Forum DACIA LOGAN Strona Główna DACIA LOGAN
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII LOGAN
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Paliwo (kto na jakim jeździ)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum DACIA LOGAN Strona Główna -> Dział ogólny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Black Eryk
Stary wyga



Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Pon 8:03, 09 Lip 2007    Temat postu:

KaS602 napisał:
Black Eryk napisał:
wiec co tu dużo gadac z ktorej stacji lepsze Smile .


Ale widzę, że i tak dmuchasz na zimne. Brat swoje clio 1.5dCi też zalewa tylko ON ult. BP Smile



Owszem dmucham na zimne i dlatego wlasnie leje te ulepszone ON - niby czystrze i pozniej krzepną w zimie wiec uwazam ze wydanie kilku zlotowek wiecej na bak paliwa mi nie zaszkodzi, ale patrząc na zwykłe ON na różnych stacjach myśle że będzie w podobnej jakości (jezeli oczywiście nie natkniemy się na coś chrzczonego - bo tylko wtedy mozna zauważyć różnice).

Jeżeli natomiast chodzi o LPG to przyznam że przy tym paliwie można się najczęściej wkurzać - nawet tankując na tej samej stacji zdążają się czasem spore różnice w jakości - które od razu łatwo wyczuć i to na renomowanych stacjach. Moge dodać ze najgorszej jakosci LPG jakie zdarzyło mi się zalać było na stacji Auchan w Żorach - to była porażka - auto dostało czkawki - nie przyspieszało - dusiło je itp. po przejechaniu kilkudzisieciu km-ów dolałem na innej stacji i od razu troche ulżyło.
Jezdzilem też kiedys benzyniakiem ale tu takich różnic jak na LPG nie widzialem więc myśle że nie na ON,95 lub 98 a na LPG odczujemy najwieksze różnice w jakości paliw.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dec
Bywalec



Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Pon 9:07, 09 Lip 2007    Temat postu:

Ja zazwyczaj tankuję ON BP Ultimate. Czasami zdarza mi się zatankować na Statoilu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MartinPŃ
Stały bywalec



Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 12:28, 09 Lip 2007    Temat postu:

W poprzednim samochodzie zawsze tankowałem 95 a tylko okazjonalnie 98 i przy tak starym samochodzie[escort `92], czułem różnicę. Natomiast przy nowym samochodzie z bieżącego rocznika tankowanie na zmianę raz 95 a raz 98[a może po połowie wymieszać Very Happy ], nie będzie miało chyba większego wpływu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dr.Bunsen
Stały bywalec



Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon 21:06, 09 Lip 2007    Temat postu:

Szczerze powiedziawszy przy benzynie nie ma większego sensu przepłacanie za paliwo, natomiast przy dieslu zwiększa się (mniej lub bardziej) komfort akustyczny...
Spójrzcie do nr. 7 Autoporadnika Auto-Świata (bardzo dobrze rozpracowane są te "ulepszone" paliwa).
Ja osobiście staram się zalewać samochody paliwem o obniżonej zawartości siarki, bez przepłacania (bądź nadmiernego przepłacania), co w praktyce przekłada się na jazdę na Supremie bądź Supradieslu ze Statoil Rolling Eyes
Pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dmas
Bywalec



Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa-Bielany

PostWysłany: Wto 10:09, 10 Lip 2007    Temat postu:

[quote="KaS602"]
jan ostrzyca napisał:

Z moich pomiarów wynika jasno, że na tym samym dystansie (102 kilometry, start od zimnego silnika), w tych samych warunkach i przy takim samym stylu jazdy różnica w spalaniu była dość znacząca.
(zwykła 98 - 6.3 l, verva 98 - 5.5 l).
.

witam, i ja sie z tym zgadzam. Po kilku tankowaniach 98 na Shellu zatankowalem 95 i srednie spalanie (korkowa jazda po miescie) wzroslo prawie o 1l.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KaS602
Gaduła



Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 13:59, 10 Lip 2007    Temat postu:

Widać nie tylko mi lanie droższego paliwa wychodzi taniej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dr.Bunsen
Stały bywalec



Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 17:33, 10 Lip 2007    Temat postu:

dmas napisał:
CUT
Po kilku tankowaniach 98 na Shellu zatankowalem 95 i srednie spalanie (korkowa jazda po miescie) wzroslo prawie o 1l.

Zatem należy postawić pytanie jakie spalanie było na E95? I to spalanie wielobakowe, bo po jednym baku wyciąganie wniosków wydaje się nieco nazbyt pochopne? Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KaS602
Gaduła



Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 17:36, 10 Lip 2007    Temat postu:

Dr.Bunsen napisał:
bo po jednym baku wyciąganie wniosków wydaje się nieco nazbyt pochopne? Rolling Eyes


Mi wystarczył jeden zbiornik by utwierdzić się w przekonaniu, że droższe paliwo wychodzi taniej (a i dla silnika pewnie lepiej).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Black Eryk
Stary wyga



Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Śro 7:51, 11 Lip 2007    Temat postu:

Dla silnika to tam jedno licho - ale układ wtryskowy na pewno będzie szczęśliwszy Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KaS602
Gaduła



Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 17:39, 11 Lip 2007    Temat postu:

Black Eryk napisał:
Dla silnika to tam jedno licho...


Teoretycznie jakość paliwa może mieć wpływ na trwałość tłoków, głowicy, zaworów i ich gniazd... i pewnie ma. Zobaczymy po 200 000 kilometrów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Black Eryk
Stary wyga



Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Czw 8:24, 12 Lip 2007    Temat postu:

Większe znaczenie dla silnika ma to: Czy podawana dawka paliwa jest odpowiednia? a im bardziej precyzyjne wtryski tym lepiej ... Aż takich złych paliw nie lejemy zeby silnik podczas spalania takiej mieszanki mógł na tym strasznie ucierpieć, ale za to mogą się pojawiać jakieś tam osady i zanieczyszczenia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel1
Bywalec



Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ta straszna Warszawka :)

PostWysłany: Pią 9:51, 13 Lip 2007    Temat postu:

jan ostrzyca napisał:
Zasilanie silnika paliwem o wyższej liczbie oktanowej niż zalecana nie powoduje polepszenia osiągów i zmniejszenia spalania. Jeśli powoduje jakieś zmiany są one niemierzalne bez użycia hamowni. Elektronika silnika nie rozpoznaje paliw i zawsze dawkuje takie same porcje do cylindra. Kiedyś sam próbowałem paliwa o nazwie "V-power 100+", które już nie występuje na rynku. Bez rezultatu. Trudno też mówić o oszczędnościach wynikających z używania droższego paliwa. Czytałem artykuł, w którym porównuje się stosowanie lepszego paliwa ( np 98 zamiast 95) do magnetyzerów. Niektórzy wierzą w polepszenie osiągów i oszczędności ale doświadczalnie nie sposób ich udowodnić ( jeśli wystepują zmiany to są godne pominięcia).
Jedyne co się naprawdę opłaca i daje korzyści to tankowanie DOBREGO paliwa na SPRAWDZONYCH stacjach.




JESTES PEWIEN ZE NIE ROZPOZNAJE? Very Happy A CZUJNIK SPALANIA STUKOWEGO ? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jan ostrzyca
Stały bywalec



Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pią 13:34, 13 Lip 2007    Temat postu:

Wyjaśnij mi czy czujmik spalania stukowego rozróżnia paliwo 95 i 98 oktanów i w związku z tym powoduje mniejsze dawkowanie do cylindra tego ostatniego.

O ile wiem czujnik spalania stukowego działa gdy wykryje objawy takiego spalania. Przy sprawnym silniku i dobrym paliwie czujnik ten poprostu nie działa bo nie musi.

Ale może jestem w błędzie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel1
Bywalec



Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ta straszna Warszawka :)

PostWysłany: Pią 20:44, 13 Lip 2007    Temat postu:

Nie zmienia dawkowania paliwa . za to kat zaplonu jest cigale regulwany przez ecu do granic wystapienia detonacji (spalanie stukowgo 2000m/s ) stad biorac jako wzor obieg OTTO wg ktorego taki silnik pracuje wyzsza liczba oktanowa wplywa na wzrost osiagow, oczywiscie nie jest to jakis drastyczny wzrost Smile typu + 50 %

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jan ostrzyca
Stały bywalec



Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pią 21:20, 13 Lip 2007    Temat postu:

Zapytałem kolegę-mechanika (dość dobrego) o czujnik spalania stukowego. Odpowiedział, że czujniki psują się na potęgę i montuje się chyba tylko po to żeby je kilka razy w ciągu "życia" samochodu wymieniać. Prostota jest piękna, zarówno w naturze jak i technice.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum DACIA LOGAN Strona Główna -> Dział ogólny Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin