Forum DACIA LOGAN Strona Główna DACIA LOGAN
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII LOGAN
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jazda na zderzaku
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum DACIA LOGAN Strona Główna -> Dział ogólny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stes
Bywalec



Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Czw 13:40, 07 Cze 2007    Temat postu:

Cytat:
To na "język jazdy" przekłada się tak że należy np poruszając się z prędkością 80-90 km/h zredukować bieg na niższy i wcisnąć maksymalnie pedał gazu. Kto tak robi? Na pewno nie "ekonomiści". Mnie się często zdarzało niemal spychać dużo mocniejsze auta przy wyprzedzaniu bo ktoś wyprzedzał sobie spacerowo a ja zrobiłem redukcję i kick-down.

I tu jest meritum sprawy.
Człowiek zredukuje, a inny sobie wyprzeeeeeeeedza.
Mi jakoś pozatym nikt na kufrze nie siedział i nie zdarza sie że siedzi.
Spalanie też mam większe w trasie niż forumowicze, troszke dynamiki panowie, dynamiki nic ponad to


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
El Logano
Loganowy maniak



Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trójmiasto

PostWysłany: Czw 18:29, 07 Cze 2007    Temat postu:

Hmmm miękkie zawieszenie miałem w Clio II. Kiedyś dużo szalałem i to Passata dwa razy za mną obróciło w zakręcie (miał twardsze zawieszenie Smile ). Swoją drogą - poczytaj o prawdziwych autach rajdowych, czy mają takie twarde zawieszenie. Nasze drogi to nie tor wyścigowy, na gorsze nawierchnie w autach rajdowych stosuje się elastyczne zawieszenie, podobnie na szuter i na śnieg - jest ono bezpieczniejsze, bo nie dopuszcza tak szybko do poślizgu. Tam gdzie twarde auto będzie już frunęło w powietrzu (spróbuj takim kierować), inne będzie miało jeszcze zawieszenie rozciągnięte i postawione na jezdni. Warunki w testach adac to czysta teoria podobnie jak pewnie ten program na Discovery, o którym pisałem.

Moja mama ma Pandę II, kiedyś jadąc do blacharni Schewe właściciel powiedział mi, że już się przejechał na tym zawieszeniu i technice w BMW 745i (2005 rok produkcji). Z kolegami skasowali to auto, bo nie zadziałały systemy trakcji. Efekt - skasowane auto, trzy osoby w szpitalu (kolesia głowa była widoczna na wypukłości szyby po zderzeniu - nie zadziałały systemy bezpieczeństwa).

Testy łosia są przeprowadzane w ekstremalnych warunkach, normalnie jedziesz w takich warunkach o połowę wolniej, chyba, że ktoś jest samobójcą. W prowadzeniu liczy się płynność i przewidywanie. Ja nie wierzę w swoje umiejętności, tylko jestem realistą i staram się jeździć z wyobraźnią. To pozwala mi omijać ciągniki, psy, koty, sarny, dzieci, pijaków z prędkością 50-60 km/h, a nie przy 70-80km/h czy nawet szybciej jak niektórzy by chcieli. A w każdy zakręt poza terenem zabudowanym wjeżdżam tak, bym miał dozę bezpieczeństwa (poza próbami na co stać zawieszenie auta w bezpiecznych miejscach i na początku eksloatacji). Skoro już jesteśmy przy zawieszeniu pozwólcie, że podsumuję: zawieszenie Logana pozwala na bezpieczną przepisową jazdę. "Cywilne auta są konstruowane by zapewnić bezpieczną jazdę przy przestrzeganiu przepisów" - a więc podobnie (słowa wypowiedziane podczas dyskusji przez niemieckiego inżyniera, który pracował przez jakiś czas dla VW). Auta z mocniejszymi silnikami są przystosowane do stabilniejszej jazdy z dużymi prędkościami na wprost, nie do slalonu. Twarde, niskie zawieszenia, niskoprofilowe opony itp. ujawniają swoje zalety wyłącznie na płaskiej nawierzchni bez malowanych pasów, bez falowania drogi, sypkiego pobocza i wybojów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gregosa
Stały bywalec



Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Czw 23:21, 07 Cze 2007    Temat postu:

mojo napisał:
U nas wlokąc się przepisowo zajmie Ci to min 8 godz a może i 10 jak masz korek a jadąc bezpiecznie choć nieprzepisowo można zejść spoko do 6. Wtedy jednak trzeba np po obwodnicy Trójmiasta lecieć 160-180.

No nie... bez urazy mojo, ale człowieka zazwyczaj spokojnego, za jakiego się uważam, bardzo łatwo wyprowadzają z równowagi samochody śmigające lewym pasem trójmiejskiej obwodnicy 160-180 km/h na warszawskich blachach (sic!). Mrugające światłami lub dojeżdżające z włączonym lewym kierunkowskazem Wink A ja nie trzymam się bez potrzeby lewego pasa i używam go tylko do wyprzedzania, ale z prędkością 120-130. Powtarzam bez urazy, mimo, że mam przed oczyma warszawskiego, spieszącego się turystę 'Evil or Very Mad', który chce być na półwyspie w 6 godzin Trójmiejska Obwodnica jest już praktycznie wewnętrzną drogą Gdańska i Gdyni służącą do codziennych dojazdów (sam codziennie nią dojeżdżam), a nie autostradą do ewidentnego łamania przepisów i granic bezpieczeństwa. Tu mamy ograniczenie do 110 i nigdy nie będzie więcej bez zmian konstrukcyjnych np. wydłużenia wjazdów i zjazdów. Coraz częściej mówi się o potrzebie kolejnej drogi obwodowej, ale jeszcze troszkę trzeba poczekać.
Gdzieś kiedyś słyszałem, że im bezpieczniejszy samochód, tym mniej bezpiecznie się nim jeździ i coś w tym jest... Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
El Logano
Loganowy maniak



Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trójmiasto

PostWysłany: Czw 23:46, 07 Cze 2007    Temat postu:

W pełni Cię popieram Gregosa. Aby obwodnicą można było śmigać jak autostradą (czyli ok 130km/h, a nie de facto 160-180km/h), musiałaby mieć choćby zabezpieczone przed zwierzętami tereny przyległe, ekrany wygłuszające też są dostosowane do prędkości nieco ponad 100 km/h, wyższe prędkości powodują zmasowany hałas uciążliwy dla ludzi mieszkających w okolicy.

Tak czy siak w Polsce brakuje kultury na drogach z wielu względów.

A faktycznie auta wyższych klas mogą być niebezpieczne przez tzw czynnik psychologiczny, ma się świadomość, że auto jest bezpieczne, że jest cicho itd, traci się kontakt z zjawiskami na zewnątrzi przegina się z prędkością.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotrres
Stary wyga



Dołączył: 31 Paź 2006
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pią 0:01, 08 Cze 2007    Temat postu:

Greg_Osa!
Bo to są kierowcy "WX-******" Po prostu tragedia, ! 3 Lata temu śmigałem na Olsztyn, jeszcze Polonezem, zaczynał sie łikend Wink warszawka jechała nad morze, czytaj trasą Wa-wa----> Gdańsk. Pod Mławą miało miejsce oberwanie chmury. Goście w tzw. "mocnych" autach leżeli po rowach (kill-kanaćście aut. raz udzielałem 1-szej pomocy Sad( ), noo oni mają ESP (przydałoby się),ASR, 6-poduch rozmiar J Wink i żadne warunki im nie straszne ! A "Srebrny Szerszeń", przejechał to bez problemów. Trzeba mieć pojęcie o ograniczeniach wynikających z elementarnych praw fizyki. Cała ta mechatronika w aucie ma wspomagać drajwera, a nie go zastępować. Przepraszam za belferski ton Wink
Pozdrawiam Pioreek S.

Pod Skryptem:
Wczoraj wracając ze St. Woli od Sokołowa Młp. do Rzeszowa (dla tych co wiedzą )miałem znów na zderzaku "Octavię":
w Rzeszowie na Lubelskiej stałem na "czerwonym" obok tego gościa: więc spuściłem szybę, i otwartym tekstem przekrzyczłem mu, dlaczego tak jeździ: odpowedź była była następująca:
bo chciał zobaczyć jak się Logan zachowuje przy szybkiej jeździe, a poza tym ja jadę "wyraziście", więc on sie nie bał jechać tak blisko. Kuriozum ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dec
Bywalec



Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Pią 9:20, 08 Cze 2007    Temat postu:

Niestety sporej części kierowców brakuje wyobraźni. Ja codziennie dojeżdżam do Warszawy trasą katowicką i nie brakuje debili jadących dobrze ponad 150km/h. Od Mszczonowa gdzie wjeżdżam na trasę zaczyna pojawiać się sporo skrzyżowań i niestety codziennie na tym odcinku są wypadki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KOT
Bywalec



Dołączył: 20 Lut 2007
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GDAńSK

PostWysłany: Pon 10:45, 11 Cze 2007    Temat postu:

Panowie zasada jest prosta jeździmy tak jak byśmy chcieli żeby inni jeździli.
Jak trąbią to zrób głośniej radio.
Jak mrugaja zamrugaj też .
Jak pokazuja paluszek - pomachaj im przyjażnie
Jak pyszczą przez okno - uśmiechnij się do nich życzliwie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotrres
Stary wyga



Dołączył: 31 Paź 2006
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 15:05, 11 Cze 2007    Temat postu:

KOT napisał:
Panowie zasada jest prosta jeździmy tak jak byśmy chcieli żeby inni jeździli.
Jak trąbią to zrób głośniej radio.
Jak mrugaja zamrugaj też .
Jak pokazuja paluszek - pomachaj im przyjażnie
Jak pyszczą przez okno - uśmiechnij się do nich życzliwie.


Tak też i czynię !!!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotrres
Stary wyga



Dołączył: 31 Paź 2006
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 18:55, 11 Cze 2007    Temat postu:

mojo napisał:
Piotrres napisał:
Drogi Mojo,

Widzę, że nie śledziłeś dziejów sławetnego testu łosia dla Logana w wykonaniu ADAC (2005).


Prześledziłem po napisaniu posta i doczytałem o oponie. Pisząc o tym nie chciałem Logana dyskredytować bo chyba wszyscy wiedzą, że to nie rajdówka czy wyścigówka. Chodziło mi o problem parametrów technicznych w porównaniu z możliwościami trakcyjnymi. Jak widać jednak wystarczy mieć do d... opony aby przewrócić przy mniejszej prędkości auto co na jedno w tym kontekście wychodzi.
Co do Berlingo to się zgadzam bo miałem Partnera i zakręt, który ledwo nim brałem przy 130 mogę pokonać z podobnym ryzykiem oplem przy blisko 160. Berlingo oprócz wyżej umieszczonego środka ciężkości ma jeszcze miękkie zawieszenie o dość dużym skoku. Czyli jednak technika się liczy:))


Jak widzisz zestawione w powyższym teście pojazdy to raczaj nie rajdówki. Co nawyżej zdziwienie może budzić w tym miejscu C. Berlingo


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ZeneC
Stały bywalec



Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Celestynów

PostWysłany: Pon 21:53, 11 Cze 2007    Temat postu:

Mości Panowie, ja się z Wami generalnie zgadzam, ale muszę zaprotestować przeciwko "piętnowaniu" kierowców na warszawskich blachach. Rzecz jasna, chodzi i o mnie Smile , bo choć mieszkam w sercu małej leśnej puszczy, to moje leasingowe numery zaczynają się WY....., a kiedy Piotr rzucił jako przykład WX....., to mina mi zrzedła, a skóra ścierpła... Myślę, że jest pewna przesada w tym demonizowaniu warszawskich kierowców, a jeśli chodzi o liczbę wariatów drogowych to średnia statystyczna dla Warszawy, Gdańska, Łodzi czy Rzeszowa będzie zbliżona. No chyba, że spojrzymy na wybrane grupy zawodowe, np. warszawskich taksówkarzy to i ja się przyłączam do Waszego chóru! Tak sobie myślę, że 20% kierowców jeździ bezmyślnie, a drugie 20% po prostu bezczelnie. Zaś pozostałe 60% musi się z nimi męczyć. Przynajmniej do czasu...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ZeneC
Stały bywalec



Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Celestynów

PostWysłany: Pon 22:04, 11 Cze 2007    Temat postu:

El Logano napisał:

A faktycznie auta wyższych klas mogą być niebezpieczne przez tzw czynnik psychologiczny, ma się świadomość, że auto jest bezpieczne, że jest cicho itd, traci się kontakt z zjawiskami na zewnątrzi przegina się z prędkością.

Tak a propos przypomniał mi się w tym kontekście stary dowcip z czasów PRL-u, jak to Polak z Amerykaninem zamienili się na samochody no i obaj spotkali sie po godzinie w tym samym szpitalu., połamani, w gipsie na wyciągach. Amerykanin Pyta: - Boże, co się stało, przecież to bezpieczny samochód? - Może i bezpieczny, odpowiada Polak, ale szybki jak cholera, ja zdążyłem wrzucić w fordzie tylko jedynkę, a potem był już zakręt... - To straszne, westchnął Amerykanin. - No dobra, a co się stało z Tobą - pyta Polak. - No wiesz, wsiadłem do Twojej syrenki, zapaliłem, wrzuciłem jedynkę - stoję w miejscu, wrzuciłem dwójkę - stoję w miejscu, trójkę - to samo, no to mi się znudziła ta jazda i wysiadłem...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotrres
Stary wyga



Dołączył: 31 Paź 2006
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 22:52, 11 Cze 2007    Temat postu:

Zenku ,
Nie bierz, tego do siebie!
Chodziło mi opewien typ zjawiska. Moca bryka, wyleasingowana przez firmę, zarejestrowana w stolicy, a w środku PeH (tj. Przedstawiciel Handlowy) na drodze i brak rozsądku (inna sprawa, co na nich szefostwo firmywymusza). Gosć czuje się pewnie, bo jeżdzi dużo i agresywnie (powód: patrz wyżej) więc często ignoruje prawa fizyki.
BTW: Warszawskie blachy nie muszą wcale wcale Warszawy.
Wspomniałem też o mechatronice i vetronice w aucie: mam znajomego który dokad przesiadł się do wózka z ASR, ESP...........XYZ, Żź...+ 6 poduch rozm. DD, zaczął jeździć b. ryzykownie bo wierzy, że te "trójliterówki", skądinąd b.pożyteczne wyciągną go z każdej opresji.....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kratylos
Młodszy administrator



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 506
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lodz

PostWysłany: Pon 23:12, 11 Cze 2007    Temat postu:

typowe wi wz to pecha z wawy
u nas w firmie tez pecha jezdza wi... choc ludzie z calej Polski...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel1
Bywalec



Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ta straszna Warszawka :)

PostWysłany: Wto 11:05, 12 Cze 2007    Temat postu:

JAZDA NA ZDERZAKU TO OBJAW GLUPOTY TEGO JADACEGO , NIE DOROSL DO SAMOCHODU!!!!! Smile POWINIEN JEZDZIC ....... TACZKA PO BUDOWIE ( POZATYM TO OBJAW NIEDOWARETOSCIOWANYCH JEDNOSTEK Z KOMPLEKSAMI KTORE MUSZA SIE DOWARTOSCIOWAC NA DRODZE GDYZ W NORMALNYM ZYCIU SA ........... ) STARCZY .....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotrres
Stary wyga



Dołączył: 31 Paź 2006
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Wto 19:27, 12 Cze 2007    Temat postu:

Pawle 1,
Jest jeszcze jeden aspekt całej sprawy: ok 2...3% populacji ludzkiej to jednostki o osobowości psychopatycznej. Statystycznie Wink w każdym autobusie MPK, masz jednego (niekoniecznie z piłą motorową )Laughing, w każdej szkole... A teraz pomyśl ilu kierowcow spotykasz w trakcie godzinnej jazdy ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum DACIA LOGAN Strona Główna -> Dział ogólny Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin