Forum DACIA LOGAN Strona Główna DACIA LOGAN
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII LOGAN
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wymiana oleju po 4000km
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum DACIA LOGAN Strona Główna -> Dział ogólny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magcn
Bywalec



Dołączył: 21 Paź 2006
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob 2:22, 23 Cze 2007    Temat postu:

El Logano napisał:
To, że przeglądy będę robił w ASO, to tylko konieczność, a nie moja dobra wola.

W teorii nie powinno być żadnej konieczności. Wg przepisów GVO każdy ma prawo wykonywać przeglądy, gdzie chce. Dotyczy to również przeglądów w okresie gwarancji i producent nie może się tego "czepiać", o ile były wykonywane zgodnie z jego zaleceniami. Co więcej, każdy producent powinien udostępnić listę procedur/czynności, które powinno się wykonać na przeglądach jego samochodów. W praktyce wygląda to różnie. Z jednej strony jest Skoda i Ford, dla których nie ma w tym żadnego problemu (czytałem, że każdy może iść do ASO Skody i otrzyma taką listę), z drugiej Honda, która totalnie ignoruje przepisy GVO. (zobaczcie chociażby tu: [link widoczny dla zalogowanych]). Jak jest z Renault/Dacia? Z tego co słyszałem (i co wynika też z powyższych wypowiedzi kolegów) to, niestety, bliżej w ich postępowaniu do Hondy niż Forda Evil or Very Mad


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez magcn dnia Sob 19:17, 23 Cze 2007, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
El Logano
Loganowy maniak



Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trójmiasto

PostWysłany: Sob 9:24, 23 Cze 2007    Temat postu:

No właśnie - ponieważ serwisom Renault bliżej (teoretycznie) do serwisów Hondy, to użyłem słowa konieczność, a nie innego. Ciekawe jak to będzie z dalszymi serwisami u Zdunka. Ma ktoś jakieś doświadczenia?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel1
Bywalec



Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ta straszna Warszawka :)

PostWysłany: Nie 14:25, 24 Cze 2007    Temat postu:

To az prosi sie zeby gdzies zglosic łamanie prawa , może jak ktos poczuje sankcje finansowe zastanowi sie nad swoim postepowaniem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kratylos
Młodszy administrator



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 506
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lodz

PostWysłany: Nie 14:48, 24 Cze 2007    Temat postu:

To prawo jest tak skonstruowane ze raczej ciężko udowodnić jego łamanie...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel1
Bywalec



Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ta straszna Warszawka :)

PostWysłany: Nie 21:12, 24 Cze 2007    Temat postu:

Kiedys jak byłem na szkoleniu z tego zakresu przewidywano dotkliwe sankcje finansowe dla producentów którzy nie będą tego przestrzegać.
trzeba by poprostu napisac skarge najpierw do producenta, a gdy nie przyniesie to efektu ....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel1
Bywalec



Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ta straszna Warszawka :)

PostWysłany: Nie 21:19, 24 Cze 2007    Temat postu:

Co do oleju silnikowego to dziwna cena 400 zł , cos jak benzyna po 10zł/litr Silnik dci nie ma specjalnych wymagń co do smarowania.
Co innego silniki TDI z pompowtryskiwaczami Very Happy wymagaja specjlanych dodaków do smarowania pompowtrysków, nawet pamirtalem co to byly za zwiazki chemiczne , podobne w działaniu do dwusiarczku molibdenu tylko bardziej zawansowane technologicznie.
Jak już pisze to w tych silnikach jest układ chłodzenia paliwa ........ Smile
Wymiana pompowtryskiwacza jest bardzo skomplikowana , nawet w ASO bali sie wymienic , zła regulacja i 2500 zł w plecy za sztuke Smile
W sumie common rail jest dużo lepszy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcin
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2006
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 21:46, 24 Cze 2007    Temat postu:

Mam Ibize TDI na pompowtryskach i tam musze lac olej z norma 505.01 Rolling Eyes Cena oleju to okolo 200 zl Shell Diesel PLUS VA za 4 litry, a wchodza 4.5, wiec musze zawsze jeszcze dokupic butelke 1l za 60 zl Mad No ale przynajmniej malo pali Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
El Logano
Loganowy maniak



Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trójmiasto

PostWysłany: Nie 23:24, 24 Cze 2007    Temat postu:

No właśnie Marcin mam do dci wlany olej przewidziany do m.in. TDi VW i spełniający tą amą normę 505 - ponoć szalenie surową. Jest ponoć lepszy od Elfa nawet jeśli ELF stosuje te same normy SAE.../B... . W sumie nie żałuję, mimo, że za 4L oleju zapłaciłem 172zł.

P.S. Przed tem miałem silnik benzynowy też mało wymagający co do smarowania, bo nie wyżyłowany (1.2 58KM) jednak lałem oleje i płyny wysokiej klasy. Dbałość popłaciła. Po 150 000km silnik był nadal w idealnym stanie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel1
Bywalec



Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ta straszna Warszawka :)

PostWysłany: Pon 15:09, 25 Cze 2007    Temat postu:

Jeżeli do pompowtrysków to 505.01 te 01 to smarowanie pompowtryskiwaczy bez 01 tylko silniki z pompa wtryskowa VE
A jezeli long service to 506.01


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
papieju
Bywalec



Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 13:01, 26 Cze 2007    Temat postu:

Co do olejów, to mam swoje zdanie. Ktoś pisał że lał Lotos - znaczy się totalnie nie lubi swojego auta. Elf z kolei jest bardzo brudnym olejem. Wlej go, zrób 1000km i wyjmij bagnet - olej już jest czarny. Raz w życiu dałem się skusić na Elfa, skończyło się tym że po 8 tys km wylałem czarną maź bardziej przypominającą smołę, a jeden z popychaczy hydraulicznych co jakiś czas klepie - tego wcześniej nie było. Teraz zalałem Shella, zrobiłem około 2 tys km od wymiany i olej na bagnecie dalej jest w miarę czysty. Niestety, popychacz dalej czasem klekocze, ale to się samo nie zrobi - należałoby go wyjąć i ręcznie wyczyścić - klepie bo mu naleciało syfu.
Żeby była jasność- mówię o olejach mineralnych, filtr oleju zmieniam za każdym razem przy wymianie oleju, silnik jest z rodziny VW, miarę współczesna konstrukcja (w Wartburgu 1.3 jest ten sam silnik co w Golfach III i IV o pojemności 1.4l, te różnią się osprzętem i troszkę podniesioną pojemnością). Nie wiem jak rodzina silników Renault, ale VW generalnie lubi Mobila, no i jak zauważyłem dobrze reaguje na Shella, jednak czystość oleju nakazuje mi mówić, że coś ten Elf nie teges i wątpię żeby dobrze służył silnikowi, jaki by on nie był. A że Renault poleca Elfa - w końcu to też firma francuska i swój swego lobbuje. To tak jak Fiat poleca Selene (czy jak się to pisze), a po prawdzie to kiepski olej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kratylos
Młodszy administrator



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 506
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lodz

PostWysłany: Wto 13:11, 26 Cze 2007    Temat postu:

z tego co sie orientuje to fakt ze olej szybko robi sie czarny to raczej plus dla oleju bo ma bardzo dobre wlasciwosci myjace.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Black Eryk
Stary wyga



Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Wto 13:21, 26 Cze 2007    Temat postu:

Nie sadze aby Elf był złym olejem , kiedys moj ojciec lał elfa do poloneza z silnikiem diesla 1.9 z citroena - i mial zrobione ponad 480 tysiecy km i silnikowi nic nie było, potem poszedl na sprzedaz ale jaki to byl elf to nie pamietam. Pamietam tylko ze byly cholernie drogie i ciezko je bylo dostac.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
papieju
Bywalec



Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 13:32, 26 Cze 2007    Temat postu:

Kratylos napisał:
z tego co sie orientuje to fakt ze olej szybko robi sie czarny to raczej plus dla oleju bo ma bardzo dobre wlasciwosci myjace.

Albo ma w sobie dużo substancji smolistych, które wytrącają się w czasie pracy gdy olej jest gorący?
A wiecie, że olej mineralny gdy się go przegrzeje, traci swoje smarne właściwości? Tzn dalej smaruje, ale to już nie to samo? Zauważyłem kiedyś u siebie taką prawidłowość - padł mi termostat i wracałem do domu z lekko gorącym silnikiem, prawie na czerwonym polu - mimo zimy, mrozu i odsłoniętej chłodnicy. Po naprawie zauważyłem, że szybko się grzeje i trzyma raczej wysoką temperaturę. Olałem to, bo doszedłem do wniosku że to wina przegrzanego silnika. Ale po wymianie oleju - cud. Auto przestało się grzać, temperatura w normie bez względu na porę roku. Wtedy też pogadałem z pewnym mechanikiem i sprzedał mi tę teorię - i coś mi się widzi że miał rację. To tak w ramach ciekawostki Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
El Logano
Loganowy maniak



Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trójmiasto

PostWysłany: Wto 17:01, 26 Cze 2007    Temat postu:

Silnik 1.9 diesel z PSA to jeden z ostatnich prawdziwych diesli. Baaardzo tolerancyjny dla paliwa i olejów - nie dziwię się, że zrobił prawie 500 000km.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mojo
Bywalec



Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 19:53, 26 Cze 2007    Temat postu:

Kratylos napisał:
z tego co sie orientuje to fakt ze olej szybko robi sie czarny to raczej plus dla oleju bo ma bardzo dobre wlasciwosci myjace.


Dokładnie. Olej musi mieć jeszcze właściowść utrzymywania w sobie wszystkich sfów tak aby zostały zlane wraz z nim podczas wymiany. Kiedyś (za komuny) było tak że oleje były ładniutkie (miodowe ) przez długi czas ale jak się zdjęło np dekiel zawarów to wszystko było pokryte czarną mazią.
W dieslu olej bardzo szybko staje się czarny powymiane i to normalne.
Nie słyszałem o tym aby w olejach wytracały sie substancje smoliste.
Co do klekotania o którym wspomniał jeden z kolegów to może został zastosowany olej o dobrych właściowościach myjących po długim przebiegu na jakims kiepskim minerlanym zapychaczu. Z tego co wiem to jesli w silnik był olej, który spowodował odładanie się wspomnianej mazi i później wlało się dobry olej z dobrymi dodatkami myjącymi to ten nowy wszystko wypłukał czyli rozczelnił niektóre elememty. Z tego co wiem to nie zaleca się stosowania lepszych olejów po długiej eksploatacji na kiepskich z w.w. powodów. Mogą pojawić się nawet wycieki.
Co do Elf'a to mam kumpla, który prowadzi hurtownie z olejami i polecił mi właśnie Elf'a jako olej dobry za rozsądne pieniądze. W diesle leje od kilku lat Elf'a D (dostępny tylko w beczkach 20l) a do benzyny Evolution SXR. 4 auta z przebiegami po kilkadziesiąt tys km na Elf'ie i nie mogę o tych olejach powiedzieć nic złego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum DACIA LOGAN Strona Główna -> Dział ogólny Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin