Forum DACIA LOGAN Strona Główna DACIA LOGAN
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII LOGAN
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zabezpieczenia antykorozyjne/bezpieczeństwo Logana
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum DACIA LOGAN Strona Główna -> Dział ogólny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ian
Bywalec



Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: katowice

PostWysłany: Śro 16:13, 30 Maj 2007    Temat postu: Zabezpieczenia antykorozyjne/bezpieczeństwo Logana

Ten temat był już poruszany, ale dla wszystkich zainteresowanych podaję jak są w rzeczywistości zabezpieczone blachy Logana na podstawie materiałów Renault:

1) masa uszczelniająca w miejscu łączenia blach, i spawów
2) wosk wtryskiwany w profile zamknięte nadwozia
3) powłoka antykorozyjna chroniąca spód nadwozia przed czynnikami atmosferycznymi, i uszkodzeniami mechanicznymi
4) 6 letnia gwarancja na nadwozie

Brak ocynkowania blach.

Bezpieczeństwo bierne:
1) wzmocnienia boczne drzwi
2) wzmocnione słupki przednie, i boczne
3) wzmocnione elementy mocujące silnik
3) belka poprzeczna oddzielająca silnik od części pasażerskiej
5) osłona metalowa miski olejowej, i silnika (od wersji Ambiance?)
6) jedna lub dwie poduszki gazowe w zależności od wersji


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
polkrop
Nowicjusz



Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa - Pruszków

PostWysłany: Śro 16:27, 30 Maj 2007    Temat postu:

Moge sie mylic to samochody bez ocynkowanej blachy sa bardziej podatne na korozjie ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kratylos
Młodszy administrator



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 506
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lodz

PostWysłany: Śro 16:35, 30 Maj 2007    Temat postu:

teoretycznie tak
choc w praktyce wazniejsza jest jakosc blach i jakosc nalozenia powloki lakierniczej, oraz tzw profile zamkniete i ich zabezpieczenie - sporo marek samochodow nie ma ocynku (np koreanskie). Jako glowny argument oczynk jako zabezpieczenei antykorozyjne jest uzywane przez zwolenikow z pod znaku vw gdzie info o calkowitym ocynku jest podstawa informacjia w materialach reklamowych Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gerrad
Stały bywalec



Dołączył: 29 Kwi 2007
Posty: 192
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 17:27, 30 Maj 2007    Temat postu:

Wytrzymałość zabezpieczenia antykorozyjnego zweryfikuje czas, miejmy nadzieję że nasze auta przejdą tę próbę bez szwanku.Mam pytanie czy może ktoś wie jaki wpływ na gwarancję (jej utratę) ma zabezpieczenie spodu auta Rust Checkiem we własnym zakresie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RWw
Stały bywalec



Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 17:35, 30 Maj 2007    Temat postu:

gerrad napisał:
Mam pytanie czy może ktoś wie jaki wpływ na gwarancję (jej utratę) ma zabezpieczenie spodu auta Rust Checkiem we własnym zakresie?

W gwarancji nic o tym nie wspominają. Najlepiej byłoby uzyskać pisemną zgodę ASO na wykonanie takiej konserwacji. W przeciwnym razie zawsze mogą to wykorzystać jako argument do odrzucenia reklamacji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
El Logano
Loganowy maniak



Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trójmiasto

PostWysłany: Śro 19:00, 30 Maj 2007    Temat postu:

Ja planuję wykonać we własnym zakresie konserwację podwozia i dodatkowe zabezpieczenie profili zamkniętych wstrzykując w nie speclajny preparat valvolina. Dacie z lat 70tych po wstrzyknieciu tego preparatu jezdza do dzisiaj praktycznie bez rdzy.

Tylko jak juz wspomniano musze uzgodnic to z serwisem, zeby mi gwarancji nie zabrali Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
El Logano
Loganowy maniak



Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trójmiasto

PostWysłany: Śro 19:15, 30 Maj 2007    Temat postu:

No i jeszcze raz się powtórzę w tym temacie:

Ford Mondeo II - pełen ocynk, rdzewieje,
Ford Focus I - pełen ocynk, rdzewieje,
Renault Clio I - bez ocynku długo nierdzewiało,
VW Golf II - bez ocynku długo nie rdzewiał,
Mercedes Sprinter I - ocynk rdzewieje,
Mercedes Vito I - ocynk rdzewieje,
VW Golf I - bez ocynku długo nie rdzewiał,
Peugeot 205 - bez ocynku długo nie rdzewiał,
Renault 19 - bez ocynku długo nie rdzewiało,
Porsche 911 z końca lat 70tych - bez ocynku, nie rdzewieją,
Deawoo Matiz - bez ocynku długo nie rdzewiał,
Toyota Starlet - bez ocynku długo nie rdzewiała,
Mercedes Benz W115,W 123 - długo bez ocynku nie rdzewiały,
Stare Toyoty Corolle - dłuugo nie rdzewiały, a nie miały ocynku.
Przedostatnie generacja Civica - ocynk, a często rdza wyskakiwała przy klamkach,
Nissan Sunny - bez ocynku, długo jeździł bez rdzy,
Opel Omega II - do 1996/97 roku ocynk, a rdzewiała,

Okazuje się, że nie ocynk, a jakość powłók lakierniczych decyduje o zabezpieczeniu korozyjnym.

Ocynk jest tylko dodatkowym zabezpieczeniem (jednak pozostałe zabezpieczenia też się liczą i jak są źle położone, ocynk nic nie da), ale pamiętajcie nawet aluminium (audi ACool potradi korodować.

Są wyjątki od każdej reguły, miejmy nadzieję, że Dacia też się nim okaże.

Pozdro,


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
elk84
Bywalec



Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:54, 31 Maj 2007    Temat postu:

Podane przykłady są tendencyjne Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotrres
Stary wyga



Dołączył: 31 Paź 2006
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Czw 22:56, 31 Maj 2007    Temat postu:

elk84 napisał:
Podane przykłady są tendencyjne Smile


Polonez "Caro" z 1994, "roverek", pierwsze ślady korozji pojawiły się w 2004 roku, bynajmniej nie na zewnątrz (otwory ulżeniowe pod 5-drzwiami) ! Czy miał "ocynk" ? śmiem wątpić. A nie sprawdziło się w tym przypadku: "mówi rdza do rdzy: poloneza czas zacząć"
Natomiast, jak zadraśniesz powierzchnię ocynkowaną, to robi się takie bardzo fajne ogniwo elektrolityczne i korozja pójdzie aż miło Sad
__________________________________________
Pod Skryptem:

Tego poldka to zamieniłem 28 II 2005 na Logana SmileSmileSmile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Piotrres dnia Czw 23:14, 31 Maj 2007, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
El Logano
Loganowy maniak



Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trójmiasto

PostWysłany: Czw 23:02, 31 Maj 2007    Temat postu:

tendencyjne tzn?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
elk84
Bywalec



Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 23:46, 31 Maj 2007    Temat postu:

El Logano napisał:
tendencyjne tzn?


Proszę zwrócić uwagę na znaczek "Smile"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Black Eryk
Stary wyga



Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Pią 8:41, 01 Cze 2007    Temat postu:

Ford sierra 92rok - ocynk i nie rdzewiała

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
El Logano
Loganowy maniak



Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trójmiasto

PostWysłany: Pią 9:11, 01 Cze 2007    Temat postu:

Sierra była wyjątkwo solidnym autem - również pod względem zabezpiecznia antykorozyjnego (zwłaszcza po liftingu).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
swissman
Stały bywalec



Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: od 25 lat CH, przedtem warszawa

PostWysłany: Czw 14:32, 12 Lip 2007    Temat postu:

tutaj na niemieckim forum dacii jeden czlowiek pokazal jak ladnie zabezpieczyl podwozie (elementy zawieszenia wlasciwie) MCV przeciw korozji... i zwrocil przy okazji uwage ile metalowych czesci jest nie zabezpieczonych i odkrytych...

[link widoczny dla zalogowanych]

czy ktos sie orientuje ile by kosztowalo takie zabezpieczenie podwozia w polsce?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KaS602
Gaduła



Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 14:41, 12 Lip 2007    Temat postu:

swissman napisał:

[link widoczny dla zalogowanych]


Niby ładnie, ale po co?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum DACIA LOGAN Strona Główna -> Dział ogólny Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin