Forum DACIA LOGAN Strona Główna DACIA LOGAN
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII LOGAN
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wymiana oleju po 4000km
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum DACIA LOGAN Strona Główna -> Dział ogólny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
El Logano
Loganowy maniak



Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trójmiasto

PostWysłany: Wto 22:26, 26 Cze 2007    Temat postu:

Inna sprawa, że oleje z beczki generalnie gorszej trzymają jakość od tych z baniek kilkulitrowych (pod warunkiem, że nie stopją długo na półce w sklepie Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel1
Bywalec



Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ta straszna Warszawka :)

PostWysłany: Śro 10:59, 27 Cze 2007    Temat postu:

Oleje z beczki sa z reguły uszlachetniane przez mechaników Very Happy Very Happy Very Happy Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
El Logano
Loganowy maniak



Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trójmiasto

PostWysłany: Śro 11:56, 27 Cze 2007    Temat postu:

Dokładnie - dobrze to ująłeś. Ponadto nie chciałbym mieć tego pecha i mieć silnik zalany olejem z wierzchu lub z dna takiej beczki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel1
Bywalec



Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ta straszna Warszawka :)

PostWysłany: Śro 13:57, 27 Cze 2007    Temat postu:

papieju napisał:
Kratylos napisał:
z tego co sie orientuje to fakt ze olej szybko robi sie czarny to raczej plus dla oleju bo ma bardzo dobre wlasciwosci myjace.

Albo ma w sobie dużo substancji smolistych, które wytrącają się w czasie pracy gdy olej jest gorący?
A wiecie, że olej mineralny gdy się go przegrzeje, traci swoje smarne właściwości? Tzn dalej smaruje, ale to już nie to samo? Zauważyłem kiedyś u siebie taką prawidłowość - padł mi termostat i wracałem do domu z lekko gorącym silnikiem, prawie na czerwonym polu - mimo zimy, mrozu i odsłoniętej chłodnicy. Po naprawie zauważyłem, że szybko się grzeje i trzyma raczej wysoką temperaturę. Olałem to, bo doszedłem do wniosku że to wina przegrzanego silnika. Ale po wymianie oleju - cud. Auto przestało się grzać, temperatura w normie bez względu na porę roku. Wtedy też pogadałem z pewnym mechanikiem i sprzedał mi tę teorię - i coś mi się widzi że miał rację. To tak w ramach ciekawostki Smile





A tak z ciekawosci jaki to był olej ? Bo bardzo zle to swiadzczy o komponentach ktore zostały do niego dodane .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel1
Bywalec



Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ta straszna Warszawka :)

PostWysłany: Śro 15:09, 27 Cze 2007    Temat postu:

El Logano napisał:
Silnik 1.9 diesel z PSA to jeden z ostatnich prawdziwych diesli. Baaardzo tolerancyjny dla paliwa i olejów - nie dziwię się, że zrobił prawie 500 000km.


Masz na mysli napewno sławny XUD 9 ktory montowano do samochodów,łodzi, agregatów itd , niewrażłiwy bo miał komore wirową Smile i proste wtryskiwacze, tanie w naprawie, nawet jak wode zassał do środka to .......... korbowody sie wyginały , nie pękały.
Mam nadzieje że K9k bedzie nie gorszy , co moze ta 9 sugerować. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mojo
Bywalec



Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 17:06, 27 Cze 2007    Temat postu:

pawel1 napisał:
Oleje z beczki sa z reguły uszlachetniane przez mechaników Very Happy Very Happy Very Happy Laughing


Nie wiem co robią mechanicy ale ja kupuje całą beczkę 20l bo mam 3 auta, które chodzą na tym oleju. Są to tzw oleje serwisowe czyli przeznaczone do warsztatów. Nie sądze aby jakaś firma chciała nabierać fachowców czyli warsztaty. Jeśli już to należałoby się spodziewać gorszych w małych opakowaniach bo to dla amatorów a prawda o marketingu jest taka, że można sprzedać g... byle ładnie zapakowane i odpowiednio rozreklamowane szczególnie jak trafia to do nieuświadomionego konsumenta. Prędzej moim zdaniem walili by w rogi kierowców amatorów niż warsztaty. Myślę jednak że żadna firma nie może sobie pozwolić na dłuższą metę na akcje sprzedaż pogorszonych produktów.
Ja ma zasadę, że stosuje ten sam olej przez cały okres użytkowania auta. Raczej zmiany oleju mogą być ewentualna przyczyna dziwnych zjawisk ponieważ są w nich używane różne dodatki.
Ja miałem raz w życiu przygodę z olejem ładnych kilka lat temu. Wlałem w Żuka po jakimś polskim oleju olej amerykański lepszej jakości i spadło ciśnienie. Uważam, że nie była to wina oleju ale tego że silnik został dokładnie umyty z lepiszcza o którym pisałem w poprzednim poście.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magcn
Bywalec



Dołączył: 21 Paź 2006
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Śro 20:47, 27 Cze 2007    Temat postu:

mojo napisał:
Nie wiem co robią mechanicy ale ja kupuje całą beczkę 20l bo mam 3 auta, które chodzą na tym oleju. Są to tzw oleje serwisowe czyli przeznaczone do warsztatów. Nie sądze aby jakaś firma chciała nabierać fachowców czyli warsztaty.

Przy takim "parku maszynowym", to się nie dziwię Laughing Problem olejów "z beczki" nie leży po stronie rodzaju opakowania czy producenta, ale tego co się znajduje w tej beczce jakiś czas po otwarciu - ile jest oryginału a ile "dolewek" (najczęściej przepalonego oleju). Znajomy mechanik, który wiele lat pracował w... ASO Renault i przeszedł na "swoje", na moje naiwne pytanie, gdzie zmieniać olej odpowiedział: "Gdzie chcesz: sam, u mnie, w innym warsztacie byleś lał z "butelki". Ja wiem co to jest "olej z beczki" Wink "
mojo napisał:
Ja ma zasadę, że stosuje ten sam olej przez cały okres użytkowania auta. Raczej zmiany oleju mogą być ewentualna przyczyna dziwnych zjawisk ponieważ są w nich używane różne dodatki.

Słusznie, popieram! Choć muszę też przyznać, że zdarzało mi się mieszać elf z lotosem. Bezkonfliktowo Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
El Logano
Loganowy maniak



Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trójmiasto

PostWysłany: Czw 9:49, 28 Cze 2007    Temat postu:

Ja też się powołałem na na mechanika z 35 letnim stażem, jego ucznia z 20-letnim stażem, szefa serwisu, który obsługuje auta renault od blisko 40 lat oraz właściciela sklepu z częściami samochodowymi o wieloletnim doświadczeniu. Na pewno nie jestem mądrzejszy od nich, więc słucham ich wskazówek odnośnie lanych olejów. Niejednokrotnie jak stałemu, sprawdzonemu klientowi dawali mi rady, które były dla mnie korzystne, a godziły w ich interesy. Stąd wiem, że zależy im, by mieli dobrą opinię. Kiedyś na autostopa wiozłem (przypadkiem) jak się później okazało daleką rodzinę szefa tegoż serwisu i również się pozytywnie wypowiadał o tym człowieku, że można na nim polegać.

Nie wierzę natomiast marketingowi i polityce cięcia kosztów. Beczki służą nie trzymaniu jakości, tylko obniżce kosztów opakowania. Zaś Elf jest polecany przez renault nie dlatego, że jest dobry, tylko dlatego, że podpisał umowę z Renault i zapłacił tejże firmie za zwiększenie popytu na własne wyroby. Renault zaś zdowbyło dodatkową kasę, a jakość oleju nie musi być wysoka, wystarczy przeciętna tak, by auto w okresie gwarancji nie spełniało problemów (statystycznie 50 000 do 100 000km przebiegu). I co z tego, że będę stosował olej, który przez rok, dwa się sprawdzi, skoro zamierzam użytkowaź auto 4-5 lat. Na tak długą metę lepiej pomyśleć przyszłościowo.

Jeśli komuś nie zależy na "długowieczności" auta, a tylko na tylko na bezproblemowej jeździe przez pierwsze 100 000 km może lać Elfa z beczki. W przeciwnym wypadku pozostaje drogi Castrol, Shell lub tańszy, ale równie dobry Valvoline.

Ciekawostka - kiedy jeszcze marketing i cięcie kosztów nie było tak popularne, producenci faktycznie kierowali się jakością olejów. Było to dawno temu i właśnie wtedy Renault zalecało nie Elfa, a Valvoline Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
majk56
Nowicjusz



Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Legionowo

PostWysłany: Czw 11:05, 28 Cze 2007    Temat postu: Re: Wymiana oleju po 4000km

Pojechałem więc do prawdziwych speców od Renault (poza autoryzowaną siecią) i wymienili mi na Valvoline Syn-Power 5W40. Koszt zamknął się w 200zł. Ponadto poinformowano mnie, że lanie olejów Elf do nowych silników dci "powinno być karane więzieniem"
---
A które z parametrów dyskredytują Elfa np. 5W40?
Wg mnie nie ma żadnego znaczenia jakiej uznanej marki jest olej ale czy ma parametry wymagane, lub lepsze niż zaleca producent auta. Teksty serwowane przez punkty sprzedaży czy warsztaty mają zachęcić do kupna asortymentu, którym się posługują i tyle.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel1
Bywalec



Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ta straszna Warszawka :)

PostWysłany: Czw 11:14, 28 Cze 2007    Temat postu:

Parametry delkarowane to nie wszystko, licza sie faktyczne , a dla niektórych oleji to rozpacz , oszczednosci posunely sie tak daleko ze wszystkei parametry byly w dolnej granicy !!! ( to wyniki badań ktore robilismy w centralnym laboratorium nafty ) Very Happy Valvoline napewno nie było wsrod tych oszczednosciowych...
pzd. pawel1


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
majk56
Nowicjusz



Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Legionowo

PostWysłany: Czw 20:32, 28 Cze 2007    Temat postu:

[color=olive]"]Parametry delkarowane to nie wszystko, licza sie faktyczne , a dla niektórych oleji to rozpacz , oszczednosci posunely sie tak daleko ze wszystkei parametry byly w dolnej granicy !!! ( to wyniki badań ktore robilismy w centralnym laboratorium nafty ) Very Happy Valvoline napewno nie było wsrod tych oszczednosciowych...
pzd. pawel1[/quote]
[/color]
---
Jasne, a czy możesz podzielić się wiedzą jak wypadły inne oleje oprócz zachwalanego Valvoline - a najlepiej podaj gdzie te wyniki badań zostały opublikowane.
pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel1
Bywalec



Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ta straszna Warszawka :)

PostWysłany: Czw 21:26, 28 Cze 2007    Temat postu:

Mimo szczerych checi ie moge podac tych danych, zaplacila za nie moja firma Smile poprostu tajemnica słuzbowa.
Takich danych sie nie poblikuje, niestety.
Ps. Total wyszedł kiepsko Very Happy praktycznie wszystkie parametry w dole skali np jak TBN dla danej grupy bylo 7,5-9,5 to tam bylo 7,51 Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
papieju
Bywalec



Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 11:23, 29 Cze 2007    Temat postu:

pawel1 napisał:
A tak z ciekawosci jaki to był olej ? Bo bardzo zle to swiadzczy o komponentach ktore zostały do niego dodane .

To właśnie był Elf, mineralny. Nie dość że czarny jak smoła, to w ogóle jakiś taki dziwny. Zauważyłem na nim jeszcze jedną prawidłowość - otóż po pogonieniu auta przez ładnych kilka km na max prędkości i wysokich obrotach, po wrzuceniu luzu zapalała się kontrolka oleju. Nie wiedziałem co jest grane, ale się wyjaśniło - spadało ciśnienie w głowicy, a że vw ma popychacze hydrauliczne, to w końcu jeden sie przytkał i klekocze od czasu do czasu. Na żadnym innym oleju nie zauważyłem tego zjawiska, więc awaria pompy oleju odpada całkowicie. Po prostu tak miał i koniec.
A co do tracenia właściwości po przegrzaniu, to każdy mineralny tak ma, bez względu na firmę - wynika to ze specyfiki takiego oleju, z niczego więcej. Dlatego też mieneralne są tanie, bo w porównaniu do syntetyków mają kiepską odporność na podobne przygody.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel1
Bywalec



Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ta straszna Warszawka :)

PostWysłany: Pią 21:27, 29 Cze 2007    Temat postu:

To zalamka , wyglada ze to olej produkowany z olejów przepracowanych po tzw uzdatnieniu , kiedys takie cos sprzedawal u nas CASTROL . Doswiadczenia z eksploatacji tego oleju byly bardzo złe.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
majk56
Nowicjusz



Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Legionowo

PostWysłany: Nie 16:44, 01 Lip 2007    Temat postu:

[u]
pawel1 napisał:
Mimo szczerych checi ie moge podac tych danych, zaplacila za nie moja firma Smile poprostu tajemnica słuzbowa.
Takich danych sie nie poblikuje, niestety.
Ps. Total wyszedł kiepsko Very Happy praktycznie wszystkie parametry w dole skali np jak TBN dla danej grupy bylo 7,5-9,5 to tam bylo 7,51 Smile
[/u]

------------
Szkoda, ale z treści twojego posta wynika że żaden olej nie przekroczył wyznaczonych granic a co najwyżej niektóre z parametrów były w ich pobliżu. A w jakiej firmie pracujesz, że wydają kasę na takie badania?
Może Total są produkowane na rynki z niskokwasowymi paliwami i stąd stosunkowo niski wskaźnik TBN.
-
Rozumiem twoje obiekcje ale napisz choćby na moją prywatną skrzynkę pocztową o Mobil 1 diesel. Od kilkunastu lat lałem ten olej (Mobil) i choć taki reklamowany to nie uchronił silników przed przedwczesnym zużyciem (awariami).
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum DACIA LOGAN Strona Główna -> Dział ogólny Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin