Forum DACIA LOGAN Strona Główna DACIA LOGAN
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII LOGAN
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Silnik 1.6 16v i dci

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum DACIA LOGAN Strona Główna -> Dział ogólny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
El Logano
Loganowy maniak



Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trójmiasto

PostWysłany: Pon 19:07, 07 Maj 2007    Temat postu: Silnik 1.6 16v i dci

Czy ktoś wie przy jakich obrotach jest odcięcie zapłonu w tych silnikach? Ten, z którym mam styczność jest na dotarciu, więc nie próbuję nawet, ale warto wiedzieć w awaryjnych sytuacjach jak długo ciągnąć. Każda zmiana biegu może zabrać decydujące ułamki sekund (miasto, skrzyżowania, wyprzedzanie). O ile diesla i tak nie ma sensu kręcić ponad 4000 to w benzynie już się może przydać.

PZDR.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tasba
Bywalec



Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:42, 07 Maj 2007    Temat postu: Re: Silnik 1.6 16v i dci

El Logano napisał:
Czy ktoś wie przy jakich obrotach jest odcięcie zapłonu w tych silnikach? Ten, z którym mam styczność jest na dotarciu, więc nie próbuję nawet, ale warto wiedzieć w awaryjnych sytuacjach jak długo ciągnąć. Każda zmiana biegu może zabrać decydujące ułamki sekund (miasto, skrzyżowania, wyprzedzanie). O ile diesla i tak nie ma sensu kręcić ponad 4000 to w benzynie już się może przydać.

PZDR.


A czy wogóle uda Ci się dokręcić pod obciążeniem do takiego punktu?
Bo jak zapewne wiesz, moment obrotowy wraz ze zwiększaniem obrotów w pewnym momencie zaczyna spadać i samochód przestaje przyspieszać tak szybko jakby sie tego chciało. A wtedy pozostaje tylko włączenie wyższego biegu Smile

Dieslów nie znam, więc nie wiem co powiedzieć, ale 16v to pewnie się odetnie przy 6500 obr/min

Pzdr
Mirek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
El Logano
Loganowy maniak



Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trójmiasto

PostWysłany: Pon 21:03, 07 Maj 2007    Temat postu:

Z tym spadkiem momentu to się zgadza, zwłaszcza w dieslu (max przy ok 2000 rpm i gwałtownie spada wraz z wzrostem obrotów). Ale benzyna to już inna bajka, tam krzywa momentu jest prawie płaska. Na jedynce, dwójce, trójce, czasem czwórce (nie ma żadnego sensu, katorga dla silnika) i rzadko piątce (z długiej górki na autobahn) da się dociągnąć do odcięcia, wszystko zależy od tego jaki mamy opór i przełożenia. Ale moje pytanie ma inne korzenie - czasem się przyspiesza np wyprzedzając i jakiś wariat z przeciwka też zaczyna wyprzedzać, trzeba się ratować, wtedy redukujemy np do trójki (w benzynie)i ciągniemy, żeby się gdzieś między autami schować, ale żeby się nie zdziwić, że obroty nagle nie rosną, warto znać możliwości silnika. Np dla silnika Renault o kodzie D7F (1.2 8v benzyna) odcięcie następuje przy 6250rpm i dociąga do nich bez problemu na jedynce, dwójce i trójce. Rzadko się to zdarzało, ale nieraz udało mi się uciec ze skrzyżowania, na trasie autu jadącemu na mnie itp właśnie dzięki przyspieszaniu aż do 6250 rpm. Powiem więcej - ponoć nie ma sensu kręcić silnika ponad obroty mocy maksymalnej, ale nie zawsze się to sprawdza. Wszystko zależy od charakterystyki silnika. Jeśli krzywa mocy opada łagodniej za punktem mocy maks a przed stromo się wznosi to lepiej jest pociągnąć dalej. W przypadku D7F moc maks występowała przy 5250 rpm, zaś najlepsze przyspieszenia uzyskiwało się kręcąc do 5750 rpm. Przejechałem nim 120 000 km i był w bdb stanie. Dieslem trzeba jeździć inaczej to się rozumie - będę musiał się tego nauczyć Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tasba
Bywalec



Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:37, 07 Maj 2007    Temat postu:

El Logano napisał:
Z tym spadkiem momentu to się zgadza
(...)
Dieslem trzeba jeździć inaczej to się rozumie - będę musiał się tego nauczyć Smile


Rozumiem doskonale co masz na myśli. Czasem jest tak, że siłą woli próbujesz dodać tych kilka KM aby się zmieścić Smile Np. w moim struclu jest sens przyspieszać do 4500obr/min. Później to już w zasadzie nie wiele się dzieje Smile A odcięcie mam przy 6 tyś.
Osobiście znam takiego kierowcę, który nachyla się dodatkowo do przodu jakby chciał zmniejszyć swój opór aerodynamiczny. Komicznie to wygląda Smile Jedzie prawie z nosem przy szybie Smile
Jak słusznie zauważyłeś dużo też zależy od przełożeń w skrzyni biegów...
Jeżeli to Ci pomoże, to mam wykresy obrotowe 1.5dci i 1.6 8v. Pewnie nie wiele Ci to da, ale... jak by co to stuknij mi maila na PW. Niestety - nie mam wesji 1.6 16v Sad

Tak jak napisałem - nie mam specjalnie doświadczeń z dieslami. Raz mi się zdarzyło przejachać podkręconym 1.9tdi, ale jakoś specjalnie nie wywarł na mnie wrażenia - ot szybciej się rozpędzał i to wszystko. Generalnie skrzynka biegów jest tak zestrojona, że jeździ się tak jak benzyną 8v...

Pzdr
Mirek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
El Logano
Loganowy maniak



Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trójmiasto

PostWysłany: Pon 21:47, 07 Maj 2007    Temat postu:

To ja poproszę te wykresy.
Z góry dzięki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gerrad
Stały bywalec



Dołączył: 29 Kwi 2007
Posty: 192
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 18:55, 08 Maj 2007    Temat postu: prasowe porównanie silników Logana

Witam
W sprawie prównania silników Logana proponuję najnowszy test na stronce portalu autotesty
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mojo
Bywalec



Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 19:47, 08 Maj 2007    Temat postu:

Na każdym biegu, który nie jest "nadbiegiem" można przekroczyć obroty mocy maksymalnej a jakieś 500-1000 obrotów ponad nimi następuje odcięcie aby nie zniszczyć silnika. Po przekroczeniu mocy maksymalnej auto już nie przyspiesza. Ułuda przekraczania obrotów mocy maksymalnej polega na tym, że obroty przy zmianie biegu na wyższy co następuje z reguły bardzo szybko po przekroczeniu obrotów mocy spadają mniej a zatem są bliżej mocy maksymalnej na wyższym biegu.

Nie mylcie maksymalnego momentu obrotowego z mocą maksymalną. Najlepszą dynamikę ma auto pomiędzy obrotami maksymalnego momentu a mocy maksymalnej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
El Logano
Loganowy maniak



Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trójmiasto

PostWysłany: Wto 19:47, 08 Maj 2007    Temat postu:

Dzięki - przeczytałem z zaciekawieniem. Muszę przyznać, że jechałem już MCV 1.6 16V i bardzo mile się rozczarowałem (auto mojego ojca). Po pół godziny czułem się tam "jak w domu". Elastyczność tego benzynowca jest bardzo poprawna. Na piątce od 80km/h można myśleć o wyprzedzaniu, bardzo sprawnie się rozpędza, wskazówka prędkości co dwie sekundy mija kolejne kreski prędkośiomierza.

Inna ciekawostka. Mój ojciec dzisiaj jestw drodze do Niemiec. Jedzie Transitem TDCi 125KM i... Logan MCV DCi odszedł przy przyspieszeniu od 140 km/h na niemieckiej autostradzie (Transit załadowany w 70%, nie wiem jak tamten). Wyobraźcie sobie zdziwienie mojego taty Smile Wygląda na to, że ten dci mimo, że niepozorny to jednak w miarę dynamiczny jest. Jechałem też ostatnio roczną Fabią 1.9 SDi. Muł niesamowity, dci dużo zrywniejsze. No ale porównuję tutaj silniki bez i z turbo, więc... nie jest to do końca sprawiedliwe. I tak wolę 1.5 dci od np 1.4 TDi i 1.4 TDCi, ma o niebo lepszą kulturę pracy, dynamika podobna i spalanie też.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mojo
Bywalec



Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 20:01, 08 Maj 2007    Temat postu:

dci, hdi, tdi, jtd ... to turbo-doładowane silniki wysokoprężne z bezpośrednim wtryskiem. Różnice w symbolice polegają na tym, że każdy z koncernów swoją grupę tego typu silników nazwał inaczej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tasba
Bywalec



Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 21:41, 08 Maj 2007    Temat postu:

El Logano napisał:
To ja poproszę te wykresy.
Z góry dzięki.


Prześlij mi maila na skrzynkę korzystając z przycisku PW u dołu wiadomości
Odeślę Ci zwrotnie wykresiki.

Pzdr
Mirek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tasba
Bywalec



Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 21:53, 08 Maj 2007    Temat postu:

mojo napisał:
dci, hdi, tdi, jtd ... to turbo-doładowane silniki wysokoprężne z bezpośrednim wtryskiem. Różnice w symbolice polegają na tym, że każdy z koncernów swoją grupę tego typu silników nazwał inaczej.


Ja dokładnie nie rozróżniam jakie istnieją rodzaje diesli na rynku ponieważ od dawna się tym nie interesuję, ale wg mnie strzeliłeś bambola.

Volkswagen i francuzy mają zupełnie inny sposób zasilania paliwem.
VW ma pompę wtryskową, która po kolei zasila kolejne wtryski, a francuzi mają stałe ciśnienie w w magistrali paliwowej, a ilość wtryśnietgo paliwa zależy od czasu otwarcia wtrysku czy jakoś tak.
Jedyna ich wspólna cecha to turbospreżarka o ile silniki są w nią wyposażone, rodzaj paliwa i wtrysk paliwa.

Więc klasyfikacja wg nazwy jest złym rozwiązaniem. Owszem, w każdej nazwie znajduje się znaczek d (diesel), ale obiło mi się o uszy, że vw zastrzegł sobie prawo do oznaczenia znaczkiem TDI silników diesla. I stąd fiat ma jtd, reno ma dci, ford tdci a vw tdi(sdi)

Pzdr
Mirek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
El Logano
Loganowy maniak



Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trójmiasto

PostWysłany: Wto 22:18, 08 Maj 2007    Temat postu:

Rozwiązanie o którym wspomniałeś w TDi to tzw pompowtryskiwacze. Są one wyłącznie w mocniejszych jednostkach (1.4 TDi 75KM ich nie ma, dopiero mocniejsze - podobnie 1.9/2.0 TDi te mające koło 100KM ich nie mają, dopiero mocniejsze wersje).

Ogólnie szyna zasilająca jest rozwiązaniem lepszym - silnik pracuje ciszej i mniej się trzęsie. Dlatego mimo, że cała grupa VW wciąż się upiera, to jakoś o dziwo wprowadza w najlepszych swoich dieslach właśnie common rail a nie pompowtryski (3.0 TDi, 4.0 TDi, nie wiem jak 2,5 TDi).

Pompowtrysk to już czysty marketingowy slang. Jest powodem niskiej kultury pracy, trudności w stosowaniu filtrów cząstek stałych i dobija turbinę przez bardzo wysokie ciśnienie wtrysku. Jedyną niezaprzeczalną zaletą jest wyższa sprawność niż szyny common rail, co przekłada się na możliwość wyciśnięcia kilku KM i Nm więcej niż w CR.

Odpowiedzią na to jest Common Rail II generacji umożliwiający wtrysk pilotażowy i sprawniejsze spalanie. Tutaj Pompowtrysk zostaje w pobity w polu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcin
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2006
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 23:42, 08 Maj 2007    Temat postu:

El Logano napisał:
Rozwiązanie o którym wspomniałeś w TDi to tzw pompowtryskiwacze. Są one wyłącznie w mocniejszych jednostkach (1.4 TDi 75KM ich nie ma, dopiero mocniejsze - podobnie 1.9/2.0 TDi te mające koło 100KM ich nie mają, dopiero mocniejsze wersje).

To prawda ze nie wszystkie TDI maja pompowtryski, ale akurat moja Ibiza 1.4 TDI 75 KM ma pompowtryski Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
El Logano
Loganowy maniak



Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trójmiasto

PostWysłany: Wto 23:49, 08 Maj 2007    Temat postu:

Zwracam honor - 1.4 TDi ma pompowtryski, 1.9TDi, 2.0 TDi też mają, nawet w tych słabszych wersjach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum DACIA LOGAN Strona Główna -> Dział ogólny Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin