Forum DACIA LOGAN Strona Główna DACIA LOGAN
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII LOGAN
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

wczoraj 2 rekordy :)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum DACIA LOGAN Strona Główna -> Dział ogólny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KaS602
Gaduła



Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:14, 23 Lip 2007    Temat postu:

Black Eryk, El Logano:
http://www.logan.fora.pl/post1281.html?highlight=#1281

Druga sprawa: turbospżarka w 1.5dCi pracuje juz niemal od wolnych obrotow silnika dzięki zastosowaniu technologii zmiennej geometri (nie mam pojęcia jak to działa, ale działa, podobne sa montowane we fiatowskich MultiJet'ach). Rzecz jasna nie uzyskuje ona wtedy maksymalnej mocy ale dzieki jej konstrukcji nie wystepuje zjawisko "turbodziury".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Black Eryk
Stary wyga



Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Wto 8:19, 24 Lip 2007    Temat postu:

Wiesz Co , ja sie nie będę sprzeczał, ale gdzies na rumunskiej stronie było o tej turbinie ze bodajze cos kolo 2700. Moze i masz racje ale wolałbym żebyś nie miał Smile ze względu na żywotność turbiny. Pozatym jeżeli turbina pracuje to czemu autko zbiera mi się tak konkretnie dopiero powyzej 2500 obrotów ? Druga sprawa to to że oszczędna jazda jest możliwa chyba tylko wtedy gdy turbina jest wyłączona...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dr.Bunsen
Stały bywalec



Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 9:44, 24 Lip 2007    Temat postu:

Turbina poszerza zakres tzw. uzytecznych obrotow - ale naprawde roznica jest widoczna "namacalnie" dopiero w gornym przedziale tych obrotow Rolling Eyes
Moze wlasnie w tym tkwi problem?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dr.Bunsen dnia Wto 19:30, 24 Lip 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KaS602
Gaduła



Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 12:51, 24 Lip 2007    Temat postu:

Black Eryk: Żywotnością turbiny raczej nie masz się co martwić pod warunkiem umiejętnego obchodzenia się z nią. Nigdy nie deptaj za bardzo zimnego silnika i nigdy nie gaś silnika zaraz po jeździe.
To że silnik robi się dynamiczny dopiero kolo 2500 rpm to raczej normalne przy takiej charakterystyce. Z samego dołu nie będzie się zbierał zbyt "agresywnie" bo niema aż tak dużego momentu.

[link widoczny dla zalogowanych]
Thanks to ImageShack for [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
El Logano
Loganowy maniak



Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trójmiasto

PostWysłany: Wto 14:07, 24 Lip 2007    Temat postu:

1.5 dci ma moment właśnie największy na dole przy 1700 rpm. Jeden obrót wału może wydać nawet 160Nm, ale taki moment zostanie przeniesiony tylko 1700 razy na minutę, a więc wykonana praca będzie umiarkowana ( w ciągu sekundy przenoszone jest więc 4533 Nm). Co z tego... . Powyżej 2500 obrotów moment łagodnie spada, ale silnik przenosi już np 140Nm 2500 razy na minutę lub więcej - wykonuje większą pracę (5833 Nm lub wraz ze wzrostem obrotów nawet 7933 Nm!! w ciągu sekundy). Stąd przyspieszenia są wyższe na wyższych obrotach, nawet jeśli maksymalny moment obrotowy (wyduszony dzięki pracy turbiny) jest osiągany poniżej 2000 obrotów na minutę. Gdyby turbina nie pracowała ,1.5 Dci z trudem osiągał by 100Nm i 55 KM. NIe liczy się tu kiedy się włącza turbina, ale ile razy jest w stanie silnik wraz z turbiną przenieść momentu w czasie, a więc moment i obroty. To dlatego benzynowy silnik mający 180 Nm może przyspieszyć tak jak diesel mający 280Nm, po prostu ten mniejszy jest w stanie przenieść mniejszy moment więcej razy, a ten drugi większy moment mniej razy. Efekt jest ten sam - konkretne przyspieszenia uzyskiwane przy różnych warunkach pracy silnika.

Inna sprawa to stare diesle bez turbiny. Zbierały się one dopiero od 3000 - 45000/5000 obrotów, i to nie dlatego ,że miały turbinę, ale z czystej fizyki. To właśnie turbina daje kopa od dołu. U góry również, ale jest to mniej odczuwalne w porównaniu z silnikiem wolnossacym.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Black Eryk
Stary wyga



Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Śro 8:13, 25 Lip 2007    Temat postu:

Pewnie i masz racje...ale dziwi mnie jego spalanie :

Dzisiaj testowałem sobie ile maksymalnie spali średnio na trasie Wisła - Katowice - wyszło na średnim spalaniu coś koło 6.2l/100km przy jeździe typu: nieważne gdzie - wazne zeby 5 bieg i pedal do podlogi :/ ... W takich warunkach spalił całkiem niewiele jak na predkosci oscylujace w przedziale od 120 do 160 (licznikowe).
Jeżdząc po miesice z butem w podłodze wychodzi mi kolo 6.5l/100km w srednim spalaniu. Wiec pewnie cały czas ta turbina działa...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KaS602
Gaduła



Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 8:36, 25 Lip 2007    Temat postu:

Black Eryk:Działa, działa...
_____________________
Jak rekordy to rekordy: Niedawno udało mi się zejść ze średnim spalaniem na dystansie co prawda tylko ~70km do 4.8 l/100km.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Black Eryk
Stary wyga



Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Śro 8:41, 25 Lip 2007    Temat postu:

Przy zakupie powiedzieli mi ze powyzej 2500 włącza się turbina, dltego takie miałem przekonanie Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KaS602
Gaduła



Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 8:57, 25 Lip 2007    Temat postu:

cóż sprzedawca też człowiek... ale nie wiedzieć co się sprzedaje?
dCi to chyba jedne z najlepszych silników diesla na rynku a oni nawet tego nie wiedzą...

PS. [link widoczny dla zalogowanych] jak bys chcial zobaczyc "swoj" silnik.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Black Eryk
Stary wyga



Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Śro 13:08, 25 Lip 2007    Temat postu:

KaS602 napisał:
cóż sprzedawca też człowiek... ale nie wiedzieć co się sprzedaje?
dCi to chyba jedne z najlepszych silników diesla na rynku a oni nawet tego nie wiedzą...

PS. [link widoczny dla zalogowanych] jak bys chcial zobaczyc "swoj" silnik.


Ładnie to zrobili Very Happy, ja tam nie jestem mechanikiem ani też zbytnio nie interesuje się motoryzacją , lubie tylko wiedziec to co dotyczy moich aut Smile i tyle , a o reszcie wiem od ludzi ktorzy cos mi tam powiedzą. Dlatego jak sprzedawca powiedzial ze tak jest to przyjolem to za prawde i tyle Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KaS602
Gaduła



Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 13:15, 25 Lip 2007    Temat postu:

I wcale Ci się nie dziwie. Wszak samochód kupuję się żeby nim jeździć... A o nowym wystarczy wiedzieć gdzie ma wlew paliwa Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
El Logano
Loganowy maniak



Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trójmiasto

PostWysłany: Śro 17:47, 25 Lip 2007    Temat postu:

Super ta stronka o silniku. Jestem pod wrażeniem.

Mi maksymalnie spalił przy agresywnej jeździe (zmiana biegu 3500 obrotów, piątka do 150 km/h) 7,5 L/100km.

Muszę też potwierdzić to co pisał Eryck, że najoszczędniejszy ten silnik jest do 100km/h.

Z drugiej strony - na autokracie kiedyś pisali, że przy szybkiej jeździe pozamiejskiej do 140km/h spala 5,5 L/100km, czy to dużo? Chyba nie Smile

Te spalanie przy jedzie do 160 km/h 6,5 L/100 wg Erycka by się zgadzało, jeśli dużo jeździł na piątce i nie kręcił na niższych biegach pod 4000 obrotów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum DACIA LOGAN Strona Główna -> Dział ogólny Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin