Forum DACIA LOGAN Strona Główna DACIA LOGAN
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII LOGAN
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

obroty poniżej 2000obr/min

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum DACIA LOGAN Strona Główna -> Dział ogólny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mgg
Gaduła



Dołączył: 26 Kwi 2006
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GLIWICE

PostWysłany: Śro 10:57, 19 Lip 2006    Temat postu: obroty poniżej 2000obr/min

Z tego co zauważyłem silnik 1.4 w loganie jest dość elastyczny i z powodzeniem można jeździć po mieście na 5-tym biegu , silnik nie protestuje.
Mam pytanie czy ktoś wie czy jazda na obrotach poniżej 2000obr/min niszczy silnik.
Niestety w serwisie nie byli w stanie mi udzielić informacji o minimalnych bezpiecznych obrotach , zresztą także o maksymalnych bezpiecznych obrotach. W innych samochodach prędkościomierz jest cechowany dla róznych biegów i określona jest strefa ekonomicznych prędkości niestety w LOGANIE mi tego brakuje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kratylos
Młodszy administrator



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 506
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lodz

PostWysłany: Śro 19:26, 19 Lip 2006    Temat postu:

chyab na rumuniskim forum czytalem ze dla logana od minimum 1600 obrotow bedze ok
co do ekonomi to najlepiej trzymac 2000 do 2500 - wg kompa spalanei jest najnizsze
co do wysokich obrotow to mysle ze szkodliwe sa dla neidotartego silnika... tak uwazam ja czasami na trasie krece do 5.000 np na 4ce przy predkosciach 130-140km gdy musze wyprzedzic...
ale ja juz dotarlem silnik - 16.000 km.
pierwsze 5tys km jechalem bardzo rozwaznie 3-3.5 tys obrotow max


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mgg
Gaduła



Dołączył: 26 Kwi 2006
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GLIWICE

PostWysłany: Pon 7:58, 24 Lip 2006    Temat postu:

Czytałem w poście " spalanie - wskazania komputera" spalanie przy różnych prędkościach od 90km/h do 140km/h.
Jeśli ktoś może się jeszcze pobawić w odczyty z komputera prosiłbym o podanie spalania na 5-tym biegu przy prędkościach 80km/h ; 70km/h i 60km/h z zaznaczeniem obrotów jakie miał, a także przy tych samych prędkościach na 4-tym biegu.
Aha i jeszcze czy jest różnica duża w spalaniu przy tych prędkościach jak silnik jest nienagrzany , słabo nagrzany (dwie cegiełki) i dobrze nagrzany (cztery cegiełki).
Z góry dzięki dobremu człowiekowi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wrocek
Nowicjusz



Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 21:35, 24 Lip 2006    Temat postu:

Do mgg - to czy jazda z małą prędkością na dużym biegu jest bezpieczna dla silnika zalezy od konkretnego samochodu, rodzaj usilnika, przełozeń skrzyni itp oraz (a może przede wszystkim) stylu jazdy. Trzymając niskie obroty, do pewnego momentu możesz zmniejszyc spalanie paliwa (jak przesadzisz to wzrasta), ale musisz pamiętac, że nadmierne obciązenie silnika przy małej prędkości obrotowej powoduje m.in. mikrodrgania wału korbowego, które w pierwszej kolejności skracają zycie panewek. A wymiana panewek sporo kosztuje.... Powstaje więc pytanie: kiedy stosunek obciązenia do predkości obrotowej zaczyna byc zbyt duży. Na to pytanie nie potrafię jednak odpowiedziec bo:

a. nie mam jeszcze logana, a przejazdzka pod salonem to zbyt mało żeby coś sensownego powiedziec ;

b. nie da się przez internet ocenic czyjegoś stylu jazdy;

c. trzeba brac poprawkę na sytuacje na drodze i nie da się ustalic jednego, idealnego momentu na zmianę przełożeń.

Przez analogie do innych aut o podobnej masie i mocy mogę tylko powiedzec że 60 km/h na V (o co m.in pytasz) będzie już męczeniem silnika. Z drugiej strony zachecam do prób, bo o 1 litr spokojnie mozna zejśc od tego co podaje producent


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum DACIA LOGAN Strona Główna -> Dział ogólny Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin