ewentualnym odbiorze nie przerażaj się spalaniem przez pierwszych ~2 500 km.
Z innych wątków na tym forum wynika, że 1.4 z włączoną klimatyzacją robi się "mułowaty" do tego jeszcze weź pod uwagę teren w którym będziesz go eksloatował i odpowiedź nasuwa się sama.

Co do lakieru również za swoim przykładem polecam metalik. Z mojego doświadczenia z 8 - letnią Sieną jestem w stanie powiedzieć, że lakier ten będzie bardziej odporny na płowienie, drobne rysy, ślady po myciu i odpryski po kamykach czy piasku. W/w uszkodzenia będą znacznie mniej widoczne na lakierze metalicznym niż akrylowym.

Walory estetyczne? Blue Mineral oczywiście Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
El Logano
Loganowy maniak



Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trójmiasto

PostWysłany: Czw 8:14, 26 Lip 2007    Temat postu:

Hmmm na temat silników nie będę się wypowiadał. Mam bardzo miłe doświadczenia z silnikiem 1.6. Będzie Ci palił troszkę więcej niż 1.4, ale faktycznie jest troszkę elastyczniejszy, ma większą pojemność, co przydaje się w jeździe górskiej.

Metalik ma dwie podstawowe zalety w stosunku do akrylu (niemetalika): lepsza odporność na drobne zarysowania (jest twardzy), faktycznie wolniej blaknie.

Na kamyki i odpryski zaś bardziej odporny jest lakier niemetaliczny (jest bardziej elastyczny), inna sprawa to koszt napraw lakierniczych i zaprawek, który jest niższy niż w metaliku. Sam koszt auta z takim lakierem jest niższy, co też jest zaletą.

Oba typy lakierów mają swoje wady i zalety. Wniosek więc - bierz taki, jaki Ci się będzie podobał i tyle.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jan ostrzyca
Stały bywalec



Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw 8:16, 26 Lip 2007    Temat postu:

Silnik 1.6 (87 km) wystarczy do spokojnej jazdy. Zrobiłem takim autem ok. 600 km w górach i miałem raczej pozytywne wrażenia. UWAGA: w górach sporo pali. Może lepiej pomysleć o oszczędniejszym dieslu?

Lakier metalic jest ponoć nieco trwalszy, ale wymaga dopłaty ok 1.5 tys. zł. Wybrałem jednak akryl ze względu na większą łatwość i niższą cenę ewetualnych napraw. Dla mnie to ważne bo po gwarancji większość napraw lakierniczych robię sam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Black Eryk
Stary wyga



Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Czw 9:54, 26 Lip 2007    Temat postu:

Popieram też wybrałem akryl, a co do silnika to rzeczywiście jako benzyniaka lepiej 1.6, ja wybrałem 1.5dci ze względu na to ze sporo jeżdżę i 1.5dci mniej pali Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kratylos
Młodszy administrator



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 506
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lodz

PostWysłany: Czw 10:03, 26 Lip 2007    Temat postu:

co do walorow 1.6 benzyna to nie jest takei oczywiste ze warto go wybrac
1. zdecydowanie wyzsze spalanie w ruchu miejskim - korki czy np w gorach... w tedy spalanei o 20% wiesze 1.6 a to kosztuje... silik 1.6 jest glosniejszy od 1.4? na wyzszych obrotach jesli jeden 1.6 to tylko v16
2. ja nie mam klimy i moc 75 koni do sprawnego przemieszczania sie wystarczy (auto 80% czasu spedza w miescie)
dklaczego nie dci?
przy przebiegach 15 tys rocznie i znow miasto bardzej oplaca sie benzynka bo
1. dci wolnij od mpi rozgrzewa sie do optymalnej temperatury pracy- krotkie trasy po ulicach miasta
2. czestsze i drozsze przeglady
3. zdecydowanei drozsze czesci zamienne ..
4. polskie paliwo


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mgg
Gaduła



Dołączył: 26 Kwi 2006
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GLIWICE

PostWysłany: Czw 10:37, 26 Lip 2007    Temat postu:

Po co przełacać , na spokoją jazdę 1.4 zupełnie wystarcza.
mam 1.4 od dwóch lat jeżżę w piatkę , czasami z bagażem i dla mnie moc jest wystarczająca , nawet po górach (ostatnio wróciłem z gór stołowych)
Po co przepłacać za 1.6 i mieć wieksze zuzycie paliwa.
jesli juz drzemie w tobie demon przyśpieszenia to proponuję 1.6V16 105kM, ale to kosztuje bo ten sinik jest dostepny w najdroższej wersji.
1.4 ma przyspieszenie ok. 13 do setki to całkiem niezły wynik , a 1,6 11 róznica minimalna.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jan ostrzyca
Stały bywalec



Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw 11:06, 26 Lip 2007    Temat postu:

1.6 ma większą moc i moment obrotowy niż 1.4, lepszą elastyczność i wyższą kulturę pracy. Nie są to różnice ogromne ale przy używaniu wozu prawie wyłącznie w górach mogą mieć spore znaczenie.

Silniki słabsze palą w trudnych warunkach tyle samo co mocniesze albo i więcej. Mam dwa wózki, i punto 1.2 pali niemal tyle co logan 1.6 przy porównywalnym użytkowaniu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Black Eryk
Stary wyga



Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Czw 12:09, 26 Lip 2007    Temat postu:

Dobra dobra ale jezeli chodzi o góry to najlepszy bedzie diesel Smile Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ian
Bywalec



Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: katowice

PostWysłany: Czw 13:41, 26 Lip 2007    Temat postu:

Co do silnika-dużą rolę odgrywa tutaj charakter kierowcy: czy chce tylko spokojnie przemieścić się z punktu A do B, czy też trochę poszaleć na drogach. Ja wybrałem 1.4 75 KM, gdyż ma przyzwoite spalanie /5,7-5,8 l trasa/7,1-7,2 l miasto/średnio około 6,4 l, dobrze przyśpiesza na II, III, i IV biegu, i jest przewidywalny dzięki swojej ospałości.
Przy zakupie odradzano mi silnik 1.6 87/90 KM ze względu na wyraźnie większe spalanie, głośniejszą pracę powyżej 110 km/g, i w czasie przyśpieszania, fakt, że jest to starsza jednostka napędowa, oraz pewną narowistość wymagającej doświadczonej ręki (szybka reakcja na naciśnięcie pedału gazu, dobre przyśpieszenie, gorsze prowadzenie-Logany z tymi silnikami mają zamontowany dodatkowy stabilizator).
Diesel mający moc 69 KM jest za słaby, ale zapewnia najmniejsze zużycie paliwa. (Błąd marketingowy Dacii- można było skorzystać z mocniejszego diesla 80/81 KM o tej samej pojemności). Wymaga też odpowiedniego podejścia (po uruchomieniu silnika odczekać około 50-60s, w pierwszej fazie jazdy unikać gwałtownego przyśpieszania, i szybkiej jazdy, oraz uruchamiania klimatyzacji, lub ogrzewania-chyba, że jest zamontowana dodatkowa nagrzewnica, w trakcie jazdy korzystać tylko z niskich obrotów, po zatrzymaniu pozostawić silnik uruchomiony przez około 50-60s, w zimie jeśli przez kilka dni utrzyma się temperatura poniżej -20 stopni moga byc kłopoty z rozruchem, systematycznie odprowadzać wodę z pompy paliwa, oraz używać tylko i wyłącznie wysokiej jakości oleju napędowego).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gregosa
Stały bywalec



Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Czw 14:15, 26 Lip 2007    Temat postu:

ian napisał:
Przy zakupie odradzano mi silnik 1.6 87/90 KM ze względu na wyraźnie większe spalanie, głośniejszą pracę powyżej 110 km/g, i w czasie przyśpieszania, ...

zgadzam się, 1.6 jest głośniejszy.


ian napisał:
(Błąd marketingowy Dacii- można było skorzystać z mocniejszego diesla 80/81 KM o tej samej pojemności).

Nie ma takiego Cool Ale od tego 1.5 85km mogliby zacząć. Z drugiej strony wcale nie jest tragicznie z elastyczności, chociaż ślamazara przy starcie jest nieboska Wink

ian napisał:
Wymaga też odpowiedniego podejścia (po uruchomieniu silnika odczekać około 50-60s
Wystarczy dwa razy krócej.


ian napisał:
...w trakcie jazdy korzystać tylko z niskich obrotów,

Po prostu jechać 'normalnie', a nie jak hondą Razz

ian napisał:
...w zimie jeśli przez kilka dni utrzyma się temperatura poniżej -20 stopni moga byc kłopoty z rozruchem, systematycznie odprowadzać wodę z pompy paliwa,

jak to z każdym dieslem...

ian napisał:
oraz używać tylko i wyłącznie wysokiej jakości oleju napędowego).

to fakt Smile ale z uwagi na obecne ceny i małą żarłoczność tej jednostki, to to raczej nie boli Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KaS602
Gaduła



Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 14:34, 26 Lip 2007    Temat postu:

1,6 tylko w miescie bedzie palił wiecej (i to nie znacznie, ja przy normalnej jezdzie mieszcze sie w 8,5 - 8,7, rzecz jasna z klima). Na trasie w górzystym terenie z klimą 1.4 bedzie duzo bardziej obciazony od 1,6 i co za tym idzie spali wiecej.

IAN piszesz ze na trasie 1,4 pali Ci 5,7 - 5,8 tylez samo pali 1,6 (moj, z wlaczona klima)

Co do przeplacania - 1 500 PLN roznicy to chyba nie duzo biorac pod uwage ze to nowy samochod. A przyjemnosc z jazdy i bezpieczenstwo duzo wieksze... Do tej pory chyba nikt nie narzekal na wybor 1,6 a jedynie Ci co wybrali 1,4.

PS. Czy wersje 1,4 nie maja stabilizatora?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kratylos
Młodszy administrator



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 506
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lodz

PostWysłany: Czw 14:55, 26 Lip 2007    Temat postu:

nie maja 1.4 stabilizatora (mysle ze chodzi tu tez o ciezar silnika)
prawde mowiac - ton na ulicy nie spotkalem jeszcze sedana 1.6 same 1.4...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KaS602
Gaduła



Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 17:01, 26 Lip 2007    Temat postu:

Kratylos napisał:
nie maja 1.4 stabilizatora (mysle ze chodzi tu tez o ciezar silnika)
prawde mowiac - ton na ulicy nie spotkalem jeszcze sedana 1.6 same 1.4...


1.4 i 1.6 nie roznia sie znaczaco ciezarem, w podstawowej wersji to tylko 5kg.
[link widoczny dla zalogowanych]

Jak na moje to chodzi głównie o lepsze osiagi i o pewniejsze prowadzenie szybszej wersji. Tak samo było w przypadku fiata sieny: 1.4 nie mialy stabilizatora a 1.6 (16V, 100 KM) juz go mialy.

W miescie w ktorym mieszkam jezdzi jeden logan, laureate z pierwszej kolekcji... 1.4. Cos w tym prawdy jest Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum DACIA LOGAN Strona Główna -> Dział ogólny Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin