Forum DACIA LOGAN Strona Główna DACIA LOGAN
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII LOGAN
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

LOGAN W PRASIE
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum DACIA LOGAN Strona Główna -> Przeglad prasy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dj Brabus
Nowicjusz



Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 1:06, 18 Kwi 2006    Temat postu: LOGAN W PRASIE

Jak macie jakieś ciekawe linki z artykułami o Logance, to proszę je tu wrzucać!

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcin
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2006
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 22:35, 18 Kwi 2006    Temat postu:

Ja dorzuce jeszcze:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kratylos
Młodszy administrator



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 506
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lodz

PostWysłany: Wto 19:38, 16 Maj 2006    Temat postu:

nie wiem czy przegladaliscie 19/2006 numer Auto Świata logan wygral w tescie malych sednaow zarowno z nowa Albea jak i nowym Aveo sedan.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stes
Bywalec



Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Wto 20:32, 16 Maj 2006    Temat postu:

Cytat:
nie wiem czy przegladaliscie 19/2006 numer Auto Świata logan wygral w tescie malych sednaow zarowno z nowa Albea jak i nowym Aveo sedan.


Klatylos zeskanuj ten artykuł i wrzuć na forum


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
radioactiveman
Bywalec



Dołączył: 04 Maj 2006
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 21:56, 16 Maj 2006    Temat postu:

[quote="Stes"]
Cytat:
zeskanuj ten artykuł i wrzuć na forum


pozwole sobie..

Cytat za: [link widoczny dla zalogowanych]
================================================
Cytat:

Auta dla budżetówki
Porównanie 3 sedanów klasy B


Są tanie i niezbyt bogato wyposażone, a mimo to zdobywają popularność. Czym oprócz korzystnej ceny mogą do siebie przekonać sedany: Chevrolet Aveo, Dacia Logan czy Fiat Albea?
Producenci samochodów prześcigają się w wynajdowaniu nowinek, które mają poprawić bezpieczeństwo i komfort jazdy. Jednak tak naprawdę przysłowiowy Kowalski może tylko pomarzyć o tych przeładowanych elektroniką limuzynach. Przy swojej pensji może sobie pozwolić co najwyżej na takie auta, jak występujące
w tym porównaniu: Chevroleta Aveo, Dacię Logan czy Fiata Albeę. Sprawdzamy, które z nich okaże się najlepszym pojazdem dla przeciętnego Polaka.
Pod względem stylistyki najmniej ciekawy jest Logan. Kanciaste nadwozie wygląda nienowocześnie. Lepiej prezentują się konkurenci. Nową Albeę oferowaną od tego roku najłatwiej można poznać z przodu dzięki zmienionym, szerszym reflektorom. Dobrze wygląda sylwetka, także wprowadzonego w tym roku, nowego Aveo. Chevrolet po zmianach ma duże przednie światła oraz charakterystyczne, chromowane listwy na atrapie chłodnicy, na których umieszczono logo.

Funkcjonalne auto nie zawsze jest ładne
Dacii brakuje urody także we wnętrzu. Kierownica, której nie można regulować w żadnej płaszczyźnie, wygląda tandetnie, a tworzywa wykończeniowe są twarde. Niewygodna jest obsługa elektryki lusterek, bo pokrętło umieszczono na konsoli środkowej pod dźwignią hamulca ręcznego. Trzeba jednak przyznać, że obsługa dużych przełączników okazuje się łatwa. To, że tanie auta mogą ładnie wyglądać, we wnętrzu udowadniają pozostali bohaterowie testu. Wprawdzie do ich wykończenia wykorzystano twarde plastiki, ale mimo to prezentują się korzystnie. Albea ma ładne i czytelne wskaźniki. Nowa, trzyramienna kierownica dobrze leży w dłoniach.
Najbardziej zaskoczył nas jednak Chevrolet. Jego wnętrza nie powstydziłby się nawet model pozycjonowany o klasę wyżej. Kierownica została obszyta skórą, klimatyzację ustawia się wygodnymi pokrętłami, a przy radiu jest duży wyświetlacz. Szkoda, że dobre wrażenie psuje nieco jego słaba czytelność
w słoneczne dni.
Tanie sedany klasy B nie tylko służą jako auta miejskie, lecz także wykorzystuje się je jako pojazdy rodzinne. Dlatego bardzo waże są w ich przypadku walory użytkowe. Który najwygodniej przewiezie rodziców
z dziećmi oraz w którym modelu najłatwiej zmieścić bagaże?
Z przodu we wszystkich autach panują zbliżone warunki do podróżowania. Miejsca na nogi oraz nad głowami wystarczy także dla wysokich osób.
Z tyłu wyglądający najbardziej spartańsko Logan okazuje się przyjazny wyrośniętym pasażerom. Miejsca jest tu tyle, że ma się wrażenie podróżowania znacznie większym autem. Nawet jazda przy komplecie pasażerów nie jest nieprzyjemna. Wrażenie przestronności powiększa dodatkowo wysoko poprowadzony dach. Albea ma nieco mniej miejsca na nogi, ale ta niewielka różnica wystarczy żeby wysocy pasażerowie Fiata zaczęli narzekać na komfort jazdy. Albea, podobnie jak rywale, przystosowana została dla pięciu osób, lecz na tylnej kanapie włoskiego sedana są tylko dwa zagłówki, pomimo że trzypunktowe pasy bezpieczeństwa przewidziano do wszystkich miejsc. Żeby w Aveo czuć się dobrze z tyłu, trzeba być osobą niskiego wzrostu. Wysocy będą dotykać kolanami do oparć przednich foteli, a wąskie nadwozie nie pozwala na komfortową podróż, gdy na pokładzie jest komplet pasażerów.
Na podobnym poziomie oceniliśmy siedzenia testowanych modeli. Na wszystkich siedzi się wygodnie, nawet podczas wielogodzinnej jazdy. W Loganie mogą niektórym przeszkadzać nieco za krótkie siedziska foteli z przodu. W żadnym aucie nie zagwarantowano za to dobrego podparcia z boku. Podczas szybkiego pokonywania zakrętów ciała pasażerów wychylają się poza obrys siedzeń.
Aż dziw bierze, jak przy zachowaniu przyzwoitej ilości miejsca w części pasażerskiej udało się wygospodarować duże bagażniki w samochodach tej klasy. Najwięcej zmieści kufer Albei, ale naszym zdaniem lepiej przestrzeń wykorzystali konstruktorzy Dacii. Samochód ma największy rozstaw osi, co przekłada się na przestronność dla pasażerów, a mimo to bagażnik oferuje aż 510 l pojemności. To tylko 5 l mniej niż w Albei, która ma najmniejszy rozstaw osi. Najmniej miejsca ma na walizki Aveo. Jednak trzeba przyznać, że 400 l nadal pozostaje dobrą wartością w aucie tej wielkości.
W bagażniku po raz kolejny widaç oszczędność w wykonaniu Logana. Sprężyny od zamykania pokrywy są nieosłonięte, a do wnętrza wnikają zawiasy. Jeżeli ktoś musi przewozić długie przedmioty, nie będzie zadowolony z tego auta, bo kanapę umieszczono na stałe. U obu konkurentów część ładunkową można powiększyć, ale w Aveo także przeszkadzają zawiasy. Tylko w Albei osłonięto je. Wspólną wadą bagażników testowanych sedanów są wnikające do wnętrza elementy zawieszenia oraz nadkola.

Zbliżone moce i podobne osiągi testowanych aut
Najszybciej do "setki" rozpędza się najlżejszy Logan, ale jego przewaga nad rywalami okazuje się nieznaczna. Albea traci do niego 0,5 s, a Aveo 0,7 s. To różnice, które podczas codziennej eksploatacji nie są odczuwalne. I trzeba przyznać, że w jeździe miejskiej każdym z testowanych modeli można sprawnie poruszać się bez niedostatków mocy. Co innego poza miastem. Powyżej 100 km/h rozpędzanie się nie jest już wystarczająco dynamiczne. Dotyczy to przede wszystkim Aveo, które ma najmniejszy moment obrotowy, a w dodatku jego maksymalna wartość przypada dopiero przy 4400 obr./min. To oznacza, że dobre przyspieszenie podczas wyprzedzania można uzyskać wyłącznie przy utrzymywaniu silnika na wysokich obrotach. Konkurenci dysponują wyższym momentem obrotowym, który można wykorzystać w pełni już przy 3000 obr./min.
Zaleta Aveo to najniższe zużycie paliwa. Średnio wystarczy 6,4 l na 100 km. Faktem jest jednak, że rywale, którzy potrzebują około 0,5 l więcej, też nie są paliwożerni.
Najlepszą skrzynię ma Logan. Przełożenia włącza się w nim precyzyjnie i bez haczeń. Albea jest tylko trochę gorsza. Biegi wchodzą bez oporów, ale dźwignia sprawia wrażenie nieco gumowatej. Najgorzej jest jednak w Aveo. W przypadku tego auta wyczuwa się opór przy próbie włączenia biegu.
Dobry komfort jazdy oferuje zawieszenie Logana. Auto świetnie pokonuje nierówności, ale nie lubi zbyt szybkiej jazdy po zakrętach. Dobre tłumienie wybojów to również atut Albei. Jednak ten model jeszcze gorzej od Logana znosi ostre łuki. Gdy pokonuje je z dużą szybkością, dochodzi do mocnych wychyleń nadwozia. Najniżej oceniliśmy układ jezdny Aveo. Auto kołysze się na nierównościach, a układ kierowniczy jest nie dość precyzyjny.

Podsumowanie:
Atut niskiej ceny okazał się decydujący. Dostępna za zdecydowanie najniższą cenę Dacia zajęła pierwsze miejsce. Poza tym samochód ma przestronne wnętrze oraz duży bagażnik. Wady to nienowoczesny wygląd i spartańskie wykończenie wnętrza. Albea prezentuje się korzystniej i ma pojemniejszy bagażnik. Wystarczyło jej to na zajęcie drugiego miejsca. Cenowo Fiat jest do zaakceptowania tym bardziej, że ma najlepsze wyposażenie. Chevrolet ma najlepszą jakość wykończenia i najmniej pali, ale jego silnik okazuje się najmniej dynamiczny. W porównaniu z konkurentami kosztuje więcej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kratylos
Młodszy administrator



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 506
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lodz

PostWysłany: Śro 4:54, 17 Maj 2006    Temat postu:

caly ten numer auto swiata mam w pdfie jak by ktos mial jakis serwer dla plikwow moge wrzucic okolo 13 mb.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
radioactiveman
Bywalec



Dołączył: 04 Maj 2006
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 23:00, 17 Maj 2006    Temat postu:

...skasowalem

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez radioactiveman dnia Pon 12:31, 29 Maj 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mgg
Gaduła



Dołączył: 26 Kwi 2006
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GLIWICE

PostWysłany: Pią 12:42, 19 Maj 2006    Temat postu:

Może poczytacie to co prawda nieco stare z marca 2006r. - porównanie LOGANA 1,4 z KIA RIO 1,4

tekst z [link widoczny dla zalogowanych] - lepiej zobaczyć w orginale bo są fajne zdjęcia i tabeli
Wogóle warto tam zajrzeć jest porównanie LOGANA do THALII oraz test LOGANA 1,6 i LOGANA 1,5DCI



Tak różne, a tak podobne

Dacia Logan 1.4 vs Kia Rio 1.4

Tekst i zdjęcia: Maciek Medyj

Polacy uwielbiają sedany. Podobno. Kiedyś nawet były przeprowadzone badania w tej sprawie. Dlatego Fiat sprzedawał u nas Sienę, a nie Palio, a FSO wypuściło na rynek Poloneza Atu. Inne firmy też starały się promować w kraju nad Wisłą modele z plecakiem, czyli całkiem ładne pierwotnie auta, oszpecone doklejonym jakby na siłę bagażnikiem. Czołową pozycję w rankingu paskudztw tego typu zajmowała ówczesna generacja Suzuki Swift w wersji sedan. Minęło naście lat, czasy się trochę, bądź co bądź, zmieniły, nie wnikając czy na gorsze, czy na lepsze, w każdym razie plecaki nadal są w modzie. Trzeba natomiast przyznać, że większość sedanów, tych całkiem klasycznych jak również zupełnie dzisiejszych, wygląda na urodzone w tej formie, czyli całkiem znośnie. Największą zaletą nadwozia typu sedan jest duży bagażnik, bardziej lub mniej odizolowany od kabiny. Oczywiście pojemnością ustępuje tym spotykanym w autach typu kombi, ale za to jego zawartość jest lepiej chroniona przed ewentualnymi intruzami.

Co jeszcze z pewnością przemawia do Polaka i decyduje, jakie auto sobie kupi? Przede wszystkim cena. I oto mamy receptę na sukces rynkowy - sprzedawać tanie sedany. Porównamy dwa samochody z tej kategorii, podobne, choć różne, bo wywodzące się z innych stron świata - Dacia Logan z Rumunii, Europa Środkowa, oraz Kia Rio z Korei Południowej, Daleki Wschód.

Nadwozia obu porównywanych aut mają zbliżoną linię, choć Logan jest wyraźnie wyższy od Rio, przy podobnej długości i szerokości. Dacia jest nieco bardziej kanciasta, ale posiada modne cechy wyglądu, takie jak wypukłe nadkola czy przetłoczenia na masce będące kontynuacją kształtu przedniego pasa z atrapą chłodnicy. Podobnie jest z Kią, tylko linie są bardziej płynne, łącząc ostre krawędzie z łagodnymi łukami. Kabina wygląda na pojemniejszą w Loganie - dach jest równie wysoko na całej długości, co skutkuje również szerokim tylnym słupkiem. W Rio linia dachu wznosi się łagodnie, osiągając apogeum nad słupkiem środkowym, następnie opada w stronę bagażnika. A ten ostatni w obu przypadkach nie wystaje specjalnie daleko, właściwie tylko tyle, żeby było gdzie spojler przyczepić. W kategorii "wygląd zewnętrzny" wygrywa Kia Rio.

Przejdźmy do wnętrza. W Loganie nic specjalnego w oczy się nie rzuca, tylko tanie plastiki, oszczędnie ukształtowane w prostą i nie przytłaczajacą deskę rozdzielczą. Kanciaste profile nadają całości nowoczesnego wyglądu i optycznej lekkości. Konsola środkowa pomalowana na srebrno uwypukla zamontowane w niej duże klawisze i pokrętła. Egzemplarz biorący udział w porównaniu pozbawiony był poduszki powietrznej pasażera, co objawiało się pokaźną, choć trudną do zagospodarowania, prostokątną dziurą nad zamykanym schowkiem. Zegary, podobnie jak w Rio otoczone są szerokimi srebrnymi okręgami. Ale na tym podobieństwa się kończą. W kabinie Kia panuje styl art-deco, albo - jak można usłyszeć w znanej chyba wszystkim "Seksmisji" - późne roko-koko. Dotyczy to głównie deski rozdzielczej, która w kolorze zastosowanym tutaj, czyli cienkim beżu, przykrytym w górnej części ciemniejszym jakby-beretem (na szczęście nie moherowym), szczególnie epatuje swoim tanim rozmachem. Nie jest zbyt obfita i nie zajmuje za dużo miejsca w kabinie, ale jej pękate kształty dawno już wyszły z mody. Na pewno w dostępnej ciemniejszej tonacji szaro - czarnej wrażenie jest bardziej pozytywne. Panel środkowy, którego ukoronowaniem jest typowy dla marki srebrny zespół radiowo-półeczkowo-nawiewowy, został zorientowany w stronę kierowcy, dzięki czemu ten ostatni ma ułatwiony dostęp do pokręteł sterowania nawiewami, a i jego prawe kolano nie jest atakowane przez żaden wystający element. Cieszy spora ilość schowków i półeczek. Jasne wnętrze Rio optycznie powiększa wnętrze, ale na pewno w czasie codziennej eksploatacji ciężko będzie je utrzymać w czystości. W Dacii jest może trochę smutniej, bo szaro, ale też dość jasno i przestrzennie. Kabina jest większa niż w Kia, wyższa, a że siedzi się wyżej, w bardziej pionowej pozycji, miejsca na nogi jest nieco więcej. Nie cierpi przy tym wcale odległość od głowy do dachu, nawet w przypadku pasażerów. Wszyscy mogą spokojnie siedzieć w solidnych kapeluszach, podczas gdy w Rio w podobnej sytuacji zmieszczą się tylko berety. Fotele w Rio zostały wyleczone z niegdysiejszej choroby krótkich siedzisk, miejsce kierowcy ma nawet pełną regulację - wysokości i kąta pochylenia siedziska oraz nachylenia oparcia. Ma również unoszony prawy podłokietnik. Nie ma natomiast, ani jeden ani drugi przedni fotel, bocznego trzymania. Wprawdzie oba posiadają wyraźnie zaznaczone miejsce, gdzie to podparcie powinno się znaleźć, lecz to tylko złudzenie optyczne, gdyż w praktyce zupełnie się tego nie czuje. Dodatkowo oparcia są twarde, więc jak już w podróży przyzwyczaimy się, że w zakrętach miota nami na boki, to właśnie zaczną nas boleć plecy. W Loganie tego problemu nie ma. Choć fotele mają mniej wysublimowaną regulację i nie są sportowymi kubełkami, to na komfort nie można narzekać. Przeciwnie niż w Rio - wyglądają może mniej obiecująco, ale w praktyce okazują się dalece bardziej wygodne.

Rzut oka na miejsce rzekomo ulubione przez naszych rodaków, czyli bagażnik. Kia w tej dziedzinie rekordu nie bije, 390 litrów to jak na sedana średni rezultat. Na szczęście tylna kanapa się rozkłada, w proporcji 40 na 60 zresztą, co umożliwia przewożenie długich przedmiotów, takich jak na przykład narty (byle karvingi, bo klasyczne dochodzą aż do ręcznego). W standardzie mamy siatkę na drobne przedmioty, którą montuje się na czterech kołkach w bocznych ścianach bagażnika. Dacia w testowanym egzemplarzu takich opcji nie miała, między kabiną a przedziałem ładunkowym umieszczono solidną ścianę, więc snowboard musiał by podróżować w pokrowcu jako pasażer z tyłu, a dłuższe przedmioty ewentualnie na bagażniku dachowym (nie ma w komplecie). Ale za to do kufra wchodzi aż 510 litrów. W kategorii "wnętrze" wygrywa Dacia Logan.

Pod maskami zarówno Logana jak i Rio ochoczo kręcą się silniki o pojemności 1,4 litra, z tym że ten w Dacii to starsza, ośmiozaworowa konstrukcja Renault, o mocy 75 KM i momencie 112 Nm, a ten w Kia to nowoczesna, szesnstozaworowa jednostka napędowa, osiągająca aż 97 KM i 125 Nm. O tym, co dzieje się w przedziale silnikowym Logana, pasażerowie dowiadują się szybko, odbierając intensywne bodźce dźwiękowe jak i lekkie wibracje w oparciach foteli. W Kia spokój i cisza w kabinie panują do 3000 obrotów silnika, później rozlega się mruczenie przechodzące we wrzask w miarę osiągania 6400 obrotów, przy których odcina zapłon. Ale nie jest to dźwięk nieprzyjemny, wręcz przeciwnie, pozytywnie łechce ucho kierowcy o sportowym zacięciu. I rzeczywiście, Kia jest szybka, wyraźnie szybsza od Dacii. Różnica 1 sekundy w przyspieszeniu od 0 do 100 km/h. Natomiast skrzynie biegów w obu przypadkach mają idealnie dobrane przełożenia. Praca lewarka w Loganie kojarzy się trochę z takimi w samochodach ciężarowych, dźwignia jest długa, schowana w wielkim skajowym worku, zakończona potężną gałą, chodzi nieco ociężale i krótkim skokiem nie grzeszy, ale wybiera biegi precyzyjnie. A w Rio niespodzianka. Pamiętamy, że w samochodach koreańskich, szczególnie z Hyundai Motor Company, lewarek miał skok stosunkowo duży. Teraz całkowicie się to zmieniło. Jest wręcz rewelacyjnie. Dźwignią operuje się jak joystickiem komputerowym, lekko i pewnie, a poszczególne pozycje wchodzą z łagodnie wyczuwalnym potwierdzeniem. W kategorii "zespół napędowy" zdecydowanie wygrywa Kia Rio.

Zawieszenie zarówno w Dacii jak i w Kia opiera się na prostym i sprawdzonym pod względem skuteczności rozwiązaniu, najlepszym zresztą na polskie dziurawe szosy. Z przodu jest to poczciwy McPherson, z tyłu zasłużona dla ludu belka skrętna. Pomimo tych podobieństw koncepcyjnych, różnice w zestrojeniu poszczególnych elementów podwozia są odczuwalne. W Loganie zawieszenie ma duży skok i jest przy tym dość sprężyste. Doskonale daje sobie radę nawet na kiepskich polnych, ba, leśnych drogach, głębokich śniegach i koleinach, gdyż auto ogólnie postawione jest dość wysoko. Nie sprawia też problemów w zakrętach, trzymając lekki, bezpieczny przechył. Zaznaczmy, że biorący udział w porównaniu egzemplarz obuty był w opony Kleber Krisalp. Niedawno testowany Logan 1.6 jeździł na Michelinach, które dużo lepiej dawały sobie radę z zimą, nawet w górach. Rio natomiast to urodzony sportowiec, twardy, na amortyzatorach gazowych, prowadzi się jak żyletka, pewnie, i bez podejrzanych zachowań. Pomaga w tym, podobnie zresztą jak w Loganie, precyzyjny, szybki układ kierowniczy. Do pełni szczęścia brakuje tylko dwóch rzeczy: po pierwsze lepszych opon - założone zimowe Pirelli Snow (no)Controll nie tyle nie gwarantują dostatecznej przyczepności przy większych prędkościach, co są po prostu niebezpieczne. Nie trzymają ani na śniegu, ani nawet na mokrym asfalcie, na którym przy ruszaniu z pod świateł zupełnie bez uzasadnienia mieliły w miejscu, także na dwójce. Całe szczęście, że w czasie testu znaleźliśmy kawałek suchego. Po drugie wspomniany brak trzymania bocznego foteli. Jeżdżąc szybciej w zakrętach trzeba się mocno trzymać kierownicy, co też nie jest bezpieczne. Hamulce w Rio, choć z tyłu tylko bębnowe, działają bardzo dobrze, siła hamowania daje się kontrolować bez większego wysiłku, a bardzo dobrze ustawiony system ABS włącza się naprawdę w ostateczności, tuż przed hipotetyczną utratą przyczepności. W Loganie testowanym ABSu nie było, ale system hamulcowy i bez niego radzi sobie doskonale, w pełni daje się kontrolować i opanować. W kategorii "układ jezdny" z niewielką przewagą na prowadzenie wysuwa się Kia Rio.

Najwyższa pora zajrzeć do portfela i odpowiedzieć sobie ostatecznie na pytanie, który samochód wybrać. Spalanie benzyny bezołowiowej w obu autach utrzymuje się na podobnym poziomie - średnio 6,3 do 6,5 litra na 100 kilometrów. Oba są na 3 - letniej gwarancji mechanicznej ograniczonej do 100 tysięcy kilometrów przebiegu. Cena zakupu Dacii jest wyraźnie niższa, gdyż za wersję podstawową, golusieńką, z jedną poduszką, zapłacimy poniżej 30 tysięcy, za modele z 2005 roku nawet poniżej 27. Wersja najlepiej wyposażona z silnikiem 1.4 z roku 2005 można kupić za nieco ponad 36 tysięcy. Kia wersję podstawową Rio sprzedaje tylko w wersji hatchback za 35 tysięcy i ta jest podobnie goła jak najtańszy Logan. Ale wersja sedan Rio jest w podstawie lepiej wyposażona, choć też nie ma ABS, to posiada między innymi dwie poduszki, elektryczne szyby, centralny zamek, dzieloną rozkładaną tylną kanapę, nawet zderzaki w kolorze nadwozia. Taka wersja, określana jako "Family" kosztuje 40700 zł. Wersja, którą testowaliśmy, to "Optimum" za 46900 zł. Tak więc wychodzi na to, że tani sedan może być tańszy od drugiego taniego sedana w podobnej specyfikacji o 10 tysięcy złotych. Kolejna sprawa do dostępność serwisu, który trzeba odwiedzać chociażby w sprawie przeglądu gwarancyjnego. Kia nie ma aż tak rozwiniętej sieci serwisów jak Renault, u którego obsługuje się też Dacię, nawet w całej Europie. Dlatego w kategorii "ekonomika" wygrywa Dacia Logan.

Podsumowując - komu nie zależy na super-wyglądzie, niech myśli o Dacii Logan. Dostanie solidną konstrukcję, z pojemną, wygodną kabiną, dużym bagażnikiem, sprawdzonym silnikiem i odpornym na nasze drogi zawieszeniem. Kia Rio jest na pewno ładniejsza, ma lepszy silnik, bardziej sportową charakterystykę prowadzenia, posiada rozkładaną kanapę zwiększającą pojemność niewielkiego, jak na sedana, bagażnika, więc trafi do osób ceniących sobie styl i dynamiczną jazdę.

Nieprzypadkowo do naszego porównania wybraliśmy akurat te dwa samochody. Stało się tak dlatego, że postanowiliśmy porównać laureatów tytułu "Autobest", przyznawanego przez jury złożone z dziennikarzy reprezentujących 12 krajów Europy Środkowowschodniej. Najważniejszą kategorią była cena. Za nią można było uzyskać największą liczbę punktów. Inne kryteria, które brane były pod uwagę to m.in.: design, sieć dystrybucji, dostępność serwisu i części zamiennych, spalanie, nowe technologie, łatwość prowadzenia, dynamika, komfort, bezpieczeństwo, to czy samochód jest przyjazny dla środowiska oraz pojemność bagażnika. Obecnie tytuł ten przypadł właśnie Kia Rio, natomiast poprzednio tryumfowała Dacia Logan.

Dwa sedany, tak podobne, a tak różne. Daje to pogląd na to, jak zróżnicowana jest oferta producentów samochodów, mimo opinii, że w dzisiejszych czasach wszystkie samochody są takie same. Można też sobie wyobrazić, przed jak bardzo trudnym wyborem staje potencjalny nabywca. Przecież nawet drobne, wydawało by się, kompromisy, na które pójdzie klient decydując się na ten czy inny samochód, nie mogąc przed zakupem rozważyć wszystkich sytuacji i wykryć potencjalnych mankamentów, mogą w przyszłości okazać się prawdziwą zmorą. A tuż za rogiem, czyli w sąsiednim artykule, czyha nowa Honda City, którą otrzymaliśmy do testu tuż po napisaniu niniejszego porównania i z tego tylko powodu potraktowana jest oddzielnie. Ale znalazła się tam konkluzja, podsumowująca porównanie nie dwóch, ale trzech sedanów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stes
Bywalec



Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Pią 18:41, 19 Maj 2006    Temat postu:

Wrzuciłem na mój serwer test z Auto Świata Albei, Chevroleta oraz naszego LOGANA w pdf
[link widoczny dla zalogowanych] ma on ok.7,4 MB,
oraz
spakowany rarem o wielkości ok. 6,5 MB
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Stes dnia Nie 18:49, 04 Cze 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kratylos
Młodszy administrator



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 506
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lodz

PostWysłany: Sob 8:00, 20 Maj 2006    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

dosc kuriozalny artykul, mocno szkalujacy logana - trudno drugi taki znalezc...
widac tu jak chcec bycia prestizowymi elitarnym przeslania autorom fakty

a tu porownanie thali i logana
[link widoczny dla zalogowanych]

a tutaj test logana z silnikiem dci
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
radioactiveman
Bywalec



Dołączył: 04 Maj 2006
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 12:56, 21 Maj 2006    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
DACIA Logan kontra KIA Rio.

Dodatek: widze ze mgg juz wyzej wklejil tekst. no to ja podam tylko link do zdjec Smile)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mgg
Gaduła



Dołączył: 26 Kwi 2006
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GLIWICE

PostWysłany: Pon 7:25, 22 Maj 2006    Temat postu:

Fajny cykl artykułów ukazał się w auto-moto od zimy 2005 do wiosny 2006 - podsumowanie. Testowali naszego LOGANKA długodystansowo 30tyś km , ale artykuły mam tylko w formie druku. Gdyby ktoś dotarł do wersji elektronicznej tych artykułów to byłoby coś.
W każdym razie w skrócie LOGAN 1,6 okazał się samochodem bezawaryjnym poza zmianą żarówek świateł drogowych i wymianą włącznika światła cofania - Podsumoawanie dość korzystne dla LOGANA.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mgg
Gaduła



Dołączył: 26 Kwi 2006
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GLIWICE

PostWysłany: Pon 14:12, 22 Maj 2006    Temat postu:

jeszcze porównanie z marca br.
LOGAN kontra Fabia [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mgg
Gaduła



Dołączył: 26 Kwi 2006
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GLIWICE

PostWysłany: Wto 11:26, 23 Maj 2006    Temat postu:

Jeszcze trochę o LOGANIE: Jeden artykuł
[link widoczny dla zalogowanych]
i dwa newsy:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stes
Bywalec



Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Pią 11:08, 26 Maj 2006    Temat postu:

Artykuły, które przesłam mi MGG.

Są to trzy strony zeskanowane i spakowane rarem ok. 1,8 MB.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Stes dnia Nie 18:50, 04 Cze 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum DACIA LOGAN Strona Główna -> Przeglad prasy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 1 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin