Forum DACIA LOGAN Strona Główna DACIA LOGAN
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII LOGAN
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dacia Logan - spalanie (pytania)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum DACIA LOGAN Strona Główna -> Dział ogólny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kajos
Bywalec



Dołączył: 16 Cze 2007
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: warszawa

PostWysłany: Pią 20:23, 24 Sie 2007    Temat postu:

Moja maszyna w miescie w korkach pali 5,5 literka w trasie przy prędkości 120 km udało mi się zejść do 4,5l myśle że jest to zadowalający wynik.A co do wskazań komputera sprawdzałem i jakoś niezauważyłem zeby oszukiwał na zbiorniku mogę przejechac jakies 950km w mieście

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KaS602
Gaduła



Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 20:27, 24 Sie 2007    Temat postu:

ian napisał:

Silnik benzynowy 75 KM, oczywiście wszystkie pomiary orientacyjne. Jednak jak można spalić ponad litr benzyny mniej?? I ile będzie on spalał np. za pół roku? 5 litrów?


wahania spalania w moim przypadku ustały po ~2500 pierwszych kilometrów. Z Silnikiem 1.6 na trasie nie ma problemu z zejsciem do poziomu 5.6 - 5.7 l/100 km. Na upartego do zrobienia jest 5.0 l / 100 km.
W mieście przy normalnej jezdzie wychodzi srednio 8.0 - 8.5 / 100 km. (wszystko to z wlaczona klimatyzacja)
Pojezdzij jeszcze troche to dopiero bedziesz w szoku... Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo
Bywalec



Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wieliczka

PostWysłany: Sob 9:51, 25 Sie 2007    Temat postu:

KaS602 napisał:
Cytat:
wahania spalania w moim przypadku ustały po ~2500 pierwszych kilometrów. Z Silnikiem 1.6 na trasie nie ma problemu z zejsciem do poziomu 5.6 - 5.7 l/100 km. Na upartego do zrobienia jest 5.0 l / 100 km.
W mieście przy normalnej jezdzie wychodzi srednio 8.0 - 8.5 / 100 km. (wszystko to z wlaczona klimatyzacja)
Pojezdzij jeszcze troche to dopiero bedziesz w szoku...


Zgadza się, u mnie też spalanie kształtuje się na takim poziomie Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KaS602
Gaduła



Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 20:42, 25 Sie 2007    Temat postu:

Pablo napisał:
KaS602 napisał:
Cytat:
wahania spalania w moim przypadku ustały po ~2500 pierwszych kilometrów. Z Silnikiem 1.6 na trasie nie ma problemu z zejsciem do poziomu 5.6 - 5.7 l/100 km. Na upartego do zrobienia jest 5.0 l / 100 km.
W mieście przy normalnej jezdzie wychodzi srednio 8.0 - 8.5 / 100 km. (wszystko to z wlaczona klimatyzacja)
Pojezdzij jeszcze troche to dopiero bedziesz w szoku...


Zgadza się, u mnie też spalanie kształtuje się na takim poziomie Very Happy


i znajdzi mi "nowoczesne" TDI, ktore tylko tyle pali... Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ian
Bywalec



Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: katowice

PostWysłany: Pon 12:29, 10 Wrz 2007    Temat postu:

A jednak... Rozmawiałem z kilkoma kierowcami, którzy jeźdżą służbowymi Daciami Logan z silnikiem 1.5 DCI. Duże sieci handlowe coraz częściej, i chętniej wybierają ten samochód ze względu na doskonałą relację ceny, wielkości, i wyposażenia.

Średnie spalanie 5,2-5,0 l/100 km generalnie w warunkach miejskich (z stwierdzeniem, czy to trasa, czy miasto mają podobne trudności jak ja-wiadomo region górnośląski). Uwzględniając, ile kilometrów przejeżdżają samochody służbowe, jest to wynik najbliższy rzeczywistemu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
majkHELL
Bywalec



Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Silesia - Katowice

PostWysłany: Pon 12:44, 10 Wrz 2007    Temat postu:

Cytat:
na ile wystarcza rezerwa paliwa


Zgodnie z normą obowiązujacą w Europie - rezerwa powinna wystarczyć na przejechanie minimum 50 km. Zazwyczaj przy ekonomicznej jeździe wystarcza na jakieś 70 km. Co do ekonimicznych i bezpiecznych obrotów, żaden producent nie będzie sią na ten temat wypowiadał - to sprawa indywidualna jak chcesz jechać, należy jednak użyć rozsądku i elementarnej wiedzy o zasadzie działania silnika spalinowego i zachodzących w nim procesach Kiedyś to było podstawą kursu prawa jazdy, zastąpiono tą wiedzę nauka parkowania pomiedzy pachołkami i liniami namalowanymi na asfalcie. Zasadniczo tylko przekroczenie górnego limitu prędkości obrotowej prowadzi bezposrednio do uszkodzenia silnika i tu z pomocą przychodzi elektronika - wiekszość samochodów (nawet taka panda) ma zabezpieczenie, które odcina dopływ paliwa w momencie "przekręcenia" silnika. Obrotomierze w wiekszości samochodów "cywilnych" są niepotrzebne, stanowią element dekoracyjny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KaS602
Gaduła



Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 12:46, 10 Wrz 2007    Temat postu:

majkHELL napisał:
Cytat:
na ile wystarcza rezerwa paliwa


Obrotomierze w wiekszości samochodów "cywilnych" są niepotrzebne, stanowią element dekoracyjny.


Nie przesadzaj...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
majkHELL
Bywalec



Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Silesia - Katowice

PostWysłany: Pon 13:29, 10 Wrz 2007    Temat postu:

Cytat:
Nie przesadzaj...


Jeden sensowny argument za, proszę. Do czego Tobie jest potrzebny obrotomiesz - konkretnie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Black Eryk
Stary wyga



Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Pon 13:37, 10 Wrz 2007    Temat postu:

majkHELL napisał:
Cytat:
Nie przesadzaj...


Jeden sensowny argument za, proszę. Do czego Tobie jest potrzebny obrotomiesz - konkretnie?


Do tego aby np nie przekraczać 4tys obrotów, dodatkowo aby jeździć ekonomicznie, aby widzieć czy obroty nie falują , albo nie są zbyt wysokie, aby na początku dobrze wyczuć auto - jest wiele powodów dla których przydaje się obrotomierz i ja jako kierowca częściej korzystam z obrotomierza niż z prędkościomierza.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KaS602
Gaduła



Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 13:39, 10 Wrz 2007    Temat postu:

majkHELL napisał:
Cytat:
Nie przesadzaj...


Jeden sensowny argument za, proszę. Do czego Tobie jest potrzebny obrotomiesz - konkretnie?


Znajac charakterystykae silnika przydaje sie do ekonomicznej jazdy.
Rowniez wtedy kiedy zalezy Ci na maksymalnym przyspieszeniu. Nie ma sensu ciagnac silnika do "odciecia" a "tylko" do obrotow mocy maksymalnej (w loganie 1,6 jest to chyba 5500 - 5600 a nie 6200 kiedy to jest odcinany zaplon).

A poza tym dobrze wyglada Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
majkHELL
Bywalec



Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Silesia - Katowice

PostWysłany: Pon 14:37, 10 Wrz 2007    Temat postu:

Cytat:
Znajac charakterystykae silnika przydaje sie do ekonomicznej jazdy.
Rowniez wtedy kiedy zalezy Ci na maksymalnym przyspieszeniu. Nie ma sensu ciagnac silnika do "odciecia" a "tylko" do obrotow mocy maksymalnej


OK do tego obrotomierz nie jest potrzebny, tymbardziej znajac charakterystykę silnika. Zatem ?? Obrotomierz jest potrzebny wówczas kiedy eksploatujesz samochód na granicy jego możliwości, dopuszczalne jest bowiem przekroczenie maksymalnej dopuszczalnej prędkości obrotowej, lub utrzymywanie silnika pracujacego na jej granicy ale nie zbyt długo. Wówczas to właśnie przydatny jest obrotomierz. Samochody startujące w rajdach maja obrotomierz nie koniecznie prędkościomierz (startowałem amatorsko - wiem). Żadko zdarza się by obrotomierz przydawał się w codziennym uzytkowaniu samochodu do oszczędnej lub dynamicznej jazdy wystarczy znajomość i wyczucie samochodu tu przydaje się wygodny fotel i właściwa pozycja za kierownicą wówczas lepiej niz obrotomież pomogą Ci własne lędźwia. Moda na obrotomierz w samochodach osobowych zaczyna się pod koniec lat 60 i na poczatku 70 kiedy to włosi zaczeli intensywnie pchac na rynek pseudo sportowe pojazdy typu lancia i alfa, te by bardziej przypominac samochod sportowy mialy obrotomierz. Myslę że nie bedziesz zmieniał biegów bez uzycia sprzegła (jest to mozliwe ze stosunkowo małym uszczerbkiem dla skrzyni w prawie kazdym samochodzie w zależności od silnika w przedziale 4700 - 5200 obrotów i bardzo przydaje się przy dynamicznym przyśpieszaniu). Zatem umówmy się że jest to fajny bajerek uzupełniający zestaw zegarów, ale bardziej bajerek niż przyżąd użytkowy. Zresztą to nie samolot zatem jeździjmy bardziej wg. warunków drogowych, wyczucia, doświadczenia i własnych mozliwości a mniej na przyżady - będzie bezpieczniej Smile A to że niema sensu kręcić silnka ponad pewien pułap - to każdy fizykę w szkole miał i wie co to jest wydajność i z czego wynika w silniku spalinowym Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KaS602
Gaduła



Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 14:54, 10 Wrz 2007    Temat postu:

majkHELL napisał:
Cytat:
Znajac charakterystykae silnika przydaje sie do ekonomicznej jazdy.
Rowniez wtedy kiedy zalezy Ci na maksymalnym przyspieszeniu. Nie ma sensu ciagnac silnika do "odciecia" a "tylko" do obrotow mocy maksymalnej


OK do tego obrotomierz nie jest potrzebny, tymbardziej znajac charakterystykę silnika. Zatem ?? Obrotomierz jest potrzebny wówczas kiedy eksploatujesz samochód na granicy jego możliwości, dopuszczalne jest bowiem przekroczenie maksymalnej dopuszczalnej prędkości obrotowej, lub utrzymywanie silnika pracujacego na jej granicy ale nie zbyt długo. Wówczas to właśnie przydatny jest obrotomierz. Samochody startujące w rajdach maja obrotomierz nie koniecznie prędkościomierz (startowałem amatorsko - wiem). Żadko zdarza się by obrotomierz przydawał się w codziennym uzytkowaniu samochodu do oszczędnej lub dynamicznej jazdy wystarczy znajomość i wyczucie samochodu tu przydaje się wygodny fotel i właściwa pozycja za kierownicą wówczas lepiej niz obrotomież pomogą Ci własne lędźwia. Moda na obrotomierz w samochodach osobowych zaczyna się pod koniec lat 60 i na poczatku 70 kiedy to włosi zaczeli intensywnie pchac na rynek pseudo sportowe pojazdy typu lancia i alfa, te by bardziej przypominac samochod sportowy mialy obrotomierz. Myslę że nie bedziesz zmieniał biegów bez uzycia sprzegła (jest to mozliwe ze stosunkowo małym uszczerbkiem dla skrzyni w prawie kazdym samochodzie w zależności od silnika w przedziale 4700 - 5200 obrotów i bardzo przydaje się przy dynamicznym przyśpieszaniu). Zatem umówmy się że jest to fajny bajerek uzupełniający zestaw zegarów, ale bardziej bajerek niż przyżąd użytkowy. Zresztą to nie samolot zatem jeździjmy bardziej wg. warunków drogowych, wyczucia, doświadczenia i własnych mozliwości a mniej na przyżady - będzie bezpieczniej Smile A to że niema sensu kręcić silnka ponad pewien pułap - to każdy fizykę w szkole miał i wie co to jest wydajność i z czego wynika w silniku spalinowym Smile


Biegi bez sprzegla mozna zmieniac w kazdym zakresie obrotow i to nie z malym uszczerbkiem dla skrzyni ale bez zadnego uszczerbku.
Owszem, obrotomierz nie jest po to, by gapic sie w niego bez przerwy. Ale bejerkiem bym go nie nazwal. Roznice 500 obrotow ciezko wyczuc "na glos" zwlaszcza wtedy, gdy nigdy nie bylo mozna przypisac dzwieku silnika do konkretnych obrotow, a tak jest niestety w samochodach pozbawionych obrotomierza.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
majkHELL
Bywalec



Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Silesia - Katowice

PostWysłany: Pon 15:04, 10 Wrz 2007    Temat postu:

Jeżeli biegi można zmieniać przy każdej prędkości obrotowej i dzieje się to bez jakiegokolwiek uszczerbku dla skrzyni, to ja już nie mam więcej pytań. Shocked

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KaS602
Gaduła



Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 15:07, 10 Wrz 2007    Temat postu:

majkHELL napisał:
Jeżeli biegi można zmieniać przy każdej prędkości obrotowej i dzieje się to bez jakiegokolwiek uszczerbku dla skrzyni, to ja już nie mam więcej pytań. Shocked


Co Cie tak zdziwiło? Smile Jest to mozeliwe, tylko wymaga odrobiny wyczucia. Po co odlaczac skrzynie sprzeglem, jak mozna wyrownac obroty gazem do konkretnego biegu? Jednak do codziennej jazdy tego nie polecam... Smile I czy to szbciej ze zwykla manualna skrzynia, tez bym sie klocil...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
majkHELL
Bywalec



Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Silesia - Katowice

PostWysłany: Pon 15:32, 10 Wrz 2007    Temat postu:

KaS602 napisał:
majkHELL napisał:
Jeżeli biegi można zmieniać przy każdej prędkości obrotowej i dzieje się to bez jakiegokolwiek uszczerbku dla skrzyni, to ja już nie mam więcej pytań. Shocked


Co Cie tak zdziwiło? Smile Jest to mozeliwe, tylko wymaga odrobiny wyczucia. Po co odlaczac skrzynie sprzeglem, jak mozna wyrownac obroty gazem do konkretnego biegu? Jednak do codziennej jazdy tego nie polecam... Smile I czy to szbciej ze zwykla manualna skrzynia, tez bym sie klocil...


Chodzi o szybciej właśnie szybki ruch dźwignią bez użycia sprzęgła - jest szybciej i jest to możliwe z minimalnym uczerbkiem dla skrzyni, ale tylko przy odpowiedniej (różnej w zaleznosci od silnika) prędkości obrotowej. Jednorazowo uszczerbek bywa minimalny lub żaden - po dłuższej jeździe skrzynia do wymiany - to min. z tego powodu sporty samochodowe są drogie jeden wyścig - jedna skrzynia.

[link widoczny dla zalogowanych] polecam wszystkim - warto siegnąć po tą pozycję.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum DACIA LOGAN Strona Główna -> Dział ogólny Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin