Forum DACIA LOGAN Strona Główna DACIA LOGAN
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII LOGAN
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Autoalarm Cobra 3998

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum DACIA LOGAN Strona Główna -> Dział ogólny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yoda
Bywalec



Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 0:49, 21 Lip 2007    Temat postu: Autoalarm Cobra 3998

Witam serdecznie,
Jestem nowym użytkownikiem forum (choć nie do końca takim nowym: pierwszą próbę rejestracji podjąłem od 12 kwietnia Mr. Green Forum czytam jeszcze dłużej).
W międzyczasie wszedłem, na drodze kupna, w posiadanie Logana MCV.
Jak na razie przejechałem prawie 2000 km, a to dopiero połowa wakacji.

Ale do rzeczy. Mam kilka informacji na temat alarmu Cobra 3998, może ktoś skorzysta. Jest to jeden z kilku modeli dedykowanych do Logana, ale montuje się go także w innych samochodach, z tego co wiem nie tylko Renault.
1. alarm kosztuje w ASO około 1000 PLN, razem z montażem
2. alarm ma w komplecie 2 piloty-breloczki
3. tym samym nie współpracuje z kluczykiem ze zdalnym sterowaniem do samochodu....
4. ...ale za to nie trzeba dorabiać drugiego kluczyka z przyciskami (za niemałe pieniądze)
5. alarm powinien reagować na otwacie *wszyskich* drzwi, które mają wyłczniki (w wersji Laureate MCV są to *wszystkie* drzwi i lewe skrzydło bagażnika). Ja miałem z tym problem - otwarcie tylnych drzwi nie powodowało wyzwalania alarmu (choć np. powodowało zaświecenie się lampek sufitowych). Sprawcie.
6. podstawową rzeczą, o której wspomina oryginalna instrukcja (ale nie wspomniał dealer), jest zmiana PIN-u. Procedura jest opisana w instrukcji. PIN należy zmienić Exclamation
7. jeśli chodzi o instrukcję, to znajdujemy w niej takie kwiatki jak: "Obrócić tablicę w pozycję 'tablica zapalona' " lub "Zapalić tablicę" (w obydwu przypadkach chodzi o włączenie zapłonu). Gdybyśmy tylko żyli w Stanach, można by się ustawić do końca życia Very Happy
8. Największym jednak grzechem tej instrukcji jest zaniechanie - nie opisuje ona większości funkcji alarmu.
9. Alarm ma następujące możliwości, które można włączać/wyłączać:
- potwierdzanie dźwiękiem przy włączaniu / wyłączaniu alarmu z możliwością programowania głośności
- sygnalizacja niezamkniętych drzwi przy uzbrajaniu alarmu
- sygnały kierunkowskazami przy włączaniu / wyłączaniu alarmu
- automatyczne powtórne włączenie alarmu (jeśli np. w kieszeni naciśnie się nam przycisk w pilocie)
- zamykanie (lub niezamykanie) drzwi przy automatycznym powtórnym włączeniu alarmu (patrz punkt wyżej)
- funkcja "Auto Lock", czyli automatyczne zamknięcie centralnego zamka 5 sekund po włączeniu zapłonu (idealne do jazd po mieście - nikt nie obrobi nam bagażnika na światłach). Po wyłączeniu zapłonu centralny się sam otwiera. Oczywiście centralny zawsze można otworzyć/zamknąć również przyciskiem na konsoli.
- funkcja przeciwporwaniowa
- zmiana sygnału syreny (jednotonowy ciągły, jednotonowy przerywany, dwutonowy lub wielotonowy)

10. Dodatkowo alarm ma poniższe fukncje, ale nie są one okablowane/podłączone w samochodzie:
- immobilajzer
- funkcja "Komfort" - domykanie szyb elektrycznych
- funkcja "Auto Lock" działająca dopiero po rozpoczęciu jazdy (a nie po 5 s od włączenia zasialania)

Jeśli będzie zainteresowanie tematem, to podam jak zaprogramować poszczególne funkcje.

Pozdrawiam i mam nadzieję, że informacje te okażą się komuś pomocne.
Yoda


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gregosa
Stały bywalec



Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Sob 13:00, 21 Lip 2007    Temat postu:

Witaj Yoda i dzięki za masę istotnych informacji.
Jeśli nie sprawi Ci to problemu, to napisz o programowaniu poszczeg. funkcji. Temat automatycznego domykania szyb i ryglowania zamków po ruszeniu był już poruszany, ale a tego co pamiętam, nie został rozwiązany.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
laisar
Bywalec



Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 2:02, 22 Lip 2007    Temat postu:

A widzieliście to: [link widoczny dla zalogowanych]
Drrranie... Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yoda
Bywalec



Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 2:54, 22 Lip 2007    Temat postu:

Gregosa napisał:
Witaj Yoda i dzięki za masę istotnych informacji.
Jeśli nie sprawi Ci to problemu, to napisz o programowaniu poszczeg. funkcji. Temat automatycznego domykania szyb i ryglowania zamków po ruszeniu był już poruszany, ale a tego co pamiętam, nie został rozwiązany.


Więc tak:
Na początek mały wstęp.
Pilot do tego alarmu ma 2 przyciski:
A - ten większy z kropeczką (normalnie służący do włączania i wyłączania alarmu)
B - pozostały Wink
Funkcje alarmu są podzielone na 4 grupy.
Zeby zaprogramować daną funkcję należy najpierw wejść w odpowienią grupę, a następnie w odpowiednią funkcję. Oczywiście będąc w trybie programowania. Oznaczenie 3/4 oznzcza grupę 3, funkcja 4.

Wejście w tryb programowania
1. Wyłączyć ochronę - nie można go programować gdy jest uzbrojony
2. Otworzyć drzwi (kierowcy)
3. Otworzyć pokrywę silnika
4. Włączyć zapłon
5. Wcisnąć na około 3 sekundy przycisk A w pilocie - aż mrugną kierunkowskazy.

Aby wyjść z programowania należy zamknąć maskę. Nowe ustawienia zostaną zapamiętane.

Poruszanie się po menu
1. przejście do następnej grupy funkcji: wyłaczyć stacyjkę i włączyć ponownie. Co kilkanaście sekund migają kierunkowskazy. Ilość mrugnięć oznacza w której grupie funkcji jesteśmy (1, 2, 3 lub 4)
2. przejście do następnej funkcji w ramach tej samej grupy: przycisk A na pilocie. Ilość mrugnień diody od alarmu informuje nas w której funkcji jesteśmy.
3. aktywacja lub wyłączenie danej funkcji: przycisk B na pilocie. O tym, czy bieżąca funkcje jest włączona czy wyłączona informuje również dioda od alarmu - krótkie mrugnięcia oznaczają, że funkcja jest wyłączona, długie, że jest włączona.

Funkcje
Grupa 1 - ustawienie głośności potwierdzeń dźwiękiem przy włączaniu/wyłączaniu ochrony. Fabrycznie głośność ustawiona jest na 0 (czyli nie piszczy przy zamykaniu/otwieraniu). Można zmieniać w zakresie od 0 do 30.
Moim zdaniem wygodnie jest zwiększyć sobie tę wartość, ponieważ np. usłyszymy przy zamykaniu, że są niedomknięte drzwi, ewentualnie przy otwieraniu że alarm wył. Domyślnie pokazują to kierunkowskazy - ale kto na nie patrzy i liczy ile razy zamigały ?
Zwiększanie głośności - przycisk A. Zmniejszanie - przycisk B

Grupa 2.
Nic specjalnie ciekawego.

Grupa 3.
Funkcja 3/2 - Automatyczne powtórne włączenie ochrony. Fabrycznie wyłączona.
Najlepiej wyjaśnić to na przykładzie: zamykamy samochód, pilot chowamy do kieszeni i już odchodzimy, gdy w kieszeni nacisnął się przypadkowo przycisk otwierania. Samochód się otwiera, a alarm wyłącza.
Jeśli jednak włączymy sobie tę funkcję, to - jeśli przez 2 minuty nie zostaną otworzone żadne drzwi - wówczas samoczynnie włączy się ochrona.

Funkcja 3/3 - Zamykanie centralnego zamka do funkcji 3/2. Fabrycznie wyłączona.
Dzieła jako dodatek do funkci 3/2. Jeśli funkcja 3/2 jest włączona, to po 2 minutach ochrona się włączy, ale centralny zamek się NIE zamknie i samochód pozostanie otwarty. Chyba, że włączymy fukcję 3/3 - wówczas
i włączy się ochrona, i zamknie centralny.
Moim zdaniem 3/2 i 3/3 mają sens gdy są obie włączone.

Funkcje 3/4 i 3/5 - Autolock. Fabrycznie obie wyłączone.
Włączenie funkcji 3/4 powoduje, że po włączeniu zapłonu zamyka się centralny zamek. Kiedy dokładnie ten centralny się zamyka zależy od ustawienia funkcji 3/5: jeśli jest ona wyłączona, to zamknięcie następuje po rozpoczęciu jazdy (wymaga podłączonego kabelka, inaczej nie działa), jeśli natomiast 3/5 jest włączona, to zamknięcie następuje po 5 sekunach od włączenia zapłonu. Dość czasu, żeby uruchomić silnik (przynajmniej benzynowy).
Wyłączenie zasilania - otwiera centralny zamek.

Grupa 4.
Funkcja 4/3 - Sygnał syreny ciągły lub przerywany. Fabrycznie jest ustawiony przerywany. Działa tylko przy włączeniu funkcji 4/4
Funkcja 4/4 - Jednotonowy sygnał syreny. Fabrycznie wyłączona.
Funkcja 4/5 - Dwutonowy sygnał syreny. Fabrycznie wyłączona.
Funkcja 4/6 - Wielotonowy sygnał syreny. Fabrycznie włączona.
Z funkcji 4/4, 4/5 i 4/6 powinna być włączona tylko jedna z nich.


Jeśli chodzi o domykanie szyb (funkcja Komfort) to wymaga to jakiegoś dodatkowego modułu. Można łatwo sprawdzić czy macie odpowiednie wyposażenie w swoich samochodach - wystarczy zamykając auto dłużej przytrzymać przycisk A na pilocie (oczywiście mowa o pilocie do alarmu, nie fabrycznym do samochodu).

Oczywiście wszelkie zabawy na własne ryzyko Mr. Green
Szczególnie odradzam ustawianie "w ciemno" innych funkcji Evil or Very Mad

I to by było na tyle dzisiaj. Przez najbliższe 2 tygodnie nie będę miał dosępu do Internetu.

Pozdrawiam
Yoda


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum DACIA LOGAN Strona Główna -> Dział ogólny Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin