Forum DACIA LOGAN Strona Główna DACIA LOGAN
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII LOGAN
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kupno MCV
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum DACIA LOGAN Strona Główna -> LOGAN MCV
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tasba
Bywalec



Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 14:38, 19 Maj 2007    Temat postu: Re: Kupno MCV

Nie porównujcie tego samochodu z astrą, bo wiadomo że ta z definicji jest droższa. Za to porównajcie mcv-kę z chevroltem lacetti w wersji combi. Jest to samochód niższy od dacii, ale za to dłuższy i dokładnie o tym samym poprzecznym rozstawie kół. Za wersję bez klimy trzeba zapłacić 49 tyś, a wersja z klimą to wydatek 53 tyś. Obydwie wersje z silnikami 1.6 16V 100KM. Obydwie mają min radio CD i 2xairbag

Do tego trzeba dorzucić upust 4200/3500 zł w zależności wersji bez/z klimą i okazuje się, że MCV-ka nie jest aż tak atrakcyjna. Napewno uda się coś jeszcze wynegocjować u dilera.

Sedan i hatchback są jeszcze tańsze.

Podkreślam, że nie ma sensu porównywać funkcjonalności obydwu samochodów ponieważ mcv to zupełnie inny rodzaj pojazdu - niespotykany w możliwościach - łączy cechy furgona i typowej osóbówki, ale nie wygląda jak van.

Natomiast gdybym ja miał wybierać pomiędzy oplem a chevroletem, to zdecydowanie postawiłbym na chevroleta.

Pzdr
Mirek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mojo
Bywalec



Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 14:41, 19 Maj 2007    Temat postu:

Szaruś napisał:
A czy ktoś rozważał kupno auta w Rumunii? Obejrzałem sobie tamtejsze ceny i wychodzi około 10% taniej. A od kilku miesięcy Rumunia to już EU, więc z zarejestrowaniem w Polsce nie powinno być problemów.


Wydaje mi się że jak doliczysz koszty ściągnięcia tego auta oraz ewentualne problemy przy rozliczaniu napraw gwarancyjnych to te 10% może się znacznie skurczyć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mojo
Bywalec



Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 15:02, 19 Maj 2007    Temat postu: Re: Kupno MCV

tasba napisał:
Nie porównujcie tego samochodu z astrą, bo wiadomo że ta z definicji jest droższa. Za to porównajcie mcv-kę z chevroltem lacetti w wersji combi.


Wszedłem na ich stronę i widzę, że masz racje.
Mają też diesla ale nawet przy rabacie za ponad 60 tys:(( Za to ten diesel ma 121km i monet 280Nm a to już coś jest:)) Bagażnik tylko dość mały bo 400/1410.
MCV to rzeczywiście klasa "specjalna" jeśli chodzi o możliwości wykorzystania i to do jej zakupu skłania. Miałem Partnera i mogłem do niego zapakować paletę wody (testowane) a na wakacje cała rodzinę + pół mieszkania:)) Czepiam się tylko tego dci bo przy takim ładunku to jest o wiele za mało wg mnie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tasba
Bywalec



Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 17:38, 19 Maj 2007    Temat postu: Re: Kupno MCV

mojo napisał:
tasba napisał:
Nie porównujcie tego samochodu z astrą, bo wiadomo że ta z definicji jest droższa. Za to porównajcie mcv-kę z chevroltem lacetti w wersji combi.


Wszedłem na ich stronę i widzę, że masz racje.
Mają też diesla ale nawet przy rabacie za ponad 60 tys:(( Za to ten diesel ma 121km i monet 280Nm a to już coś jest:)) Bagażnik tylko dość mały bo 400/1410.
MCV to rzeczywiście klasa "specjalna" jeśli chodzi o możliwości wykorzystania i to do jej zakupu skłania. Miałem Partnera i mogłem do niego zapakować paletę wody (testowane) a na wakacje cała rodzinę + pół mieszkania:)) Czepiam się tylko tego dci bo przy takim ładunku to jest o wiele za mało wg mnie.


Niestety - ten diesel w lacettim to lekka przesada cenowa. 120KM w dieslu to już jest potęga no ale i nie jest to już tani samochód.
Ale poczekajmy na wersję 85KM z dacii - myślę, że trzeba będzie dorzucić min 3 tysie do obecnego diesla.
Zadziwiające jest to, że reno zdecydował się na tak niską różnicę w cenie pomiędzy silnikiem benzynowym i ropniakiem. To jest duży atut dacii.

Jeśli patrzeć przez pryzmat zwykłego przemieszczacza, to dacia jest chyba najbardziej optymalnym rozwiązaniem. Jeśli natomiast chce się mieć choćby klimę czy metalica, to już wcale ona taka nie jest atrakcyjna przynajmniej w cenach jakich to wyposażenie jest sprzedawane jak opcja.

Założenie było takie, że samochód ma być tani. No i sedan jest tani. MCV teoretycznie też jest (podstawowa wersja to wydatek 34 tyś). Ale już odrobinę lepsze wyposażenie typu wycieraczka na tylnej szybie czy mocniejszy motor i łapiemy 40 tysiięcy. A taka cena to już chyba bariera psychologiczna taniego samochodu Smile

Pzdr
Mirek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gooral
Nowicjusz



Dołączył: 28 Kwi 2007
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 21:23, 19 Maj 2007    Temat postu:

tasba napisał:
A ja dziś widziałem na ulicy forda vana, przy którym mcv to mały pikuś. Wygląda jak pomniejszona wersja transita, ale gabarytami przewyższa doblo. Niestety nie wiem jak się ten model nazywa i w dodatku nie ma go na stronie forda Smile

Może ktoś wie o jaki model chodzi?
Mirek


moze transit connect?
o taki:
[link widoczny dla zalogowanych] ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tasba
Bywalec



Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 22:19, 19 Maj 2007    Temat postu:

gooral napisał:
tasba napisał:
A ja dziś widziałem na ulicy forda vana, przy którym mcv to mały pikuś. Wygląda jak pomniejszona wersja transita, ale gabarytami przewyższa doblo. Niestety nie wiem jak się ten model nazywa i w dodatku nie ma go na stronie forda Smile

Może ktoś wie o jaki model chodzi?
Mirek


moze transit connect?
o taki:
[link widoczny dla zalogowanych] ?


W rzeczy samej Smile
To jest ten samochód.
Na tej fotce wygląda jak klocek na kółkach ale w rzeczywistości autko jest bardzo sympatyczne i wygląda trochę jak zabwka z nieproporcjonalnie małym przodem. Niestety - wyceniono go na 1.5 logana MCV, a i silniki są takie sobie. Niby same diesle, ale tylko w dwóch wersjach: 75KM i 90 KM. Ten pierwszy to pewnie nawet MCV-ce nie dał by rady, bo samochód jest naprawdę spory...

Pzdr
Mirek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gooral
Nowicjusz



Dołączył: 28 Kwi 2007
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 9:24, 20 Maj 2007    Temat postu:

tasba napisał:

A ja dziś widziałem na ulicy forda vana, przy którym mcv to mały pikuś.

Na tej fotce wygląda jak klocek na kółkach ale w rzeczywistości autko jest bardzo sympatyczne i wygląda trochę jak zabwka z nieproporcjonalnie małym przodem. Niestety - wyceniono go na 1.5 logana MCV, a i silniki są takie sobie. Niby same diesle, ale tylko w dwóch wersjach: 75KM i 90 KM. Ten pierwszy to pewnie nawet MCV-ce nie dał by rady, bo samochód jest naprawdę spory...

Pzdr
Mirek


na razie siedze za granica. Tutaj (Irl) te samochody sa bardzo popularne.
Ale wersje osobowa widzialem tylko raz ( a i to nie jestem pewien czy byla to wersja osobowa czy tylko mial szyby zamiast blachy na pace)

Ps autko jest pixoko wielkosci nowego caddy VW.
I pytanie poza konkursem - poniewaz tutaj nie idzie uswiadczyc logana to
wirtualnie porownywalem go do tego typu aut i wydawalo mi sie, ze jest podobnych gabarytow (oczywiscie nizszy).
PS2 czy ma ktos porownanie MCV z np okularem(mercedes e-klasa 2 generacje wstecz) kombi?
ps3 wlasnie sobie uswiadomilem, ze moge miec problemy z mcv bo kolo domu mam zakret o 90% na waskiej drodze wysypanej zwirem (jak sie uczylem jezdzic to tam mialem problemy duzym fiatem wjechac Wink
ps4 wozil ktos rowery W LOGANIE MCV? bo ja generalnie zawsze mialem rower drozszy od samochodu i nie usmiecha mi sie np. zostawiac x tysiecy na dachu auta... Do escorta hatchback wchodzily 2 ale trzeba bylo sciagac przednie kola.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gregosa
Stały bywalec



Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Nie 17:02, 20 Maj 2007    Temat postu:

Też jestem zainteresowany przewożeniem rowerów w MCV. Te na kołach 26 podobno wchodzą w całości. Trekkingowe na styk lub zabraknie kilku cm.
Jak już odbiorę auto, to przetestuję możliwość przewożenia rowerów w pionie przy złożonej mniejszej części tylnej kanapy - powinno styknąć.
No chyba, że ktoś już to trenował...
Pzdr,
Gregosa


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gooral
Nowicjusz



Dołączył: 28 Kwi 2007
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 18:54, 20 Maj 2007    Temat postu:

Gregosa napisał:
Też jestem zainteresowany przewożeniem rowerów w MCV. Te na kołach 26 podobno wchodzą w całości. Trekkingowe na styk lub zabraknie kilku cm.
Jak już odbiorę auto, to przetestuję możliwość przewożenia rowerów w pionie przy złożonej mniejszej części tylnej kanapy - powinno styknąć.
No chyba, że ktoś już to trenował...
Pzdr,
Gregosa


generalnie najczesciej 26" kola w rozmiarach 17-19"
szosowke mam przywielka (53 cm) i pewnie by byly jaja Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Petek
Bywalec



Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 21:47, 20 Maj 2007    Temat postu:

Dzis probowalem zaladowac rower gorski. Niestety z kołami wchodzi dosłownie na styk przy złożonej większej części tylnej kanapy. Słabo to wygląda. Na siłę, jakby złożyć tylną kanapę to weszłyby dwa, ale mogłyby się poobijać o siebie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dmas
Bywalec



Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa-Bielany

PostWysłany: Pon 11:14, 21 Maj 2007    Temat postu: Re: Kupno MCV

papieju napisał:
Ile kosztuje klima? Ile kosztuje ubezpieczenie? Pytam orientacyjnie, najlepiej usłyszałbym opinię kogoś kto już kupił auto. Na stronie nie ma kalkulatora kredytu - a chętnie dowiedziałbym się ile mnie auto szarpnie na raty, ile wynosi rata i na jaki okres. Ma ktoś na raty? Podzieli się informacjami? .


Witaj papieju,

klima to 4000, z ubezpieczeniem jest roznie (wiele czynnikow decyduje o stawce). Ja ubezpieczalem od podstaw (bez znizek) dealer proponowal Allianza za ok 3000 natomiast PDK (gdzie czesciowo kredytowalem sam.) dali w PZU ok 2000. Temat ubezpieczen juz byl na forum - poszperaj.
Co do rat to jest tez b. zalezne. Dla mnie najkorzystniejsza oferta byla w PDK - wejdz na ich strone tam jest kalkulator albo zadzwon i wszystko Ci wylicza.

Powodzenia,


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
El Logano
Loganowy maniak



Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trójmiasto

PostWysłany: Pon 20:21, 21 Maj 2007    Temat postu:

Ja uważam, że dobrą konkurencją dla Logana jest Fiat Doblo. Takie niepozorne toczydełko, ale da sie lubić!! Ma też duży bagażnik (750L) i można nawet zamówić z dieslem o dużej mocy (1.9 JTD). Jest też 1.3 JTD o mocy 75KM, co jest konkurencją dla 1.5 dci. Suma sumarum autko trochę droższe, ale też fajne, zwłaszcza po ostatnim liftingu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kristoff
Bywalec



Dołączył: 07 Lis 2006
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 21:37, 21 Maj 2007    Temat postu:

El Logano napisał:
Ja uważam, że dobrą konkurencją dla Logana jest Fiat Doblo. Takie niepozorne toczydełko, ale da sie lubić!! Ma też duży bagażnik (750L) i można nawet zamówić z dieslem o dużej mocy (1.9 JTD). Jest też 1.3 JTD o mocy 75KM, co jest konkurencją dla 1.5 dci. Suma sumarum autko trochę droższe, ale też fajne, zwłaszcza po ostatnim liftingu.


Zastanawiałem się bardzo poważnie nad Doblo, oglądałem, jeździłem. Temat mam rozpracowany i dlatego piszę. Według konfiguratora ze strony www Fiata mamy:

1.3 Multijet 16v 85 KM z DPF Fresh - 49 990 PLN
Ponieważ jest to wersja Fresh, doposażyłem go do poziomu Laureata 1,5 dCi, wychodzi razem: 53.290 PLN. Laureat - 45.750 PLN. Na plus Dacii dodatkowo lepsza gwarancja (3 lata, u Fiata 2 lata), na plus Fiata mocniejszy silnik i lepsze zabezpieczenie antykorozyjne (ocynk). Doblo po liftingu wyładniało i osobiście uznaję je za ładne autko, ale Dacia oferuje wyższy komfort - Doblo ma z tyłu resory piórowe (jak poldek) - takie rozwiązanie, choć trwałe i dobrze się sprawdza w dostawczaku, komfortu nigdy nie zapewni.

Podsumowując, Logan MCV, choć ma słabszy silnik, jest tańszy o prawie 8.000 zł. Tak więc rozumiecie, czemu Doblo odpadło w finale Wink
Pozdrawiam,
Kristoff


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mojo
Bywalec



Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 22:30, 21 Maj 2007    Temat postu:

No to idąc dalej Berlingo 1.6 HDI 75KM golas 47650,00 z klimą i przeciwmgielnymi i pakietem MultiSpace 55850,00.
To są jednak różne koncepcje aut.
Doblo/Berlingo to jak z dostawczaka zrobić osobówkę a Dacia to jak z osobówki dostawczaka:)) Dla francuzów nie jest to zresztą nowa koncepcja. Nie wiem czy ktoś pamięta ale były takie duże kombi (ponadnormatywnie długie) w wersjach 7-osobowych Citroena CX i Peugeota serii 40X. Zwało się to Family.
Plusem Doblo/Partnera jest chyba zwrotność bo poszło raczej w szerokości i wysokość za to są brzydsze i będą kojarzone raczej z autem transportowym a przedłużane kombi są kojarzone raczej z autami osobowymi. Dlatego z głową dobrane dodatki (kolor, felgi itp) mogą wg mnie z Dacii uczynić auto także "do kościoła" a nie tylko do wożenia ziemniaków.

Zainstalowałem sobie na pulpicie tapetę MCV i jak tak patrze to dochodzę do wniosku, że jednak największym mankamentem tego auta jest ........ znaczek Dacia:)))


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
El Logano
Loganowy maniak



Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trójmiasto

PostWysłany: Wto 6:04, 22 Maj 2007    Temat postu:

Odnośnie Doblo to faktycznie silnik jest mocniejszy.

Mam jednak doświadczenie z Renault Clio II ważącym 880kg mającym silnik 1.2 (1149 ccm)o mocy 58KM (5250rpm)i 93Nm momentu (2500 rpm) i Fiatem Panda II 1.2 (1242 ccm) ważącym 865 kg, mającym 60KM (5000 rpm) i 102 Nm (2500 rpm).

Fiat mimo, że miał większą pojemność, większy moment, moc uzyskiwaną wcześniej i mniejszy ciężar uzyskiwał gorsze osiągi: 0-100 km/h 14s , V-max licznikowe 155-165 km/h.

Clio mimo gorszych parametrów od fiata (również w danych technicznych) potrafiło rozpędzić się do 100km/h w 12 - 13 s, po 32s potrafiło pędzić 150 km/h na odcinku 800m od startu, a przyspieszenie kończyło się na licznikowych 165-180km/h.

Oba auta jechały w przybliżonych warunkach z jedną osobą na pokładzie i bez bagażu.

Wniosek: nie zawsze dane na papierze potwierdzają praktykę.

Wydaje mi się, że Fiat mimo, że w 1.3 JTD ma 85 km, to nie koniecznie jest w praktyce szybszy od Logana 1.5 dci 68KM.

Uważam że w tych pieniążkach wybrał bym Berlingo lub Fiata prędzej niż Combo lub Caddy.

Odnośnie korozji - pamiętacie takie autka jak peugeot 205, Mercedes W115, W 123? Auta te nie miały ocynkowanych nadwozi i długo jeździły bez korozji - ciężko było spotkać dzisięciolatka z korozją. Podobnie miało wiele innych aut bez ocynku. Z drugiej strony Ople były do połowy ocynkowane już w latach 90, a korozja to ich częsty problem, Fordy Focus I, Mondeo II mimo, że w całości ocynkowane to często korodują.

Wniosek: Ocynk nie gwarantuje bezkorozyjnej eksploatacji auta Smile Znam auta bez ocynku, które były lepiej zabezpieczone przed korozją od tych z ocynkiem.

Tak naprawdę liczy się chyba jakość położonego pokrycia na blachę i jakość blachy, a nie w jakiej technice została ona zabezpieczona przed korozją.

Zgadzam się z powyższą opinią, że Doblo i Berlingo są autami bardziej dostawczymi niż MCV (mimo, że osobiście uważam je za całkiem zgrabne)> Jeśli ktoś poszukuje auta dostawczego z możliwością wykorzystania rodzinnego to Doblo i Berlingo będzie dobrą konkurencją dla MCV, jeśli natomiast auto ma być przede wszystkim osobowe i czasem dostawcze, to polecam MCV. Niezaprzeczalną zaletą MCV jest mimo wszystko niższa cena.

Mój ojciec ma firmę budowlaną i często wozi ze sobą masę narzędzi. Potrzebował auta z wielkim bagażnikiem (na wiertarki, torbę podróżną, piłę motorową, wyżynarki, szlifierki, skrzynki z narżedziami i sporą ilością schowków (na dokumenty, aparat, kamerę (wykorzystuje je w pracy), delikatniejszy sprzęt pomiarowy). Zdarza mu się też robić dostawy materiałów typu drzwi, okna, meble.

Miał Transita (nadal go ma) i jak coś większego ma przewieźć to wykorzystuje to dostawcze auto. Jeśli nie potrzebuje wozić dużych ładunków, to tak duże auto jest mu nie potrzebne, a jest mniej komfortowe. Kupił więc MCV, które jest bardziej komfortowe od aut dostawczych, ale oferuje spore możliwości ładunkowe i jeździ nim w pracy, a po pracy z rodziną.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum DACIA LOGAN Strona Główna -> LOGAN MCV Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin