Forum DACIA LOGAN Strona Główna DACIA LOGAN
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII LOGAN
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nadgorliwe chłodzenie silnika w Loganie???
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum DACIA LOGAN Strona Główna -> Dział ogólny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Black Eryk
Stary wyga



Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Pią 11:52, 08 Cze 2007    Temat postu:

Termo wyłącznik ma swoje parametry pracy -> czyli zakres temperatur w ktorych puszcza lub blokuje przepływ prądu, dlatego jeżeli temperatura przekroczy próg dla ktorego czujnik ma się włączyć to on będzie puszczał prąd na wentylator i wentylator będzie cały czas chodził. W dieslu są inne zakresy temperatury dla termo wyłącznika niz w benzyniaku - dieslowskie termo wyłączniki z reguły szybciej włączają wentylator i przy niższej temperaturze go wyłączają. Dlatego wiele osób w starszych autkach benzynowych wkłada właśnie termo wyłączniki od diesla Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotrres
Stary wyga



Dołączył: 31 Paź 2006
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pią 13:02, 08 Cze 2007    Temat postu: Owady w chłodnicy...

Cześć,
Mam takie pytanie z dziedziny entomologii samochodowej Very Happy
Stan zabrudzenia powierzchni chłodnicy przekłada się na efektywność chłodzenia. Mamy niemal lato i...coraz więcej cwadzich zwłok ląduje na miedzy zeberkami chłodnicy:(. Nie dalej jak przedwczoraj, usuwałem pęsetą (zakrzywiona długa pęseta medyczna, żeby sięgnąc przez grill) doczesne szczątki szerszenia. Odwłok owszem, odszedł ale reszta paskudy Mr. Green wlazła miedzy żeberka. Można powiefdzieć, że jak się wysuszy, to się wykruszy, ale jak się takiego paskudztwa Confused nazbiera to...
No własnie jak to bezpiecznie (dla chłodnicy) usunąć ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Robert_72
Nowicjusz



Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 16:59, 08 Cze 2007    Temat postu: Praca wentylatora po wyłączeniu chłodnicy

Do wszystkich poprzednich wypowiedzi chciałbym dodać jedną uwagę.
Zazwyczaj włączanie/wyłączanie wentylatora sterowane jest niezależnie czujnikiem umieszczonym bezpośrednio w chłodnicy (bo wentylator chłodzi chłodnicę, a nie silnik). Po wyłączeniu silnika płyn pozostający w chłodnicy nadal ma wysoką temperaturę mimo braku obiegu, więc wentylator pracuje, aż go czujnik rozłączy.
Często w instrukcjach obsługi jest napisane, żeby przy zaglądaniu pod maskę uważać, bo wentylator może się włączyć samoczynnie mimo wyłączonego silnika.

Jeśli chodzi o klimatyzator to proponuję utworzyć nowy temat w celu wymiany doświadczeń.
U mnie, na przykład, po włączeniu klimatyzatora podczas postoju (na niskich obrotach silnika), słychać dość głośno przełączenie jakiegoś przekaźnika, a potem słychać szum, jakby tarcie łożyska.
Uciążliwy hałas przy 2500 obr/min. pojawia się podczas stania w korkach w upalne dni, natomiast po przejechaniu ok. 1-2 km zanika. Myślę że dzieje się tak po włączeniu wentylator chłodnicy. Być może nakładają się na siebie częstotliwości pracy sprężarki i wentylatora i następuje wzmocnienie. Ale z fizyki nie jestem zbyt dobry więc to nic pewnego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gerrad
Stały bywalec



Dołączył: 29 Kwi 2007
Posty: 192
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 18:15, 08 Cze 2007    Temat postu:

Co do stania w korkach z bardzo rozgrzanym silnikiem i z włączoną klimą zauważyłem że czasami po ruszeniu i zatrzymaniu/wysprzęgleniu, obroty biegu jałowego spadają bardzo powoli zatrzymując się w okolicach 1000/1200 rpm (normalnie 700 - 800 rpm).Trochę mnie to niepokoi, auto ma przebieg 1000 km, czyżby problemy docierania? Może ktoś miał ten sam problem?Pozdrawiam.

BTW U mnie chwilę po włączeniu klimy też słychać głośne pyknięcie !


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RWw
Stały bywalec



Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 18:23, 08 Cze 2007    Temat postu:

gerrad napisał:
Co do stania w korkach z bardzo rozgrzanym silnikiem i z włączoną klimą zauważyłem że czasami po ruszeniu i zatrzymaniu/wysprzęgleniu, obroty biegu jałowego spadają bardzo powoli zatrzymując się w okolicach 1000/1200 rpm

Wydaje mi się, że tak ma być. Przecież silnik musi dostarczyć mocy dla klimatyzacji. Z tego samego powodu trzeba ruszać z trochę większymi obrotami, żeby uniknąć szarpania.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum DACIA LOGAN Strona Główna -> Dział ogólny Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin