 |
DACIA LOGAN Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII LOGAN
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotrres
Stary wyga
Dołączył: 31 Paź 2006
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pią 0:04, 24 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
[quote="ian] (...) Dręczy mnie przypadek mojej znajomej, która podczas jazdy często była mocno niezdecydowana: wrzucić bieg, czy nie, przyśpieszyć, czy zwolnić, wyprzedzić, czy nie.... I noga cały czas na sprzęgle.... Poszło do wymiany po 30.000 tysiącach kilometrów-zdecydowanie za wcześnie.... [/quote]
I moze jeszce zamiast zredukować prędkość i bieg przed ostrym zakrętem (wystarczy miasto, zakręt o 90 st.) wciska sprzęgło i de facto przejeżdza go na luzie.... Przyłapałem kiedyś na tym Kolegę...i Koleżnkę też "żeby szybciej 3ka/4ka była.."
.....Do tego lód i przy wychodzeniu z zakrętu hamulec....
....makabra !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotrres
Stary wyga
Dołączył: 31 Paź 2006
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pią 0:23, 24 Sie 2007 Temat postu: Re: Jazda na tzw. "luzie", i sprzęgle |
|
|
ian napisał: |
Mniej więcej dwadzieścia-piętnaście lat temu jazdę na tzw. "luzie" zalecało się wręcz podczas zjazdu ze wzniesień, i w trakcie jazdy miejskiej (np. w czasie dojazdu do skrzyżowania, przejazdu kolejowego). Teraz jednak często słyszę, że w praktyce taka jazda nic nie daje. |
Coś podobnego ! Mnię uczono kiedyś, że przejazd kolejowy to tylko na dwójce, zadnego "luzu" (z tym sie akurat zgadzam, bedzieszmusiał zwiewać, a czas płynie....). A jedynka służy tylko do ruszania....w praktyce często NIE MA CZASU, by bawić się w mieszanie biegami, jeszcze do tego skręcając. NIe mówię tu rzecz jasna o paleniu gumy... . Ale uczy się podobno tak: 1-ruszenie, 2-zakret.....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ibek alfred
Nowicjusz
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: krakow
|
Wysłany: Śro 22:27, 05 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
jesli chodzi o progi to przejezdzam faktycznie na luzie i tak jest chyba lepiej. natomiast przed progiem hamuje a przed samym progiem puszczam hamulec. przy hamowaniu przod przysiada ale jak odpuscisz to nastepuje mocne odciazenie przedniego zawieszenia i w ten sposob sie je mocno oszczedza. pozdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KotSylwester
Bywalec
Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Józefów/Warszawa
|
Wysłany: Czw 8:02, 06 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
El Logano:
Cytat: | Silnik benzynowy oparty na gaźniku |
Logan chyba nie ma gaźnika...?
El Logano:
Cytat: | jednak pytanie: taniej szybko wyhamować silnikiem nie spalając nic np z prędkości 90km/h do 50km/h na odcinku 500m, czy też lepiej doturlać się na luzie spalając minimalną ilość paliwa i wytracając w/w prędkość powoli np na odcinku 900m |
900m do świateł się turlać... męczące, trzeba lusterko odchylić żeby nie widzieć migania długich, zwiększyć głośność radia, żeby nie słyszeć kalksonów, przyciemnić szyby żeby nie widzieć agresji i liczyć sie z tym że 10 samochodów wciśnie się przed nas....
El Logano:
Cytat: | Postój z długo włączonym sprzęgłem niszczy jego części, nie polecam stania na czerwonym z włączonym sprzęgłem, podobnie dojeżdżania na rondzie itd. |
Dokładnie.
mgg napisał:
Cytat: | Nie jestem znawcą ale wydaje mi się że powinie tak samo spalić , bo syłszałem że podczas jazdy system odcina paliwo jak się zdejmie nogę z gazu (na luzie też jest zdjeta) |
To przecież by zgasł... a tak jest na biegu i obroty są "wymusozne"
ian napisał:
Cytat: | Obecnie faktycznie w niektórych silnikach istnieje możliwość odcinania dopływu paliwa podczas postoju np. w korkach. Naciśnięcie pedału gazu przywraca dopływ benzyny... Wszystko w ramach ekologii... |
Silnik na postoju bez paliwa gaśnie... nie ma zasilania, podobnie jak TV wyłączony z kontaktu.
ian napisał:
Cytat: | i mówi, że każdy silnik musi mieć gaźnik, a wszystkie układy wtryskowe (jedno, i wielo punktowe, sterowane elektronicznie, lub mechanicznie) jedynie wspomagają jego pracę. |
Gaźnik to urządzenie do mechanicznego podawania paliwa i powietrza do komory silnika. mechaniczna pompka paliwowa znajduje się bezpośrednio przy gaźniku, pompuje paliwo do niego. Tam powstaje mgiełka paliwa, mieszana z powietrzem i ten mix podawany jest do kolektora dolotowego, potem do komory spalania. Tak działa też instalacja LPG (nie-wtryskowa)
Wtrysk benzyny. Pompa paliwowa jest elektryczna przeważnie w zbiorniku lub w jego okolicach, a paliwo kursuje w obiegu (nadmiar wraca do zbirnika). Paliwo podawane jest przez wtryskiwacze (tyle ile cylindrów, kiedyś dodatkowy rozruchowy - jetronik).Dopływ powietrza regulowany jest przez przepływomierz powietrza - elektronicznie.
Nie widzę tu gaźnika.
mojo napisał:
Cytat: | Kolejny mit ze szkół jazdy to to aby nigdy nie jeździć na 1-szym biegu. |
Mnie też ojciec tak uczył, ale życie zweryfikowało. Dlaczego? Bo w maluchu, polonezach i 125p, ale też i w Uno nie ma synchronizatora pierwszego biegu - tzn jak się go wrzuca podczas jazdy to zgrzyta (poldkiem i 125p nie jeździłem ale strzelam że też tak jest) Więc po LATACH nauki jazdy na Uno instruktorom ciężko się przestawić Ja sie przestawiłem szybko bo pierwsze moje auto miało synchronizację jedynki (BMW z 78r)
Ibek alfred napisał:
Cytat: | jesli chodzi o progi to przejezdzam faktycznie na luzie i tak jest chyba lepiej. natomiast przed progiem hamuje a przed samym progiem puszczam hamulec. przy hamowaniu przod przysiada ale jak odpuscisz to nastepuje mocne odciazenie przedniego zawieszenia i w ten sposob sie je mocno oszczedza. pozdr |
Spokojnie Logan ma 5,5cm większy prześwit niż standartowy samochód na europę (dziś czytałem na stronach gazety)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
El Logano
Loganowy maniak
Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: Czw 16:12, 06 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Oczywiście, że pisałem o zasilaniu gaźnikowym, wiem co to jest i wiem, że Logan go nie ma Logany mają wtryk wielopunktowy benzyny lub bezpośredni CR (diesel).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
majkHELL
Bywalec
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Silesia - Katowice
|
Wysłany: Czw 17:20, 06 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
cytat z Iana:
(...) Użycie sprzęgła teoretycznie ograniczone powinno być jedynie do zmiany biegów. Jednak część kierowców przytrzymuje sprzęgło podczas oczekiwania na zmianę świateł (bez szkody dla sprzęgła?), lub np. w trakcie omijania przeszkody, przejazdu przez nierówności (a to już podobno zbrodnia)
Taa z tym psem pawłowa to dobre. A co do omijania przeszkód itd. to nie poddobno zbrodnia tylko głupota – tracisz panowanie nad samochodem.
Swoją drogą polecam fantastyczną książkę Sobiesława Zasady pt. Szybkość Bezpieczna (możliwe że w tytule jest Predkość - nie dam głowy a nie chce mi się iśc do biblioteki dwa pietra wyżej )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mojo
Bywalec
Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 21:39, 06 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
KotSylwester napisał: |
ian napisał:
Cytat: | Obecnie faktycznie w niektórych silnikach istnieje możliwość odcinania dopływu paliwa podczas postoju np. w korkach. Naciśnięcie pedału gazu przywraca dopływ benzyny... Wszystko w ramach ekologii... |
Silnik na postoju bez paliwa gaśnie... nie ma zasilania, podobnie jak TV wyłączony z kontaktu. |
Były takie pomysły aby silnik był gaszony podczas zatrzymania auta. Na pewno taki projekt miał VW. Zasada była taka, że silnik gasł przy zatrzymaniu a wciśnięcie pedału gazu powodowało normalne uruchomienie silnika (za pomocą rozrusznika). Chyba tego zaniechano. Moim zdaniem od takiego ciągłego gaszenia i uruchamiana padł by silnik z uwagi na fatalne smarowanie przy rozruchu a o akumulatorze nie wspomnę. Teraz w modzie są raczej napędy hybrydowe ale tam to wygląda zupełnie inaczej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotrres
Stary wyga
Dołączył: 31 Paź 2006
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Czw 23:10, 06 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Mojo napisał:
w modzie są raczej napędy hybrydowe ale tam to wygląda zupełnie inaczej.Po prostu ktoś pojechał na rozruszniku -i go olśniło
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|