Forum DACIA LOGAN Strona Główna DACIA LOGAN
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII LOGAN
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Bez komputera pokładowego
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum DACIA LOGAN Strona Główna -> Dział ogólny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo
Bywalec



Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wieliczka

PostWysłany: Czw 14:12, 19 Lip 2007    Temat postu:

Z tym"komputerem pokładowym" to rzeczywiście lipa. Mnie osobiście najbardziej brakuje pomiaru temperatury na zewnątrz i w środku samochodu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RWw
Stały bywalec



Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 20:02, 19 Lip 2007    Temat postu:

To przy okazji przypomnę, to co już pisałem miesiąc temu:
Jeśli ktoś jeszcze nie wie, to podaję jak odczytać w komputerze ilość paliwa w zbiorniku.
Naciskamy przycisk zerowania komputera (przy wskaźnikach) i trzymając go włączamy zapłon. Trzymamy przycisk kilka sekund, aź wskazówki szybkościomierza i obrotomierza zaczną skokowo pokazywać różne wartości. Następnie puszczamy przycisk i naciskamy go dwa razy, aż pojawi się wartość liczbowa podana w litrach. Wyłączenie wskazań przez wyłączenie zapłonu.

W tym trybie komputer pokazuje też zużycie paliwa w litrach na godzinę (oczywiście przy włączonym silniku).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Black Eryk
Stary wyga



Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Pią 8:13, 20 Lip 2007    Temat postu:

A skąd takie cudo wynalazłeś ? Musze to sprobować Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jan ostrzyca
Stały bywalec



Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pią 10:59, 20 Lip 2007    Temat postu:

RWw napisał: "Naciskamy przycisk zerowania komputera (przy wskaźnikach) i trzymając go włączamy zapłon. Trzymamy przycisk kilka sekund, aź wskazówki szybkościomierza i obrotomierza zaczną skokowo pokazywać różne wartości. Następnie puszczamy przycisk i naciskamy go dwa razy, aż pojawi się wartość liczbowa podana w litrach. Wyłączenie wskazań przez wyłączenie zapłonu"

Troche to skomplikowane. Dobrze, że nie trzeba tego robić wyłącznie w dni parzyste, lewą ręką, w czasie pełni księżyca, nasmarowawszy się uprzednio bobrzym sadłem :).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gregosa
Stały bywalec



Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Pią 11:34, 20 Lip 2007    Temat postu:

jan ostrzyca napisał:

Troche to skomplikowane. Dobrze, że nie trzeba tego robić wyłącznie w dni parzyste, lewą ręką, w czasie pełni księżyca, nasmarowawszy się uprzednio bobrzym sadłem Smile.


Laughing Laughing
Ech, ta dzisiejsza elektronika i ukryte kody Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RWw
Stały bywalec



Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 16:41, 20 Lip 2007    Temat postu:

To może warto podać cały opis trybu serwisowego komputera:
Kod:

WEJŚCIE DO TRYBU DIAGNOSTYCZNEGO I ZMIANA STRON
Następująca funkcja jest wyświetlana:
Wersja z i bez komputera pokładowego
Wejście:
– Wciśnięcie przycisku "wyzerowanie" licznika kilometrów przez 5 sekund podczas włączania zasilania APC.
Przewijanie:
– Przewijanie informacji wyświetlanych przez komputer pokładowy dokonuje się poprzez naciskanie przycisku "wyzerowanie" licznika kilometrów.
Wyjście:
– Automatyczne wyjście z fazy diagnostycznej po 5 minutach.
– Wyjście z fazy diagnostycznej po wyłączeniu zapłonu.
– Wyjście z fazy diagnostycznej poprzez dłuższe wciśnięcie przycisku "wyzerowanie" licznika kilometrów, ta czynność powoduje usunięcie usterek zapisanych w pamięci.

OPIS SEKWENCJI TESTU WSKAźNIKÓW ANALOGOWYCH
Wszystkie wskaźniki analogowe włączają się jednocześnie.
Prędkościomierz wyświetla przez 1 sekundę i w odstępach 40 km/h prędkości od 0 do 170 km/h.
Obrotomierz wyświetla przez 1 sekundę i w odstępach 1000 obr/min wartości od 0 do 7000 obr/min.

WYŚWIETLANIE STRON KOMPUTERA POKŁADOWEGO I POMOCY DIAGNOSTYCZNEJ
Strona pierwsza: wszystkie lampki kontrolne są wyświetlone wraz z wersją oprogramowania + zegar na stronie komputera pokładowego.
Strona druga: wszystkie segmenty są zapalone na komputerze pokładowym.
Strona trzecia: "wyświetlanie ilości litrów"
Jeśli obecna jest usterka typu "obwód przerwany lub zwarcie", wyświetlane jest "- - -".
Strona czwarta: "wydatek paliwa w litrach na godzinę" informacja przy włączonym silniku.
Jeśli obecna jest usterka typu "obwód przerwany lub zwarcie", wyświetlane jest "- -".
Strona piąta: "zapisane w pamięci usterki czujnika" żadna usterka obecna lub zapisana w pamięci, wyświetlane jest "- - - - -".
– Usterki "temperatura płynu" obecne lub zapisane w pamięci, wyświetlane są jako
"- - -TO" w przypadku obwodu przerwanego,
"- - -TC" w przypadku zwarcia.
Usterki "temperatura płynu" nie są znaczące, a usterka "TO" nie powinna być brana pod uwagę gdy silnik jest zimny.
– Usterki "czujnik poziomu paliwa" obecne lub zapisane w pamięci, wyświetlane są jako
"-JO- -" w przypadku obwodu przerwanego,
"-JC- -" w przypadku zwarcia.
– Usterki "wydatek paliwa" obecne i zapisane w pamięci są wyświetlane jako "D- - - -" w przypadku braku sygnału o wydatku paliwa.
Usterki "wydatek paliwa" powinny być brane pod uwagę jedynie w wersjach z komputerem pokładowym.
Wszystkie usterki wyświetlone na stronie "usterki czujnika zapisane w pamięci" są usterkami które zostały wykryte ale które nie zostały potwierdzone jako nadal występujące.
W przypadku wielu usterek obecnych lub zapisanych w pamięci, wyświetlane są one w jednym i tym samym wierszu.
Aby usunąć usterki zapisane w pamięci i wyjść z sekwencji autodiagnostyki, należy dłużej wcisnąć przycisk "wyzerowanie" licznika kilometrów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KaS602
Gaduła



Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 16:51, 20 Lip 2007    Temat postu:

jan ostrzyca napisał:
Troche to skomplikowane. Dobrze, że nie trzeba tego robić wyłącznie w dni parzyste, lewą ręką, w czasie pełni księżyca, nasmarowawszy się uprzednio bobrzym sadłem Smile.


Czy to skomplikowane?
Jak chcesz sobie postów nabić to rób to w inny sposób. Albo pozbądź się logana...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jan ostrzyca
Stały bywalec



Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pią 17:20, 20 Lip 2007    Temat postu:

KaS602 wyluzuj. Myslałem, że to forum do wymiany RÓŻNYCH opinii o loganie a nie grupa wsparcia lub sekta. Jak tak kochasz swojego logana to się z nim ożeń. Dla mnie to tylko samochód. Więcej poczucia humoru, pliz. Pozdro.

P.S. A jednak sposób zalecany przez RWw jest skomplikowany bo wymaga użycia dwóch rąk jednocześnie i zabawy w uruchamianie i gaszenie silnika. TZN nie nadaje się do stosowania w czasie jazdy, kiedy takie wiadomości są najbardzej potrzebne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KaS602
Gaduła



Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 17:36, 20 Lip 2007    Temat postu:

A po co komu swobodny dostęp do trybu diagnostycznego? Gdyby te funkcje byly dostepne jak kazde inne na wyswietlaczu dopiero by ludzie narzekali...

Forum jest do wyrażania OPINII o loganie, z tym się zgodze. Nie chodzi tu o żadną wielką miłość do samochodu. Wybór na logana padł po chłodnej kalkulacji. Samochód kupiłem żeby nim jeździc a nie wyglądać. A takie opinie jak powyższa zalatuja trochę krytykowaniem "tandetnych plastików".

Sorry jeśli Cie uraziłem, nie to miałem na myśli.
PS. Po co Ci te wskazania (tryb diagnostyczny) w czasie jazdy?

Pozdrawiam. Krzysiek.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gregosa
Stały bywalec



Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Pią 19:12, 20 Lip 2007    Temat postu:

KaS602 napisał:

Jak chcesz sobie postów nabić to rób to w inny sposób. Albo pozbądź się logana...

Daj spokój Cool Mnie akurat post kolegi rozbawił Smile Nie zawsze musimy dyskutować na serio.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jan ostrzyca
Stały bywalec



Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pią 21:44, 20 Lip 2007    Temat postu:

Koledzy, luzik. Żarty żartami, ale kończąc przydługą dyskusję o komputerku logana przypomnę kilka postów, w których różni Koledzy narzekali na niedokładne wskazania ilości paliwa. Otóż, niektórym zdarza się przejechać na jednej kresce wskaźnika poziomu paliwa od 20 do 250 km. To dość dobitnie świadczy o jakości rumuńskiej eletroniki.
Jeśli wszystkie wskazania komputerka mogą byc obarczone podobną skalą błędów to lepiej nie patrzeć na wyświetlacz tylko na kuszące kolana pasażerki, czego Wam i (przede wszyskim:) sobie życzę pod koniec tego upalnego dnia...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RWw
Stały bywalec



Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 22:18, 20 Lip 2007    Temat postu:

Informacja o ilości paliwa pochodzi z czujnika w zbiorniku. Prawdopodobnie jest zbyt duży rozrzut regulacji tych czujników i stąd takie różnice we wskazaniach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KaS602
Gaduła



Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 3:18, 21 Lip 2007    Temat postu:

Z moich obserwacji wynika ze ów czujnik w zbiorniku nie ma za wielkiego rozrzutu regulacji. Opieram sie na wskazaniach pozostalego w zbiorniku paliwa i ilosci zalanego pod korek.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RWw
Stały bywalec



Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 8:00, 21 Lip 2007    Temat postu:

KaS602, ale opierasz się na wskazaniach jednego czujnika. Rozrzut może być między poszczególnymi egzemplarzami samochodów.
U mnie wskazania ilości zużytego paliwa i odczyt ilości paliwa (w trybie serwisowym) pokrywają się dość dokładnie z ilością zatankowanego i pojemnością zbiornika. Rezerwa zapala się przy ok. 5-6 litrach.
Trzeba pamiętać, że kilkukrotne dolewanie, po wyłączeniu przez automat w dystrybutorze pozwala nalać więcej niż 50l. Być może czujnik i komputer nie potrafią tego uwzględniać w obliczeniach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KaS602
Gaduła



Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 13:59, 21 Lip 2007    Temat postu:

RWw: na dobrą sprawę to chyba nikt nie wie na jakiej zasadzie działa wskaźnik paliwa i od czego zależne jest zapalenie się rezerwy paliwa. Według mnie liczba kresek na wskaźniku nie zależy tylko i wyłącznie od ilości paliwa w zbiorniku, ale także od zasięgu, średniego i chwilowego spalania.
Jak dobrze pamiętam było już o tym pisane na forum.

Trzeba też pamiętać, że nie wolno dolewać paliwa po "odbiciu" dystrybutora.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum DACIA LOGAN Strona Główna -> Dział ogólny Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin