Forum DACIA LOGAN Strona Główna DACIA LOGAN
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII LOGAN
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Temperatura pracy silnika dCi

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum DACIA LOGAN Strona Główna -> Dział ogólny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Petek
Bywalec



Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 12:22, 26 Kwi 2007    Temat postu: Temperatura pracy silnika dCi

W instrukcji wyczytałem, że normalna temeratura dla tego silnika to "4 kreski" na wyświetlaczu. U mnie 4 pojawiają się rzadko, a na ogół świecą się tylko 2. Czy też tak macie?
Po uruchomienie silnika przy wyprostowanych kołach słychać silniczek elektryczny od wspomagania. Czy nie jest tak, że powinien on się wyłączać w momencie wyprostowania kół?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kristoff
Bywalec



Dołączył: 07 Lis 2006
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 12:45, 26 Kwi 2007    Temat postu: Re: Temperatura pracy silnika dCi

Petek napisał:
W instrukcji wyczytałem, że normalna temeratura dla tego silnika to "4 kreski" na wyświetlaczu. U mnie 4 pojawiają się rzadko, a na ogół świecą się tylko 2. Czy też tak macie?
Po uruchomienie silnika przy wyprostowanych kołach słychać silniczek elektryczny od wspomagania. Czy nie jest tak, że powinien on się wyłączać w momencie wyprostowania kół?


Też tak mam. 2 kreski pojawiają się dość szybko, 4 kreski po dłuższej jeżdzie (u mnie tak po 30-40 minut jazdy miejskiej). Silniki wysokoprężne, a szczególnie common-raile, mają dużo większą sprawność niż benzynowe, czyli mniej energii idzie w ciepło, mówią prymitywnie. Jest normalną rzeczą, że wolno się rozgrzewają. Mój poprzedni diesel też tak miał. Z drugiej jednak strony, diesel jest bardziej wrażliwy na przegrzanie, więc z reguły mają bardziej wydajny układ chłodzenia. O prawidłową temperaturę w układzie chłodzenia dba termostat, jeśli jest sprawny, nie ma powodu do niepokoju. Nie bez znaczenia jest również fakt posiadania klimatyzacji, w większości modeli w przypadku załączenia klimy, włącza się wiatrak na chłodnicy i to dodatkowo schładza temperaturę płynu w układzie.

Tu mam prośbę, bom sam ciekaw, to kolegów co mają logany z dCi o napisanie, jak jest z nagrzewaniem silnika i wydajnośćią ogrzewania w zimie.

Co od pisku wspomagania. Jest to wspomaganie hydrauliczne, ale pompa nie jest napędzana przez koło pasowe, jak to na ogół bywa, ale przez silnik elektryczny. W układach hydraulicznego wspomagania pompa pracuje cały czas, gdy włączony masz silnik, niezależnie od tego, czy kręcisz kierownicą czy nie. To o czym piszesz, miałby sens w przypadku całkowicie elektrycznego wspomagania, które faktycznie działa wtedy, gdy jest taka potrzeba.

A sam pisk jest jednak irytujący, ale można się przyzwyczaić.
Dla mnie trudniejsze do zaakceptowania jest piszczący przerywacz kierunkowskazów.

Pozdrawiam,
Kristoff


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
elk84
Bywalec



Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 16:18, 26 Kwi 2007    Temat postu:

Witam!

Też tak mam. Tzn. dwie kreski zapalają się dość szybko. a 4 widziałam tylko raz - gdy po godzinnej jeżdzie, a więc już z rozgrzanym silnikiem musiałem stać w korku. Po kilkunastu minutach stania w tym korku wskazania temperatury skoczyły z 2 do 4 kresek.

Zdaje się więc, że to norma (aha, ten wskaźnik z założenia wyświetla tylko 5 stanów: 0, 2, 4 oraz 6 i 8 (?) kresek - i nigdy nie pokaże np. 3).

P.S. silnieczek od wspomagania rzeczywiście piszczy dość irytująco, ale u mnie słychać go tylko na zewnątrz (albo po otwarciu drzwi) - więc nie ma problemu.

Pozdrawiam:

Krzystof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aaryt
Bywalec



Dołączył: 17 Kwi 2007
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rennes, BZH

PostWysłany: Pią 14:37, 27 Kwi 2007    Temat postu:

elk84 napisał:
Zdaje się więc, że to norma (aha, ten wskaźnik z założenia wyświetla tylko 5 stanów: 0, 2, 4 oraz 6 i 8 (?) kresek - i nigdy nie pokaże np. 3).


Czy to pewne? zwlaszcza stany 6 i 8? Bo gdzies spotkalem sie z opinia, ze pokazuje tylko 0, 2 i 4, a potem czerwona kontrolka sie zapala jak sie zbytnio spoci...

Jesli chodzi o temperaure to zazwyczaj tez mam 2 kreski. 4 sa po dluzszej jezdzie, zarowno w miescie jak i na autostradzie. Spotkalem sie raz, ze w ciagu dosc zimnej nocy na autostradzie spadlo mi nagle z 4 do 2 i tak sie trzymalo. Wystraszylem sie troche, bo przy odbiorze pani mi powiedziala, ze optymalna temperatura pracy to wlasnie 4 kreseczki...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
elk84
Bywalec



Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 21:14, 29 Kwi 2007    Temat postu:

Witam!

Cytat:

Czy to pewne? zwlaszcza stany 6 i 8? Bo gdzies spotkalem sie z opinia, ze pokazuje tylko 0, 2 i 4, a potem czerwona kontrolka sie zapala jak sie zbytnio spoci...


No pewności takiej na 100% to nie mam, ale raczej jest tak jak napisałem.

Pozdrawiam

Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Black Eryk
Stary wyga



Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Pon 9:28, 07 Maj 2007    Temat postu:

U nie 4 kreski w DCI pojawia sie po 10 minutach jazdy po Katowicach (ale w cieply dzien) bo gdy jest zimno to bardzo zadko widuje 4 kreski. Co do ogrzewania zimą - to jest bardzo dobre Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rak
Bywalec



Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław - Oleśnica

PostWysłany: Pią 13:21, 18 Maj 2007    Temat postu:

w tych silnikach zdaje się, że jest dodatkowe ogrzewanie elektryczne właśnie ze względu na słabe nagrzewanie silnika.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum DACIA LOGAN Strona Główna -> Dział ogólny Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin