Forum DACIA LOGAN Strona Główna DACIA LOGAN
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII LOGAN
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Instalacja gazowa
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum DACIA LOGAN Strona Główna -> Dział ogólny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rak
Bywalec



Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław - Oleśnica

PostWysłany: Czw 15:24, 17 Maj 2007    Temat postu: Re: No tak

Hartwig Kudlek napisał:
ale jak temperatura powietrza jest wyższa niż 5 stopni to za kilometr płacę 0,18 zł mniej benzyny potrzebuje silnik na uzyskanie odpowiedniej temperatury a cena diesla jest większa niż benzyniaka i te 0,005 złotego różnicy to mnie nie przekonuje . Jakoś nie umiem sie przekonać do diesli może kiedyś.


W pełni się zgadzam Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Black Eryk
Stary wyga



Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Pon 9:40, 21 Maj 2007    Temat postu:

Rak napisał:

Cytat:
, po trzecie więcej problemó z gazem niż niektórym się wydaje. Częste pożary pod maską sa spowodowane instalacjami gazowymi.


Tutaj to zmyślasz, był jeden przypadek z MALUCHEM (126p) bo parkował w nie wentylowanym garażu. Większość pożarów samochodów to problem z instalacją elektryczną lub po prostu podpalenia (niedawno opisywane gazeta.pl/wrocław)


To zależy od fachowców, bo jak trafi sie na żukojebce tak jak ja to i auto będzie się jarać ( u mnie jedno auto 4 razy sie jarało więc wiem coś o tym Smile , a co do gazu i pożarów to bywają one szczególnie gdy mamy do czynienia z plastikowym kolektorem dolotowym ... (tego typu kolektory nie powinny miec styczności z gazem , gdyż potrafi je rozerwać podczas wystrzału gazu...

Rak napisał:


Cytat:
A diesel chyba jest bardziej zywotnym silnikiem niz benzyniak. Gdyby nawet cena przejechania 100km byla taka sama to i tak oszczedzimy sobie wielu dziwnych niespodzianek.


a z tym to różnie bywa, w firmie 1,5 roczny mondeo diesel częściej odwiedza warsztat z powodów silnikowych niż ja unem na gazie (dziennie pokonuję ok 80-100 km)


Nie patrz na auta firmowe , bo zadne długo nie wytrzyma, takich aut sie nie oszczędza i nie są użytkowane tak jak należy ...


Rak napisał:

Cytat:
A i zapomnialem dodac ze tracicie miejsce w bagazniku Very Happy


to prawda ale moje rozwiązanie to butla zamiast koła zapasowego a koło w pokrowiec i można dowolnie wykorzystywać bagażnik. Koło zapasowe zawsze się gdzieś upchnie a butlę nie Smile

Pozdrawiam


To fakt ale i tak jest jeszcze to koło + mała pojemność zbiornika na gaz co skutkuje czestym podjeżdżaniem na stacje -> tego bardzo nie lubiłem szczególnie jak się jechało gdzies dalej. W dieslu siadasz jedziesz do celu, tankujesz i wracasz i nie musisz myśleć o tym czy starczy Ci gazu ....


Jeżeli ktoś się nie spieszy tak jak ja zazwyczaj to spokojną jazdą moze po dotarciu silnika miec spalanie spokojnie w granicach 4 litrów na 100/km. Dlatego twierdze ze nowe auto tylko diesel bo sam wiem jak je użytkuje, a używane bałbym sie w dieslu kupic, dlatego napewno stawiałbym na gaz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
papieju
Bywalec



Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 9:55, 21 Maj 2007    Temat postu:

Black Eryk napisał:

To zależy od fachowców, bo jak trafi sie na żukojebce tak jak ja to i auto będzie się jarać ( u mnie jedno auto 4 razy sie jarało więc wiem coś o tym Smile , a co do gazu i pożarów to bywają one szczególnie gdy mamy do czynienia z plastikowym kolektorem dolotowym ... (tego typu kolektory nie powinny miec styczności z gazem , gdyż potrafi je rozerwać podczas wystrzału gazu...

Nie od fachowców, tylko od siebie. Jak się ma taki kolektor i żydzi na instalację odpowiednią do silnika, to potem wybucha w czasie jazdy. Tylko, że nijak ma się to do pożarów.

Cytat:
A diesel chyba jest bardziej zywotnym silnikiem niz benzyniak. Gdyby nawet cena przejechania 100km byla taka sama to i tak oszczedzimy sobie wielu dziwnych niespodzianek.

Kolego, dizel bez turbiny nie nadaje się do niczego. Postaw dizla z turbin ai benzynę z turbina. I dizel wdycha spaliny.

Cytat:

Nie patrz na auta firmowe , bo zadne długo nie wytrzyma, takich aut sie nie oszczędza i nie są użytkowane tak jak należy ...

To zależy kto się w firmie zajmuje flotą. U nas jest to człowiek kompetentny, który potrafi obciążyć kierowcę za uszkodzenie z jego winy. Dlatego nasze auta miewają po 350tys km i nadal są żwawe.

Cytat:
To fakt ale i tak jest jeszcze to koło + mała pojemność zbiornika na gaz co skutkuje czestym podjeżdżaniem na stacje -> tego bardzo nie lubiłem szczególnie jak się jechało gdzies dalej. W dieslu siadasz jedziesz do celu, tankujesz i wracasz i nie musisz myśleć o tym czy starczy Ci gazu ....

Teraz to już wymyślasz argumenty w stylu "u was to murzynów biją"
Moja butla mieści 43 litry gazu. Przy spalaniu w granicach 8l gazu na trasie zrobię na jednym zbiorniku około 500km. Nie martwię się o to czy mi starczy, bo spalanie mam zawsze w normie. Nawet jeśli ktoś ma mniejszą butlę i musi co 300km tankować - przecież jadąc na trasie musisz stanąć co te 300km chcąc-nie chcąc na fajkę, kawę, siku czy choćby rozprostować nogi. Nie widzę problemu w tym, żeby to robić to na stacji benzynowej przy okazji tankowania gazu? chyba że jesteś robocop i trzaskasz trasy po 500-600km bez przystanku, ale to pozostaje współczuć pasażerom.
Gaz nie jest zły, pod warunkiem prawidłowego montażu. Gdyby to było takie badziewie, to nikt by tego nie miał.
Aha - większość złych opinii o gazie wynika z oszczędności na instalacji, montażu jej do leciwego auta sprowadzonego z niemiec które na liczniku ma 200tys km, a w rzeczywistości 350. Montują ludzie do gruchotów, to się sypie - bo musi - i zwalają na to jaki ten gaz jest be.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rak
Bywalec



Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław - Oleśnica

PostWysłany: Pon 10:12, 21 Maj 2007    Temat postu:

Osobiście przejechałem na gazie 73 000 km, moja poprzedniczka jakieć 50 000. oprócz corocznej wymiany filtra nic innego przy gazie nie robiłem. Montaż był w ASO FIAT (uno) po 20 000 km. Problemy jakie miałem, nie licząc podwoziowych, to czujnik hala i przewody na oraz świece. jak widać na moim przykładzie Papieju ma raję "Gaz nie jest zły, pod warunkiem prawidłowego montażu. Gdyby to było takie badziewie, to nikt by tego nie miał.
Aha - większość złych opinii o gazie wynika z oszczędności na instalacji, montażu jej do leciwego auta sprowadzonego z niemiec które na liczniku ma 200tys km, a w rzeczywistości 350. Montują ludzie do gruchotów, to się sypie - bo musi - i zwalają na to jaki ten gaz jest be." Więc nadal czekam na MCV z fabryczną instalacją Smile W rumuni już jest więc pod koniec roku powinna byc u nas, mam nadzieję.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Black Eryk
Stary wyga



Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Pon 10:15, 21 Maj 2007    Temat postu:

Kazdy ma swoje zdanie, dla jednych diesel jest lepszy a dla innych gaz, każdy robi wg wlasnego uznania i chyba nie ma sensu tego rozpatrywac, sa plusy i minusy w kazdym wyborze, ale musze dodac ze butla ktora moze pomiescic 43 litry gazu - ma prawdopodobnie 54litry pojemnosci co chyba nie miesci się w kole ( moze sie myle, albo Ty masz butle 43litry a miesci sie 34litry poniewaz do butli z tego co pamietam to wchodzi gazu tylko 80% z calej pojemnosci butli). Co do kilometrow to robie przystanki nawet czesciej niz 300km, ale jak jezdzilem na gazie to czesto nadziewalem sie na taki syf ze wole nie mowic, auto szarpało, albo spalało 50% wiecej gazu. Tankując na jednej sprawdzonej stacji nie zdazyla mi sie jeszcze taka wtopa a jadac w dluga trase mozna sie niemilo zdziwic. To jest tylko takie gadanie ale swoje przezylem i poprostu odechcialo mi sie gazu i uzywanych aut z zagranicy, wystukanych przez kogos tam. Moze poprostu mialem pecha , ale stwierdzilem ze na moje potrzeby najlepsze jest nowe auto i bez gazu. Ty wolisz gaz i ja to szanuje Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
papieju
Bywalec



Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 10:30, 21 Maj 2007    Temat postu:

Tak, mam butle 55 litrów - walec. W Wartburgu mieści się idealnie za kanapą, nad zbiornikiem paliwa. Zostaje miejsce na narzędzia, gaśnicę i jakieś szmatki. Weszła by 60-tka, ale wtedy nie ma luzu. Podejrzewam że w Loganie sedan mieści się w tym samym miejscu, chyba że komuś zależy na rozkładanej kanapie, ale chyba nie wszystkie Logany to mają. Butle w kolo są mniejsze, mieszczą max 35l gazu (zależy jaka wnęka).
Co do jakości gazu, jak i paliwa - od dawna tankuję na markowych stacjach, głównie na Orlenie, ale jak po trasie nie ma to może być BP, Shell - cokolwiek, byle nie pan Henio. Ryzyko trafienia na takich stacjach na marne paliwo jest mniejsza niż u owego pana Henia. I odkąd stosuję te prostą zasadę - Warbi z 1972 roku pali benzyny 7l a nie 10, a 1.3 - pali gazu 8 a nie 10.
Osobiście dizla nie lubię i nie dam się przekonać. Nie ta kultura pracy, osiągi etc. No tak mam i tyle. Mało tego - do dziś żałuję że nie produkują już silników 2-suwowych. Gang takiego 30garowego motoru jest nie do podrobienia, podobnie jak wrażenia z jazdy. Oczywiście mówię o aucie utrzymanym a nie strupie, jakie przeważnie dogorywają na wsiach.
A jako ciekawostkę powiem, że zakłady produkujące Wartburga w Eisenach wykupił Opel. Po jakimś czasie pojawiła się Corsa z silnikiem 3 cylindrowym. Jak spojrzałem pod maskę mało nie siadłem - w Eisenach za komuny na bazie silnika 2t zrobiono silnik 4-suwowy 3 cylindrowy - bazujący na silniku Wartburga. Oni tam w DDR w ogóle też mieli niezłe patenty i też ich władza blokowała... w każdym razie wczesne Corsy 3-cylindrowe to nic inszego jak kosmetycznie przerobiony motor prototypowy. Potem dopiero zaczęli go unowocześniać i już taki podobny nie jest, niemniej jednak baza była Wartburgowa Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rak
Bywalec



Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław - Oleśnica

PostWysłany: Pon 10:32, 21 Maj 2007    Temat postu:

Cytat:
"Black Eryk"Kazdy ma swoje zdanie, dla jednych diesel jest lepszy a dla innych gaz, każdy robi wg wlasnego uznania i chyba nie ma sensu tego rozpatrywac, sa plusy i minusy w kazdym wyborze, ale musze dodac ze butla ktora moze pomiescic 43 litry gazu - ma prawdopodobnie 54litry pojemnosci co chyba nie miesci się w kole ( moze sie myle, albo Ty masz butle 43litry a miesci sie 34litry poniewaz do butli z tego co pamietam to wchodzi gazu tylko 80% z calej pojemnosci butli).



nie zapominaj że w loganie nie ma sztywnej miski na koło, jest ono podwieszane czyli można zastosować większą butlę Smile


Cytat:
ale jak jezdzilem na gazie to czesto nadziewalem sie na taki syf ze wole nie mowic, auto szarpało, albo spalało 50% wiecej gazu. Tankując na jednej sprawdzonej stacji nie zdazyla mi sie jeszcze taka wtopa a jadac w dluga trase mozna sie niemilo zdziwic.



Jest oczywiste dla większości gazowców że tankowanie na nie firmowych stacjach może się źle skończyć, ja tankuję na shell i czasem na BP, Statoil w trasie również. Dodam tylko że dziś tankowałem za 1,75 zł w Oleśnicy


Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Black Eryk
Stary wyga



Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Pon 10:51, 21 Maj 2007    Temat postu:

Co do LPG to na BP nigdy sie nie naciolem , na Statoilu zdazalo sie jakies gorsze ale dalo sie przezyc, na Shellu nigdy nie tankowalem (jakos bylo nie po drodze) -> ale najwieksza wtopa to Auchan.... brak słów....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hartwig Kudlek
Nowicjusz



Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 19:53, 03 Cze 2007    Temat postu:

Stoi na słońcu 35 stopni Logan na gaz przez kilka godzin i nie chce zapalić co to może być? dopiero po przekręceniu kluczyka i naciśnięciu pedała gazu silnik sie uruchamia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rak
Bywalec



Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław - Oleśnica

PostWysłany: Pon 11:59, 04 Cze 2007    Temat postu:

Z powyższej wypowiedzi wynika:
1. próbujesz spalić Logana Smile
2. próbujesz uruchomić silnik bez przekręcenia kluczyka, lub
3. masz problem z odpaleniem ponieważ silniczek krokowy ustalający dawkę paliwa przy uruchamianiu oraz na wolnych obrotach nie działa poprawnie (silniczek lub połączenia).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Black Eryk
Stary wyga



Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Pon 12:57, 04 Cze 2007    Temat postu:

Mozliwe ze to zawor biegu jałowego , ewentualnie przestawiony zapłon.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hartwig Kudlek
Nowicjusz



Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 13:18, 05 Cze 2007    Temat postu:

Jadę do ASO ale muszę sobie napisać na kartce silniczek krokody......... Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Black Eryk
Stary wyga



Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Śro 14:01, 06 Cze 2007    Temat postu:

to nie jest zaden silniczek tylko albo elektrozawor sterujacy biegiem jałowym albo poprostu zaworek biegu jałowego.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rak
Bywalec



Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław - Oleśnica

PostWysłany: Wto 13:11, 12 Cze 2007    Temat postu:

Faktycznie nie wiem jak jest w Loganie ale w większości silników z wielopunktowym wtryskiem benzyny jest silnik krokowy Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Black Eryk
Stary wyga



Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Wto 13:17, 12 Cze 2007    Temat postu:

w wiekszosci silników z wielopunktowym wtryskiem jest z tego co mi sie wydaje cos w stylu elektrozaworu zrobionego z elektromagnesu ktory odpowiednio przesuwa taki bolec puszczając tym samym odpowiednią ilość powietrza. I chyba w zadnym aucie - ktore widzialem - nie bylo zadnego silniczka tylko elektromagnes ... Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum DACIA LOGAN Strona Główna -> Dział ogólny Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 5 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin