Forum DACIA LOGAN Strona Główna DACIA LOGAN
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII LOGAN
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kto to był, w jakim kolorze?

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum DACIA LOGAN Strona Główna -> LOGAN MCV
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ian
Bywalec



Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: katowice

PostWysłany: Pon 13:03, 10 Wrz 2007    Temat postu: Kto to był, w jakim kolorze?

Niedziela 9 wrzesień, godzina 12.40-12.50, trasa od Wesołego Miasteczka do Stadionu Śląskiego, Katowice, ulica Chorzowska. Kilka razy mijam się z MCV, chyba w kolorze NIEBIESKI MINERAL? Cały czas wypatruję Dacii w tym kolorze-trafił się MCV.

Kierowca zagląda może na forum-potwierdzi?

Samochód MCV robi na drodze niesamowite wrażenie. Ma swój styl, zaskakuje odmiennością, i pewnie szybko zajmie na rynku miejsce osobowych wersji Fiata Doblo, Citroena Berlingo, Forda Connecta, Renault Kangoo, czy Volkswagena Caddy.

Jednak dlaczego zrezygnowano z produkcji wersji z przeszklona klapą bagażnika unoszoną do góry tak jak w zwykłych kombi? Dlaczego? To był bardzo dobry pomysł na rodzinny samochód osobowy. Te dwuskrzydłowe tylne drzwi z Kangoo powinny być oferowane w opcji, albo w wersji dostawczej. Komu podoba się takie rozwiązanie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gregosa
Stały bywalec



Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Pon 14:18, 10 Wrz 2007    Temat postu: Re: Kto to był, w jakim kolorze?

ian napisał:
Jednak dlaczego zrezygnowano z produkcji wersji z przeszklona klapą bagażnika unoszoną do góry tak jak w zwykłych kombi? Dlaczego? To był bardzo dobry pomysł na rodzinny samochód osobowy. Te dwuskrzydłowe tylne drzwi z Kangoo powinny być oferowane w opcji, albo w wersji dostawczej. Komu podoba się takie rozwiązanie?

Mnie szalenie się podoba od samego początku Smile Rozwiązanie to sprawdziło się na dalekiej trasie wakacyjnej. Nie wiem, czy jest lepsze / gorsze od jednoskrzydłowych drzwi odchylanych do góry... nie przeszkadza i jest dość oryginalne. Pozwala na wykorzystanie schowków w obu drzwiach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gregosa
Stały bywalec



Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Pon 14:21, 10 Wrz 2007    Temat postu:

Minusem jest tylko zamek lewych (większych) drzwi. Trzeba mało subtelnie trzasnąć, żeby chwyciły oba (góry i dolny) zatrzaski.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mojo
Bywalec



Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 14:45, 10 Wrz 2007    Temat postu: Re: Kto to był, w jakim kolorze?

ian napisał:
Jednak dlaczego zrezygnowano z produkcji wersji z przeszklona klapą bagażnika unoszoną do góry tak jak w zwykłych kombi? Dlaczego? To był bardzo dobry pomysł na rodzinny samochód osobowy. Te dwuskrzydłowe tylne drzwi z Kangoo powinny być oferowane w opcji, albo w wersji dostawczej. Komu podoba się takie rozwiązanie?


Możesz za to wrzucić coś paleciakem (wcale nie żartuje).
Miałem Partnera z klapą podnoszoną do góry i kilka razy żałowałem że nie były otwierane na boki bo bym skorzystał z załadunku mechanicznego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
majkHELL
Bywalec



Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Silesia - Katowice

PostWysłany: Pon 14:59, 10 Wrz 2007    Temat postu:

Cytat:
Jednak dlaczego zrezygnowano z produkcji wersji z przeszklona klapą bagażnika unoszoną do góry tak jak w zwykłych kombi? Dlaczego? To był bardzo dobry pomysł na rodzinny samochód osobowy. Te dwuskrzydłowe tylne drzwi z Kangoo powinny być oferowane w opcji, albo w wersji dostawczej. Komu podoba się takie rozwiązanie?


Mnie się podoba i to bardzo - jest to jeden z powodów dla których zdecydowałem się na to autko. To jest super praktyczne i dodaje urody MCV i odmienności w zalewie nudnych, takich samych samochodów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
El Logano
Loganowy maniak



Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trójmiasto

PostWysłany: Pon 17:54, 10 Wrz 2007    Temat postu:

Tylne drzwi można wygłuszyć, w Trójmieście robili to już za ok 300zł od pary. Dla wysokich osób drzwi otwierane na boki to wybawienie. Możesz mieć wzrost koszykarza i nie będzie twej głowie groził bolesny kontakt z klapą.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
laisar
Bywalec



Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 22:33, 11 Wrz 2007    Temat postu:

Ja początkowo też trochę żałowałem braku klapy - zawsze to miło kiedy nie pada na głowę kiedy się grzebie w bagażniku. Teraz przyznaję, że także drzwi mają swoje zalety: pozwalają na przytrzymanie części bagażu, prostsze jest zamykanie (zwłaszcza z zajętymi rękoma), w przypadku dużych gabarytów też chyba lepiej by się sprawowały - a w razie czego dostęp do bagażnika jest bezproblemowy także od środka.

Poza tym, mimo sporej wysokości samochodu, klapa MCVki musiałaby jednak sterczeć dość ostro do góry żeby się pod nią zmieścić. Co innego jednak np w Berlingo/Partnerze - tu bym się chyba prawie nie zastanawiał (no, może co najwyżej tyle, czy moja małżonka doskoczy do uchwytu żeby ją zamknąć Wink )

Z kolei gdybym wykorzystywał takie autko do pracy transportowej, to ze względu na argumenty jakie już podał Mojo wybrałbym jednak drzwi dwuskrzydłowe (TSD @Mojo: przecież takie drzwi są standardem - nie mogłeś wybrać, czy zorientowałeś się dopiero po niewczasie?).

Ogólnie wszystko sprowadza się jak zwykle w przypadku Logana do zbyt małej konfigurowalności :/

Aha, co do "zajmowania miejsca na rynku" - nie jestem do końca przekonany: kombivany mają swoje DUŻE Wink zalety właśnie ze względu na rozmiary. Jedynym ich minusem jak dla mnie to bezsensowne wykorzystanie tej przestrzeni - po jakiego kwazara jest w nich tyle miejsca nad głową?! Można by np dać choć trochę wyższe fotele i już by było lepiej. Argument że takie przeróbki zbytnio windowałyby cenę (bo np trzeba by podwyższyć przednią szybę) mnie nie przekonuje: taki Berlingo prawie cały czas jest w promocji i jego cena podstawowa to 40kzł - a przecież Citroen i tak na nim zarabia. W sumie to chyba tylko Doblo ma to jako tako rozplanowane, ale z kolei jego cena jest zupełnie nieatrakcyjna dla zwykłej rodziny Sad

No i już wiadomo, czemu jeżdżę MCV... :]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
straszna_maruda
Nowicjusz



Dołączył: 08 Wrz 2007
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 22:59, 11 Wrz 2007    Temat postu:

[quote="laisar"]
Poza tym, mimo sporej wysokości samochodu, klapa MCVki musiałaby jednak sterczeć dość ostro do góry żeby się pod nią zmieścić.

Może nie wejść wtedy do parkingów wielopiętrowych Smile - odbite drzwi o sufit. Drugie to jednak potrzebna większa przestrzeń za autem przy klapie podnoszonej niz dwu otwieranych.

Jedynym ich minusem jak dla mnie to bezsensowne wykorzystanie tej przestrzeni - po jakiego kwazara jest w nich tyle miejsca nad głową?!

Sa też obecnie produkowani nieco wyżsi ludzie Razz . Ja mam problem aby wcisnac sie swobodnie na tył w w większości aut. A w aucie ktorym obecnie często jeżdżę podsufitka nad miejscem kierowcy zaczyna być owłosiona Laughing. Gdyby było te 5 cm więcej nad głową problem by nie istniał.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mojo
Bywalec



Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 8:53, 12 Wrz 2007    Temat postu:

laisar napisał:
Mojo: przecież takie drzwi są standardem - nie mogłeś wybrać, czy zorientowałeś się dopiero po niewczasie?


To była wersja Break i tam chyba w ogóle nie było opcji z drzwiami skrzydłowymi a jeśli już to musiałbym czekać pewnie ze 3 m-ce na zrobienie auta na zamówienie. Do Polski z tego co wiem sprowadzili tego niewiele bo pewnie zainteresowanie było małe. Nie dość, że najdroższy to jeszcze miał silnik benzynowy 1.8 więc palił ok 10/100 km za to dynamika była przyzwoita i miał wszystko w pełni tapicerowane oraz siedzenia i wykończenie welurowe.

laisar napisał:
Jedynym ich minusem jak dla mnie to bezsensowne wykorzystanie tej przestrzeni - po jakiego kwazara jest w nich tyle miejsca nad głową?


To trochę nie tak:))
Te auta mają spełniać oprócz roli pasażerskiej również transportową. Ja w Partnerze w pełni wykorzystywałem wysokość auta. Czasami też przesuwałem roletę sznurkową za pierwszy rząd siedzeń i ładowałem auto pod dach (wchodziła nawet paleta wody). Dzięki tej wysokości jest duża przestrzeń ładunkowa przy płycie podłogowej auta osobowego czyli manewrowości auta małego. To że jest tego miejsca również sporo nad głową kierowcy wynika z zasad aeorodynamiki. Zresztą lepiej to wg mnie wygląda niż stare wersje Caddy czy Combo gdzie była doczepiona buda do kabiny pasażerskiej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KotSylwester
Bywalec



Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Józefów/Warszawa

PostWysłany: Śro 13:01, 12 Wrz 2007    Temat postu:

El Logano:
"Tylne drzwi można wygłuszyć, w Trójmieście robili to już za ok 300zł od pary"

Albo zrobić to samemu. Do wygłuszania służą maty...

[link widoczny dla zalogowanych]

Dwie na drzwi, moooże trzy, opalarka lub gorący dzień i drzwi wyciszone, a wiadomo że nikt się nie przyłoży do pracy tak jak właściciel auta.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
papieju
Bywalec



Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 13:40, 12 Wrz 2007    Temat postu: Re: Kto to był, w jakim kolorze?

ian napisał:
Jednak dlaczego zrezygnowano z produkcji wersji z przeszklona klapą bagażnika unoszoną do góry tak jak w zwykłych kombi? Dlaczego? To był bardzo dobry pomysł na rodzinny samochód osobowy. Te dwuskrzydłowe tylne drzwi z Kangoo powinny być oferowane w opcji, albo w wersji dostawczej. Komu podoba się takie rozwiązanie?

Coś mi się widzi, że poszli słuszną drogą wzorując się na Kangoo. Kiedyś interesowałem się tym autem i od właścicieli słyszałem, że lepiej sprzedają się te z drzwiami na boki niż z klapą, zarówno nowe jak i używane - bo są praktyczniejsze. Pewnie dlatego wybrano tę opcję nie zakładając w ogóle produkcji klapy - tu już musiałyby być 2 linie, do buda się różni choćby miejscami na zawiasy, a to mogłoby się przełożyć na cenę auta, które ma być tanie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
laisar
Bywalec



Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 0:47, 13 Wrz 2007    Temat postu:

straszna_maruda napisał:
laisar napisał:
Jedynym ich minusem jak dla mnie to bezsensowne wykorzystanie tej przestrzeni - po jakiego kwazara jest w nich tyle miejsca nad głową?!


Sa też obecnie produkowani nieco wyżsi ludzie Razz . Ja mam problem aby wcisnac sie swobodnie na tył w w większości aut. A w aucie ktorym obecnie często jeżdżę podsufitka nad miejscem kierowcy zaczyna być owłosiona Laughing. Gdyby było te 5 cm więcej nad głową problem by nie istniał.


Nie no, ja też mam prawie 1,9m i wielokrotnie pomstowałem na różne zbyt niskie sufity, ale nie mam pojęcia na co mi w niektórych autach prawie 50cm powietrza nad głową... Za to wiem doskonale jaka to wygoda siedzieć na fotelu, którego siedzisko znacząco wystaje nad podłogę :>


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
laisar
Bywalec



Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 0:58, 13 Wrz 2007    Temat postu:

mojo napisał:
laisar napisał:
Mojo: przecież takie drzwi są standardem - nie mogłeś wybrać, czy zorientowałeś się dopiero po niewczasie?

To była wersja Break [...]


W tym miejscu w końcu widzę jakąś różnicę między cytrynami i lwami - widać mają inny model biznesowy Wink Ja się opierałem na aktualnym konfiguratorze Citroena.

mojo napisał:
laisar napisał:
Jedynym ich minusem jak dla mnie to bezsensowne wykorzystanie tej przestrzeni - po jakiego kwazara jest w nich tyle miejsca nad głową?


To trochę nie tak:))


Ależ właśnie że zupełnie tak Very Happy - ja pisałem raczej z punktu widzenia użytkowania takiego samochodu jako rodzinnego, tylko sporadycznie występującego w roli bagażówki. Czyli np o modelach Doblo Family czy Berlingo Multispace.

mojo napisał:
Te auta mają spełniać oprócz roli pasażerskiej również transportową.
Ja w Partnerze w pełni wykorzystywałem wysokość auta. [...]


W tym przypadku absolutnie nie krytykuję przyjętych rozwiązań - auto firmowe, które po godzinach "robi" za pojazd rodzinny to jednak inna para kaloszy.

mojo napisał:
To że jest tego miejsca również sporo nad głową kierowcy wynika z zasad aeorodynamiki. Zresztą lepiej to wg mnie wygląda niż stare wersje Caddy czy Combo gdzie była doczepiona buda do kabiny pasażerskiej.


Oczywiście, że wygląda lepiej, a ja wcale nie chciałem obniżać sufitu Very Happy - ja bym chciał tylko lepiej wykorzystać już dostępną przestrzeń. Np Modutop w Citroenie to właśnie takie modelowe rozwiązanie. W przeciwieństwie do kompletnie beznadziejnego Kangoo...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yoda
Bywalec



Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 15:29, 13 Wrz 2007    Temat postu:

Gregosa napisał:
Minusem jest tylko zamek lewych (większych) drzwi. Trzeba mało subtelnie trzasnąć, żeby chwyciły oba (góry i dolny) zatrzaski.
Mi też czasami nie zahacza dolny zaczep.
Można albo poprosić serwis o regulację, albo:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum DACIA LOGAN Strona Główna -> LOGAN MCV Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin