Forum DACIA LOGAN Strona Główna DACIA LOGAN
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII LOGAN
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jazda na tzw. "luzie", i sprzęgle
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum DACIA LOGAN Strona Główna -> Dział ogólny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotrres
Stary wyga



Dołączył: 31 Paź 2006
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pią 0:04, 24 Sie 2007    Temat postu:

[quote="ian] (...) Dręczy mnie przypadek mojej znajomej, która podczas jazdy często była mocno niezdecydowana: wrzucić bieg, czy nie, przyśpieszyć, czy zwolnić, wyprzedzić, czy nie.... I noga cały czas na sprzęgle.... Poszło do wymiany po 30.000 tysiącach kilometrów-zdecydowanie za wcześnie.... [/quote]
I moze jeszce zamiast zredukować prędkość i bieg przed ostrym zakrętem (wystarczy miasto, zakręt o 90 st.) wciska sprzęgło i de facto przejeżdza go na luzie.... Przyłapałem kiedyś na tym Kolegę...i Koleżnkę też Confused "żeby szybciej 3ka/4ka była.."
.....Do tego lód i przy wychodzeniu z zakrętu hamulec.... Mr. Green
....makabra !


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotrres
Stary wyga



Dołączył: 31 Paź 2006
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pią 0:23, 24 Sie 2007    Temat postu: Re: Jazda na tzw. "luzie", i sprzęgle

ian napisał:

Mniej więcej dwadzieścia-piętnaście lat temu jazdę na tzw. "luzie" zalecało się wręcz podczas zjazdu ze wzniesień, i w trakcie jazdy miejskiej (np. w czasie dojazdu do skrzyżowania, przejazdu kolejowego). Teraz jednak często słyszę, że w praktyce taka jazda nic nie daje.

Coś podobnego ! Mnię uczono kiedyś, że przejazd kolejowy to tylko na dwójce, zadnego "luzu" (z tym sie akurat zgadzam, bedzieszmusiał zwiewać, a czas płynie....). A jedynka służy tylko do ruszania....w praktyce często NIE MA CZASU, by bawić się w mieszanie biegami, jeszcze do tego skręcając. NIe mówię tu rzecz jasna o paleniu gumy...Wink. Ale uczy się podobno tak: 1-ruszenie, 2-zakret.....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ibek alfred
Nowicjusz



Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: krakow

PostWysłany: Śro 22:27, 05 Wrz 2007    Temat postu:

jesli chodzi o progi to przejezdzam faktycznie na luzie i tak jest chyba lepiej. natomiast przed progiem hamuje a przed samym progiem puszczam hamulec. przy hamowaniu przod przysiada ale jak odpuscisz to nastepuje mocne odciazenie przedniego zawieszenia i w ten sposob sie je mocno oszczedza. pozdr

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KotSylwester
Bywalec



Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Józefów/Warszawa

PostWysłany: Czw 8:02, 06 Wrz 2007    Temat postu:

El Logano:
Cytat:
Silnik benzynowy oparty na gaźniku


Logan chyba nie ma gaźnika...?

El Logano:
Cytat:
jednak pytanie: taniej szybko wyhamować silnikiem nie spalając nic np z prędkości 90km/h do 50km/h na odcinku 500m, czy też lepiej doturlać się na luzie spalając minimalną ilość paliwa i wytracając w/w prędkość powoli np na odcinku 900m


900m do świateł się turlać... męczące, trzeba lusterko odchylić żeby nie widzieć migania długich, zwiększyć głośność radia, żeby nie słyszeć kalksonów, przyciemnić szyby żeby nie widzieć agresji i liczyć sie z tym że 10 samochodów wciśnie się przed nas....

El Logano:
Cytat:
Postój z długo włączonym sprzęgłem niszczy jego części, nie polecam stania na czerwonym z włączonym sprzęgłem, podobnie dojeżdżania na rondzie itd.



Dokładnie.


mgg napisał:
Cytat:
Nie jestem znawcą ale wydaje mi się że powinie tak samo spalić , bo syłszałem że podczas jazdy system odcina paliwo jak się zdejmie nogę z gazu (na luzie też jest zdjeta)


To przecież by zgasł... a tak jest na biegu i obroty są "wymusozne"

ian napisał:
Cytat:
Obecnie faktycznie w niektórych silnikach istnieje możliwość odcinania dopływu paliwa podczas postoju np. w korkach. Naciśnięcie pedału gazu przywraca dopływ benzyny... Wszystko w ramach ekologii...


Silnik na postoju bez paliwa gaśnie... nie ma zasilania, podobnie jak TV wyłączony z kontaktu.

ian napisał:
Cytat:
i mówi, że każdy silnik musi mieć gaźnik, a wszystkie układy wtryskowe (jedno, i wielo punktowe, sterowane elektronicznie, lub mechanicznie) jedynie wspomagają jego pracę.


Gaźnik to urządzenie do mechanicznego podawania paliwa i powietrza do komory silnika. mechaniczna pompka paliwowa znajduje się bezpośrednio przy gaźniku, pompuje paliwo do niego. Tam powstaje mgiełka paliwa, mieszana z powietrzem i ten mix podawany jest do kolektora dolotowego, potem do komory spalania. Tak działa też instalacja LPG (nie-wtryskowa)

Wtrysk benzyny. Pompa paliwowa jest elektryczna przeważnie w zbiorniku lub w jego okolicach, a paliwo kursuje w obiegu (nadmiar wraca do zbirnika). Paliwo podawane jest przez wtryskiwacze (tyle ile cylindrów, kiedyś dodatkowy rozruchowy - jetronik).Dopływ powietrza regulowany jest przez przepływomierz powietrza - elektronicznie.

Nie widzę tu gaźnika. Smile

mojo napisał:
Cytat:
Kolejny mit ze szkół jazdy to to aby nigdy nie jeździć na 1-szym biegu.


Mnie też ojciec tak uczył, ale życie zweryfikowało. Dlaczego? Bo w maluchu, polonezach i 125p, ale też i w Uno nie ma synchronizatora pierwszego biegu - tzn jak się go wrzuca podczas jazdy to zgrzyta (poldkiem i 125p nie jeździłem ale strzelam że też tak jest) Więc po LATACH nauki jazdy na Uno instruktorom ciężko się przestawić Smile Ja sie przestawiłem szybko bo pierwsze moje auto miało synchronizację jedynki (BMW z 78r)


Ibek alfred napisał:
Cytat:
jesli chodzi o progi to przejezdzam faktycznie na luzie i tak jest chyba lepiej. natomiast przed progiem hamuje a przed samym progiem puszczam hamulec. przy hamowaniu przod przysiada ale jak odpuscisz to nastepuje mocne odciazenie przedniego zawieszenia i w ten sposob sie je mocno oszczedza. pozdr


Spokojnie Logan ma 5,5cm większy prześwit niż standartowy samochód na europę (dziś czytałem na stronach gazety)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
El Logano
Loganowy maniak



Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trójmiasto

PostWysłany: Czw 16:12, 06 Wrz 2007    Temat postu:

Oczywiście, że pisałem o zasilaniu gaźnikowym, wiem co to jest i wiem, że Logan go nie ma Smile Logany mają wtryk wielopunktowy benzyny lub bezpośredni CR (diesel).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
majkHELL
Bywalec



Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Silesia - Katowice

PostWysłany: Czw 17:20, 06 Wrz 2007    Temat postu:

cytat z Iana:
(...) Użycie sprzęgła teoretycznie ograniczone powinno być jedynie do zmiany biegów. Jednak część kierowców przytrzymuje sprzęgło podczas oczekiwania na zmianę świateł (bez szkody dla sprzęgła?), lub np. w trakcie omijania przeszkody, przejazdu przez nierówności (a to już podobno zbrodnia)

Taa z tym psem pawłowa to dobre. A co do omijania przeszkód itd. to nie poddobno zbrodnia tylko głupota – tracisz panowanie nad samochodem.

Swoją drogą polecam fantastyczną książkę Sobiesława Zasady pt. Szybkość Bezpieczna (możliwe że w tytule jest Predkość - nie dam głowy a nie chce mi się iśc do biblioteki dwa pietra wyżej Smile)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mojo
Bywalec



Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 21:39, 06 Wrz 2007    Temat postu:

KotSylwester napisał:

ian napisał:
Cytat:
Obecnie faktycznie w niektórych silnikach istnieje możliwość odcinania dopływu paliwa podczas postoju np. w korkach. Naciśnięcie pedału gazu przywraca dopływ benzyny... Wszystko w ramach ekologii...


Silnik na postoju bez paliwa gaśnie... nie ma zasilania, podobnie jak TV wyłączony z kontaktu.


Były takie pomysły aby silnik był gaszony podczas zatrzymania auta. Na pewno taki projekt miał VW. Zasada była taka, że silnik gasł przy zatrzymaniu a wciśnięcie pedału gazu powodowało normalne uruchomienie silnika (za pomocą rozrusznika). Chyba tego zaniechano. Moim zdaniem od takiego ciągłego gaszenia i uruchamiana padł by silnik z uwagi na fatalne smarowanie przy rozruchu a o akumulatorze nie wspomnę. Teraz w modzie są raczej napędy hybrydowe ale tam to wygląda zupełnie inaczej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotrres
Stary wyga



Dołączył: 31 Paź 2006
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Czw 23:10, 06 Wrz 2007    Temat postu:

Mojo napisał:
w modzie są raczej napędy hybrydowe ale tam to wygląda zupełnie inaczej.Po prostu ktoś pojechał na rozruszniku Mr. Green -i go olśniło Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum DACIA LOGAN Strona Główna -> Dział ogólny Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin