Forum DACIA LOGAN Strona Główna DACIA LOGAN
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII LOGAN
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Przerobka silnika 1.4 na 1.6 8v, tylko zmiana korbowodow?

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum DACIA LOGAN Strona Główna -> Dział ogólny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Licek
Nowicjusz



Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok

PostWysłany: Czw 14:41, 14 Cze 2007    Temat postu: Przerobka silnika 1.4 na 1.6 8v, tylko zmiana korbowodow?

Witam, mam logana mcv 1.4 jednak szczegolnie przy obciazeniu albo na trasie samochodowi brakuje mocy. Poprzednio mialem poloneza plusa i buta mial podobnego do logana za wyjatkiem elastycznasci ktora akurat jest lepsza w loganie. Przegladalem dane techniczne obu silnikow dostepnych w dacii i jedyna rozncia w tych silnikach to inny skok tłoka. Srednica cylinda w 1.4 i 1.6 jest identyczna. Zastanawiam sie czy sa jakies jeszcze roznice w obu tych silnikach, jesli nie wystarczy zmienic korbowody na te od 1.6 i mamy 1.6 8v. Czy orientuje sie ktos czy sa jakies jeszcze roznice w ubu tych silnikach? jesli nie ma kupie korbowody i przerobie sam silnik

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
loganik
Bywalec



Dołączył: 20 Lis 2006
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Czw 21:12, 14 Cze 2007    Temat postu: Przeróbka silnika

Silnik 1,4 1,6
średn. cyl. x skok tłoka
79,5 x 70 79,5 x 80

Pozdrawiam,loganik Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
loganik
Bywalec



Dołączył: 20 Lis 2006
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Czw 21:32, 14 Cze 2007    Temat postu: Przeróbka silnika

Nr katalogowe głowicy,uszczelki, zaworów , rozrządu są takie same dla obu s-ków, nie wiem jak z elektoniką i tłokami, Laughing

Loganik


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magcn
Bywalec



Dołączył: 21 Paź 2006
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Czw 21:46, 14 Cze 2007    Temat postu: Re: Przeróbka silnika

Nie orientuję się w różnicach między tymi dwoma silnikami, ale nie sądzę, aby tylko różniły się wyłącznie korbowodami. Jak powyżej zagaił loganik:
loganik napisał:
nie wiem jak z elektoniką i tłokami

myślę, żę na 99% inna jest elektronika (komputer). Myślę, że mniej problemowe i bardziej opłacalne finansowo będzie wyszukanie "rozbitka" i przełożenie "kompletu" z 1.6 Tu: [link widoczny dla zalogowanych] sinik 1.4 kosztuje 2,5 tys. - sądzę , że 1.6 powiniem kształtować się cenowo podobnie. Coraz więcej loganów jeździ Very Happy i coraz więcej się rozbija Crying or Very sad
A i jeszcze jedno. Od strony prawnej, to zmieniasz wtedy parametry samochodu zapisane w dowodzie rejestracyjnym - powinno się zrobić dodatkowy przegląd i iść do wydziału komunikacji w celu dokonania zmian. I płacić, płacić, płacić Crying or Very sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
loganik
Bywalec



Dołączył: 20 Lis 2006
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Czw 22:12, 14 Cze 2007    Temat postu: Przeróbka silnika

Myślę że ta wiadomość całkowicie Cię zniechęci do przeróbki, wał korbowy w 1,6 jest wzmacniany, inny nr mają również panewki główne.
Niedawno na Alegro był silnik 1,6 z rozbitka za 2500 zł.

Logani, Szra Perła 2005 Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel1
Bywalec



Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ta straszna Warszawka :)

PostWysłany: Pią 8:06, 15 Cze 2007    Temat postu:

Roznice 1,4 a 1,6 to nie korbowody a wlasnie wał korbowy ktory jest inny ma inne wykorbienia. Co do elekroniki to kwestia zmiany oprogramowania w ecu nie jest problemem
PZD.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Licek
Nowicjusz



Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok

PostWysłany: Pią 10:39, 15 Cze 2007    Temat postu:

Dzieki za odpowiedzi.
To w takim razie nie ma co sobie glowy zawrcac, myslalem ze tylko korbowody. Koszty sa jednak za duze, podejrzewam ze nowy wał w serwisie to grubo ponad tysiac a wstawic silnik z rozbitego to tez duzo zachodu, poza tym trzeba chyba nowy dowod rejestracyjny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum DACIA LOGAN Strona Główna -> Dział ogólny Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin